Gå til innhold

Spørsmål til dere med jentebaby...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan vasker dere bort avføring som kommer innenfor kjønnsleppene? Man skal vel ikke vaske der, men man kan jo ikke la avføringen være der. Hva gjør dere?

Anonymous poster hash: e58d4...ff9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tørker det forsiktig bort med en myk klut når jeg skyller henne i vasken etter bæsjebleie.

Anonymous poster hash: 45545...3f9

Skrevet

Helsesøster her sa "må du vaske så vasker du selvfølgelig. Må du ikke vaske så la vær".

Skrevet

Jeg vasker henne i rennende vann under krana, eller fyller vann i vasken slik at jeg kan dyppe henne nedi og vaske med hånda.

Anonymous poster hash: 83210...919
Skrevet

Jeg husker at jeg synes dette var vanskelig selv da jeg fikk en datter etter tre sønner, og måtte spørre venninner med døtre. Rådet var å skylle henne i vasken/dusjen, og det gjorde jeg (vasket av vasken med vaskemidler etterpå så klart). På den måten gikk all bæsjen bort, men uten at jeg gnikket vekk noe.

Anonymous poster hash: 383f1...3a1
Skrevet

Vasker bort m våtserviett. Tørker imellom. Det går da bort da?

Anonymous poster hash: f380f...406

Skrevet

Vasket det bort med våtserviett, må jo vekk :)

Skrevet

Noen ganger tørket jeg bort med våtserviett, var det helt galt, dyppet jeg rompa i vasken og skylte godt :)

Skrevet

Vasker med våtserviett....

Anonymous poster hash: 04ba0...5f6

Skrevet

Jeg bruker tørrservietter med vann, og vasker stort sett alltid mellom kjønnsleppene ved vask av avføring (uavhengig av om jeg kan se noe der eller ikke - sånne bakterier er ikke til å spøke med). 

Jeg vasker også imellom morgen og kveld, men da bare tapper jeg forsiktig imellom dem. 

En idè kan være å bruke babyolje fremfor vann, da kommer alt av i en fei. Gjelder rumpa også, særlig om huden begynner å bli litt rød/sår. 

Anonymous poster hash: 575a7...f3d
Skrevet

Huff, man skal ikke vaske mellom kjønnsleppene fordi jenters underliv er dekket med et fettlag som gjør underlivet dems selvrensende (til en viss grad). Du ødelegger jo dette fettlaget fullstendig med våtservietter mellom kjønnsleppene. Våtservietter er noe dritt i utgangspunktet men kan til nød brukes på rumpa, men oljen der mellom kjønnsleppene tar jo alt dette fettet vekk! Skaper ubalanse og større sjanse for infeksjoner og urinveisinfeksjon,

Anonymous poster hash: 914b8...e17

Skrevet

Vasker det og bort med våtservietter, gnir ikke med det må bort, tørker med mesosoft etterpå. ( eller gjorde det når mine jenter brukte bleie) har aldri vært sår eller noe.

Skrevet

Jeg bruker kun rent vann og olje for å vaske med. En sjelden gang har jeg i litt såpe, men vann og olje er godt nok syns jeg. Bruker de tørre serviettene til dette.

Hun har sjelden vært sår nedentil og bruker kun en sjelden gang, i nøden, våtservietter. Da skyller jeg alltid av såpen først så sant det lar seg gjøre.

Har dere forresten prøvd å vaske der med våtservietter? det svir jo som fy. Ihvertfall gjør det det hos meg og jeg vil derfor ikke bruke de på den sarte huden til lillemor.

Ellers vasker jeg forsiktig, men åpner litt opp for å få med meg det jeg ser.

Syns det var veldig vanskelig å finne en god balanse mht hvor mye jeg skulle vaske nedentil, men man gjør det jo for å hjelpe og ikke for å klå.

Altså minst mulig, men nok til å få bort alt man må.

Anonymous poster hash: 3569d...3c0
Skrevet

Huff, man skal ikke vaske mellom kjønnsleppene fordi jenters underliv er dekket med et fettlag som gjør underlivet dems selvrensende (til en viss grad). Du ødelegger jo dette fettlaget fullstendig med våtservietter mellom kjønnsleppene. Våtservietter er noe dritt i utgangspunktet men kan til nød brukes på rumpa, men oljen der mellom kjønnsleppene tar jo alt dette fettet vekk! Skaper ubalanse og større sjanse for infeksjoner og urinveisinfeksjon,

Anonymous poster hash: 914b8...e17

Det er ulike meninger om dette, tydeligvis... Vi fikk beskjed på sykehuset når barnet var nyfødt at man skulle vaske mellom der, men raskt og forsiktig ved avføring og ellers etter behov. Det skulle ikke være et synlig fettlag mellom leppene. Det fester seg bakterier i det, og det igjen kan gi uvi eller i enda verre: nyrebekkenbetennelse. 

Anonymous poster hash: 575a7...f3d

Skrevet

Fikk beskjed at vi kunne tørke mellom leppene med en q-tips.

Anonymous poster hash: d3fb7...670

Skrevet

Hvorfor ikke bare skylle i rennende vann??

Anonymous poster hash: 8752d...2bb

Skrevet

4 jenter, og man skal vaske minst mulig mellom kjønnsleppene! Avføring må man selvsagt fjerne. Aldri brukt våtservietter til det. Bruker mesoft kluter. Minst mulig såpe i underlivet, da det forstørrer den naturlige bakteriefloraen.

Anonymous poster hash: eee49...9af
Skrevet

Vasker med tørrkluter og vann om det er behov. Bruker ikke våtservietter, men vaske må man jo om det kommer avføring der

Anonymous poster hash: 33786...06f

Skrevet

Jeg vasker, jeg. Forsiktig, med myk bomullsklut med mye vann, sprer leppene og vasker det som trengs! Å ha rester sv avføring liggende der er nok mye verre. Selvfølgelig mammaen være lett på hånda og ikke gni, men bort må det. Ute på farten bruker jeg water wipes. Unngår kjemikalier i høyeste grad.

Har ikke prøvd å putte underlivet hennes under springen, det høres veldig smart ut. Men jeg ser for meg et himla søl med vann!?!!

Anonymous poster hash: 22dcb...608

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...