Gå til innhold

Hvordan vil du forklare fødselssmerter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg: som om noen blåser opp en hard ballong på innsiden ved halebenet og lar den være der. Det jeg husker som vondest sist fødsel var presset mot halebenet ved 8 cm åpning. Hjalp VELDIG å reise seg opp og gå.

Anonymous poster hash: 7ff32...4ba

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg: som om noen blåser opp en hard ballong på innsiden ved halebenet og lar den være der. Det jeg husker som vondest sist fødsel var presset mot halebenet ved 8 cm åpning. Hjalp VELDIG å reise seg opp og gå.

Hm, det var da en mild beskrivelse.

Deg vil beskrive det som om noen skar ut alt kjøttet på fremsiden av magen min. Hver ri var som om noe så helte salt i såret og raspet det inn med en jernrive.

(sorry!)

Anonymous poster hash: 9ae7a...ba6

Skrevet

Mensesmerter * 1000

Anonymous poster hash: b7650...674
Skrevet

Som om jeg revnet i to samtidig som noen dengte løs på halebenet mitt. Skikkelig stas.

Anonymous poster hash: c2444...df3

Skrevet

Leggkrampe i livmora, 100 ganger sterkeste enn de verste leggkrampene du noen gang har hatt!

Skrevet

Jeg: som om noen blåser opp en hard ballong på innsiden ved halebenet og lar den være der. Det jeg husker som vondest sist fødsel var presset mot halebenet ved 8 cm åpning. Hjalp VELDIG å reise seg opp og gå.Anonymous poster hash: 7ff32...4ba

Hm, det var da en mild beskrivelse.Deg vil beskrive det som om noen skar ut alt kjøttet på fremsiden av magen min. Hver ri var som om noe så helte salt i såret og raspet det inn med en jernrive. (sorry!)  Anonymous poster hash: 9ae7a...ba6
Du må jo tenke deg at det gjør vondt å ha en ballong pressende i magen :)

Skrevet

Hmm, heldigvis så husker jeg det ikke så godt :) Husker egentlig bare at det var svært så pulserende og at det kjentes ut som om at hele kroppen min skulle eksplodere. 

Skrevet

Wow. Interessant å lese andre mødres erfaringer! Mange har jo veldig vonde erfaringer, tydeligvis. Jeg tror jeg gikk litt ut av meg selv i en slags transe under fødselen.

Skrevet

Bli påkjørt av en lastebil

Anonymous poster hash: 3614b...fb0

Skrevet

For meg minner smertene om tannverk, bare at de sitter i ryggen og i bena. Synes forøvrig tannverk er mye verre, for der er det ingen pauser.

Skrevet

Husker ikke akkurat hvordan det føltes, har vel fortrengt det. Men å presse ut ungen svei noe inni &%@#$+%@$! Kjente at jeg revna.

Hadde menn vært de som fødte så hadde det vært funnet opp det perfekte smertestillende for fødsler for lenge siden. For oss kvinner så skal en fødsel liksom være vondt, syke greier, er jo tortur.

Anonymous poster hash: a0be3...ce0

Skrevet

Åpningsriene: Som menssmerter x tusen, pluss en skrustikke som ble strammet maksimalt rundt hvert lår. Pressriene: Vanvittig trykketrang, kombinert med en brennende og sviende følelse, samt en følelse av at "alt" innvendig var på vei ut.

Anonymous poster hash: 79f0e...999

Skrevet

Kjentes ut som hele rumpen skulle eksplodere! ;) 

Skrevet

riene var som å vri en kjøkkenklut så hardt det går ann inni magen din med dine egen muskler :P

utdrivningsfasen var som om alt jeg noengang har spist + innvoller presser seg ut.. et vannvittig trykk nedover, samtidig som alt egentlig bare setter seg fast og er mer eller mindre umulig å faktisk få ut. husker jeg har tenkt hver eneste gang at dette GÅR bare ikke!

Anonymous poster hash: aba28...00a
Skrevet

Som om noen forsøker å brekke ryggen din uten stopp, nederst ved korsryggen og halebeinet, bare presser og presser... Samtidig som bekkenet forsøkes å brekkes opp i biter i alle retninger, uten stopp, som ved ryggen. 

For ikke å snakke om at jeg forsøkte å presse ut alt som heter innvoller, men alt sitter dønn fast. Jeg har ikke noe valg, kroppen presser likevel, og vil ha alt ut. Det føles som om alle innvoller har satt seg fast i bekkenet (som fremdeles blir røsket i filler) og at det bare kommer mer og mer innvoller til, så det rett og slett ikke er plass. Det ER ikke plass, det føles helt umulig, men likevel strømmer innvollene på... Og til slutt kommer alt ut og du føler seg som en diger, misbrukt fotballbane nedentil. Men samtidig får du se, kanskje høre, barnet ditt for første gang... Og det er toppen av lykke.

Anonymous poster hash: 3b3c3...477
Skrevet

Som om hvert bein nederst i ryggen og bekkenet blir knust av en diger skrustikke.

Når jeg skulle presse; var egentlig helt lamma av epidural, men fikk likevel de verste smertene under hele fødselen i lysken. Akkurat som at noen stakk en kniv i meg og vrei rundt hardt og lenge. Måtte ha mer bedøvelse før jeg gikk med på å presse mer...

Anonymous poster hash: 3a125...335

Skrevet

Som menssmerter ganger tusen. Vet ingen annen måte å beskrive åpningsriene på, tror jeg. En slags tung, dump verk - ikke som om noen stakk med noe skarpt, den type smerte som er i et betent sår. Men egentlig som menssmerter, bare enormt mye sterkere.

Pressveene føltes som å bli vrengt ut-inn. Husker jeg tenkte at slik må det føles å være besatt av en demon, det var som om fremmede krefter hadde overtatt kroppen min og prøvde å vrenge den. 

Anonymous poster hash: cfa0d...b2c
Skrevet

Åpningsriene var samme type smerte som ved kraftig diaré,hvor du må holde deg fast for ikke å ramle av do,og svetten siler. Fikk kun smertene i magen.

Å presse ble en befrielse.

Anonymous poster hash: 2d088...07a

Skrevet

Som elektrisk støt i rumpa

Anonymous poster hash: 540c0...f8b

Skrevet

Menssmerter x 100 og sviende smerte når jeg pressa under pressriene. Synes det var en lettelse å komme opp i stolen, og grunnen til at jeg skrek da var at det var så innmari tungt å presse, synes den sviende smerten var mer overkommelig enn den siste tiden med riene.

Anonymous poster hash: f0d4a...c2e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...