Anonym bruker Skrevet 15. april 2015 #1 Skrevet 15. april 2015 Jeg har hovedomsorgen, han har samværsrett, men ikke benyttet seg av dette det siste halve året. Pga hans psykiske lidelser og komplikasjoner rundt dette, har barnevernet bestemt at han ikke skal ha samvær med barna med det første uansett. Lang historie som vi dropper her. Men uansett, han klandrer meg for det meste her, og når jeg feks sist måtte ha hans fullmakt for å ordne pass til ungene, så fikk jeg nei. Han gjør dette for å skade meg, men innser jo ikke at han ødelegger for barna. (Nå kjører likevel politiet vanlig saksgang på dette som blir avgjort i Tingretten, pga egne lover som beskytter barna i slike tilfeller, men det tar jo tid)Jeg river meg i håret av fortvilelse for at jeg er nødt til å samarbeide med han, når han bare vil sabotere for barna. Har en datter jeg ønsker skal begynne på en privatskole, og dette vil jeg også trenge hans godkjennelse for. Har fire barn, og hver gang jeg skal ha pass, så vil han si nei. Det å være en god gammeldags hæstpeis er kanskje ikke grun nok til å bli fradømt foreldreretten, men jeg skulle ønske at jeg var alene om den. Noen som har råd? Trenger i allefall å få sutre litt nå. Anonymous poster hash: a91b9...eff
Anonym bruker Skrevet 15. april 2015 #2 Skrevet 15. april 2015 Tror du ikke det holder at han er psykisk syk og barnevernet sier han ikke får ha ungene på samvær? Og så får han eller søke om delt foreldreansvar når han er frisk. Anonymous poster hash: 2bcf2...8d3
Anonym bruker Skrevet 15. april 2015 #3 Skrevet 15. april 2015 Har ikke så mye innspill, jeg lurer også på dette. Jeg tror det i enkelte tilfeller kan bidra til at man mister samværsretten også dersom man har personlighetsforstyrrelse i alvorlig grad, sammen med at barna ikke vil og at han tidligere har vist nokså urovekkende adferd, men terskelen her er høy, og mangfoldige titusener til å bruke på å finne ut av det, er noe man vanligvis ikke har på lomma. Jeg ville ikke gamblet på at den saken gikk i min favør. Anonymous poster hash: 4f8c5...4cc
Anonym bruker Skrevet 15. april 2015 #4 Skrevet 15. april 2015 Hadde hørt med en advokat, som har kunnskap om sånne saker. Og hørt hva muligheten din er. For det er ikke lett for oss og vite. Jeg har en far som her og, jobber imot alt han kan. Har lite samvær med barna, mens pass nekter han de og få, osv. Men vi får jo pass uansett, tar bare lenger tid. Her er far psykisk frisk, og ikke rus eller vold i bildet. Så jeg får ikke gjort noe. Du kan ha en mulighet da far er psykisk syk. Anonymous poster hash: 348fd...50b
Anonym bruker Skrevet 15. april 2015 #5 Skrevet 15. april 2015 Det skal veldig mye til om han ikke gir den fra seg frivillig. Tror ikke du kommer noen vei dessverre, foreldrerettighetene står sterkt i dette landet. Anonymous poster hash: b5baf...bc0
Anonym bruker Skrevet 15. april 2015 #6 Skrevet 15. april 2015 http://www.advokatenhjelperdeg.no/spor-advokat/arkiv/2011/Frata-en-forelder-foreldreansvaret/ Du kan altså gå for å få foreldreansvaret fradømt, men jeg tror det skal være en viss historikk og sannsynliggjort at han kommer til å fortsette med det. Anonymous poster hash: 4f8c5...4cc
Anonym bruker Skrevet 15. april 2015 #7 Skrevet 15. april 2015 Jeg leste FAR SOM ABORTERER! Jeg vil bare gi deg og barna en klem. Nå vet ikke jeg hvor gamle de er, men på et punkt vil de vel merke at far ødelegger for dem her og der. Jeg synes forslaget om å ringe en advokat som har erfaring i slike saker, er en god idè. Kanskje det også er en mulighet til å få til en samtale via bv eller fvk for å snakke om hva det er han faktisk gjør mot barna når han nekter dem pass? Kanskje det kunne fått ham til å åpne øynene, jeg vet ikke... Lykke til uansett. Anonymous poster hash: 554a1...d82
Anonym bruker Skrevet 15. april 2015 #8 Skrevet 15. april 2015 Har en venninne der barnefar er på samme viset. Hun tok kontakt med familieværnkontoret og etter x-antall møter og telefoner fikk hun det igjennom og far ga den fra seg. Anonymous poster hash: 44a0d...aea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå