Gå til innhold

Parterapi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har gått i parterapi, hvor den ene parten vil ut og den andre vil fortsette? Har det ordnet seg, eller endt opp med brudd?

Anonymous poster hash: 19bec...833

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen med erfaring?

Skrevet

Dette lurer jeg også på så jeg dytter litt

Anonymous poster hash: de214...e17

Skrevet

Litt merkelig med alle trådene hvor folk er i dårlig forhold.....også ingen som har gått til parterapeut :o

HI

Skrevet

Vi har hatt flere runder, nå skal vi i gang med runde nr tre, mange år etter første, altså. Det har de to andre gangene vært han som ville avslutte fordi han mente det ikke hjalp så mye eller at vi hadde det bedre.

Nå har vi kommet til en ultimat krise hvor han har vært utro, men har hatt et ønske om å redde forholdet. Vi er begge tydeligvis innstilte på å gi det en sjanse, derfor skal vi i gang nå neste uke med en privat terapeut. Fra før har vi blandet erfaring med folk på fam.vernkontoret. Det er en av grunnene til at vi avsluttet de andre gangene etter få møter. 

Dette her blir siste sjanse for oss, og jeg er veldig spent på om det skjer en forløsning. Men etter dette kan vi med sannhet si at vi har prøvd alt, og det syns jeg er viktig før det eventuelt blir et brudd.

Anonymous poster hash: c1f7a...930
Skrevet

Vi har hatt flere runder, nå skal vi i gang med runde nr tre, mange år etter første, altså. Det har de to andre gangene vært han som ville avslutte fordi han mente det ikke hjalp så mye eller at vi hadde det bedre. Nå har vi kommet til en ultimat krise hvor han har vært utro, men har hatt et ønske om å redde forholdet. Vi er begge tydeligvis innstilte på å gi det en sjanse, derfor skal vi i gang nå neste uke med en privat terapeut. Fra før har vi blandet erfaring med folk på fam.vernkontoret. Det er en av grunnene til at vi avsluttet de andre gangene etter få møter.  Dette her blir siste sjanse for oss, og jeg er veldig spent på om det skjer en forløsning. Men etter dette kan vi med sannhet si at vi har prøvd alt, og det syns jeg er viktig før det eventuelt blir et brudd. Anonymous poster hash: c1f7a...930

Takk for svar Da har han jo gått inn i det med åpent sinn. Her er det litt vanskeligere siden han egentlig per i dag ikke er interessert i å få det til å fungere, men er villig til å gå i terapi om ikke annet. Siden han blir med har jeg et lite håp.

HI

Skrevet

Vi går i terapi, pga utroskap og min manglende vilje. Jeg har ikke klart å gå fra han men vi er begge enige om at et brudd er lettere å takle om vi har gjort alt vi kan på forhånd og bearbeidet en del følelser. Funnet ut hvorfor vi ønsker å brryte/holde sammen. Vi har vært kjærester halve livet, så vi er nok ekstra knyttet til hverandre. Terapien har gjort oss mye flinkere til å sette ord på vanskeligheter. Anbefales!

Anonymous poster hash: b43c5...092

Skrevet

Vi går i terapi, pga utroskap og min manglende vilje. Jeg har ikke klart å gå fra han men vi er begge enige om at et brudd er lettere å takle om vi har gjort alt vi kan på forhånd og bearbeidet en del følelser. Funnet ut hvorfor vi ønsker å brryte/holde sammen. Vi har vært kjærester halve livet, så vi er nok ekstra knyttet til hverandre. Terapien har gjort oss mye flinkere til å sette ord på vanskeligheter. Anbefales!Anonymous poster hash: b43c5...092

Her er det han som ikke vil fortsette, men vi har også mange år sammen så jeg nekter å gi opp uten å ha prøvd alt. Jeg tenker så lenge han er villig til å bli med så er det mulighet for at ting vil endre seg. Han var også villig til å gå i terapi i lang tid fremover, så da kan han jo endre mening.

HI

Skrevet

Ja, ta tiden til hjelp. Uansett om det blir brudd til slutt, så er det SÅ mye lettere å takle når mye av bearbeidelsen har skjedd på forhånd. Ingenting kommer som et sjokk da. Og finner dere tilbake til hverandre, så vil kommunikasjonen være på et helt annet nivå. Lykke til :-)

Anonymous poster hash: b43c5...092

Skrevet

Ja, ta tiden til hjelp. Uansett om det blir brudd til slutt, så er det SÅ mye lettere å takle når mye av bearbeidelsen har skjedd på forhånd. Ingenting kommer som et sjokk da. Og finner dere tilbake til hverandre, så vil kommunikasjonen være på et helt annet nivå. Lykke til :-)Anonymous poster hash: b43c5...092

Tusen takk Det er slik jeg tenker nå også, det er ingenting å tape på dette. Hvis vi går fra hverandre så har vi ihvertfall gjort ting på en ordentlig måte.

HI

Gjest Antarctica
Skrevet

HI,

hvis du skriver en PM til meg, så skal du få min erfaring. Jeg husker deg.

Skrevet

Er du han med mannen som skal bo litt hjemme og litt hos broren sin mens han "finner ut" av ting med hun jenta han er forelska i?

Sorry, men ingen terapi i verden kan redde det der.

Anonymous poster hash: 27c2d...49c

Skrevet

Er du han med mannen som skal bo litt hjemme og litt hos broren sin mens han "finner ut" av ting med hun jenta han er forelska i?

Sorry, men ingen terapi i verden kan redde det der.Anonymous poster hash: 27c2d...49c

Nei, det er jeg ikke. Regner med at det kan være andre med problemer her inne også.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...