Gå til innhold

Dere med mine dine og våre barn. Hvordan opprettholde gode rutiner....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan opprettholde gode rutiner i hverdagen, når man har barn som kommer fra mor/far i tid og utdid og skal prøve ha rutiner i kaoset!

Til og med jeg som voksen har problemer med å holde styr på det, alt går i ball. Prøver og lage lister men det er bare jeg som går og maser om det, for det er jeg som gjør det meste i huset og ønsker hjelp. Bare som å ta sine egne ting på rommet sitt og i skaper. Det er ingen rutiner bortsett fra leggetid og middag.

Anonymous poster hash: bdcd6...841

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her har vi lister over ukens gjøremål; mandag vaskes badene og det tørkes støv, tirsdag, støvsuges det og trappene vaskes, onsdager går man med resirkulering osv.

Alle vet at de må gjøre en oppgave hver dag. Hva de gjør varierer utfra hvilken dag de er her.

Alle over 12 vasker egne klær.

Alle over 12 smører egen frokost og matpakke.

Alle barna rydder til kjøkkenet er strøkent etter middag.

Osv osv. De synes jeg er streng men det er orden i galskapen og de trives med det.

Anonymous poster hash: 8e06f...e4f

Skrevet

Her har vi lister over ukens gjøremål; mandag vaskes badene og det tørkes støv, tirsdag, støvsuges det og trappene vaskes, onsdager går man med resirkulering osv.

Alle vet at de må gjøre en oppgave hver dag. Hva de gjør varierer utfra hvilken dag de er her.

Osv osv. De synes jeg er streng men det er orden i galskapen og de trives med det.

Alle barn vasker egne klær? Høres veldig miljøvennlig ut. Høres ut som mange maskiner som ikke er fulle. I tillegg høres det nitrist ut. Er helt for at barn skal bidra men det hjemmet hørtes mer ut som en fabrikk enn en godt hjem å vokse opp i.

Anonymous poster hash: 102f5...7c6

Skrevet

Alle barn vasker egne klær? Høres veldig miljøvennlig ut. Høres ut som mange maskiner som ikke er fulle. I tillegg høres det nitrist ut. Er helt for at barn skal bidra men det hjemmet hørtes mer ut som en fabrikk enn en godt hjem å vokse opp i.

Anonymous poster hash: 102f5...7c6

Nei, alle barn vasker ikke egne klær. Barn over 12 år gjør det.

Forsvarlig vaskes det ikke halvfulle maskiner, så du trenger ikke bekymre deg over det hypotetiske problemet ditt.

Fabrikk? 😂😂

Tvert om. Her har vi et gjestfritt og varmt hjem med drøssevis av unger på besøk hver dag. Du skjønner det, at når familier når en viss størrelse MÅ man effektivisere en god del trivielle oppgaver ellers blir det helt galskap og kaos. Også er det til og med sånn at man kan effektivisere helt uten å gjøre det ulidelig. Tenk det du! Noen av oss får det til 😘

Skrevet

Hos oss skal barna holde rommene sine i orden,støvsuge,tørke støv,vaske gulv og skifte på senga 1 gang i uka.

De som bor hos oss 50% gjør det dagen de reiser til mor.

Alle må legge skittentøyet i riktig kurv.

De lager middag 1 gang hver pr uke (alder 13-18)

Resten av husarbeidet gjør jeg siden jeg jobber turnus med mye fri.

Mannen bidrar i helgene.

Anonymous poster hash: 60580...7b3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...