Anonym bruker Skrevet 15. april 2015 #1 Skrevet 15. april 2015 Jeg leser innlegg der kvinner skriver at de aldri i verden tror kjæresten deres hadde klart å føde et barn eller gå gravid. Litt sånn "jenter, la oss spy ut litt feminisme, eller hva?". Jeg tror ikke det er sånn, jeg. Jeg tror at menn hadde klart å føde like bra som kvinner, dersom begge kjønn hadde vagina. Jeg tror menn og kvinner generelt sett har lik smerteterskel, og at forskjellene er mellom FOLK, ikke mellom kjønn. Anonymous poster hash: b0a54...fea
Anonym bruker Skrevet 15. april 2015 #2 Skrevet 15. april 2015 Jeg tror kvinner er tøffere enn menn. Etter mange år som paramedic skal jeg love deg det at mannfolk skriker og hyler av mindre smerter enn det kvinner gjør. Hvis man ser bort ifra tenåringsjentene som gråter og skriker for oppmerksomheten. Har ikke tall på hvor mange besvimelser eller bevisstløse jenter jeg har vært på som bare er tull. Anonymous poster hash: dfc5a...7a2
Anonym bruker Skrevet 15. april 2015 #3 Skrevet 15. april 2015 Jeg tror kvinner er tøffere enn menn. Etter mange år som paramedic skal jeg love deg det at mannfolk skriker og hyler av mindre smerter enn det kvinner gjør. Hvis man ser bort ifra tenåringsjentene som gråter og skriker for oppmerksomheten. Har ikke tall på hvor mange besvimelser eller bevisstløse jenter jeg har vært på som bare er tull. Anonymous poster hash: dfc5a...7a2 Hilsen "paramedic"? Kjøre en fotballfruemann liksom? Lurer på hva slags yrke jeg kan bruke for å fremme mine argumenter, hmm. Kjønnsforsker? Anonymous poster hash: b0a54...fea
Anonym bruker Skrevet 15. april 2015 #4 Skrevet 15. april 2015 Jeg tror kvinner er tøffere enn menn. Etter mange år som paramedic skal jeg love deg det at mannfolk skriker og hyler av mindre smerter enn det kvinner gjør. Hvis man ser bort ifra tenåringsjentene som gråter og skriker for oppmerksomheten. Har ikke tall på hvor mange besvimelser eller bevisstløse jenter jeg har vært på som bare er tull. Anonymous poster hash: dfc5a...7a2 Hilsen "paramedic"? Kjøre en fotballfruemann liksom? Lurer på hva slags yrke jeg kan bruke for å fremme mine argumenter, hmm. Kjønnsforsker? Anonymous poster hash: b0a54...fea Prøv kjønnsforsker😀. Jeg er forresten enig med deg Hi. Finnes sutrete menn, men jammen finnes det sutrete damer også. Hvis menn måtte føde slik vi må så hadde de helt sikkert taklet det like bra som oss kvinner. Stor forskjell på smerte der du ser frem til den største premien du kan få sammenlignet med "meningsløs" smerte fra skader. Anonymous poster hash: 84eaf...051
Anonym bruker Skrevet 15. april 2015 #5 Skrevet 15. april 2015 Det er jo forsket en del på dette og så vidt jeg kan huske å ha lest så viser de fleste tester at kvinner føler mer smerte av den samme smertepåvirkningen enn menn gjør. En kvinne som holder hånden i iskaldt vann vil for eksepel raskt føle det mye mer smertefult enn en mann. På den andre siden skal det være forskjell på hvordan kvinner og menn takler ulike former for smerte. Det å tåle smerte er også trenbart. Hvis du har opplevd mye smerte tåler du det generelt bedre også. Det fører blant annet til at gamle mennesker ofest tåler smerte vesentlig bedre enn yngre. Anonymous poster hash: 0c08c...753
Anonym bruker Skrevet 15. april 2015 #6 Skrevet 15. april 2015 Nå er det vel også sånn, at må vi, så må vi. Hva er valget? Og det gjelder vel både menn og kvinner. Anonymous poster hash: 15298...f38
Mamsen<3 Skrevet 15. april 2015 #7 Skrevet 15. april 2015 Nå er det vel også sånn, at må vi, så må vi. Hva er valget? Og det gjelder vel både menn og kvinner. Anonymous poster hash: 15298...f38 Ja. Det tenker jeg også. Utrolig hva man klarer og tåler når man ikke har noe valg
Anonym bruker Skrevet 15. april 2015 #8 Skrevet 15. april 2015 Smerte er jo situasjonsbetinget. Jeg takler fint en fødsel uten en lyd, men hjelpe meg så mye jeg jarmer når jeg sparker lilletåa i dørkarmen. Jeg synes forøvrig min mann er mye tøffere enn meg. Jeg hadde ikke taklet å være god støttespiller i 18 timer under en fødsel, da føder jeg heller selv. Jeg var med mannen på legevakta da han måtte sy i hælen en gang (han hadde nesten kløyvd den i to), og de sydde uten bedøvelse, da den ikke ville hjelpe særlig i det vevet. Og det å stå å se på at mannen vrir seg i smerte uten å kunne gjøre en ting, det var helt forferdelig. Anonymous poster hash: ccbd7...d47
Anonym bruker Skrevet 15. april 2015 #9 Skrevet 15. april 2015 Kvinner har generelt lavere smerteterskel enn menn. Det jeg derimot tror, er at dersom menn måtte føde hadde epidural vært standard. Typiske manneproblemer innen helse har vesentlig høyere status enn kvinners. Anonymous poster hash: 379f1...b8a
Anonym bruker Skrevet 15. april 2015 #10 Skrevet 15. april 2015 Kvinner har generelt lavere smerteterskel enn menn. Det jeg derimot tror, er at dersom menn måtte føde hadde epidural vært standard. Typiske manneproblemer innen helse har vesentlig høyere status enn kvinners. Anonymous poster hash: 379f1...b8a Har kvinner egentlig lavere smerteterskel? Jeg har oppfattet det som om kvinner faktisk føler kraftigere merte enn menn, men det er muligens galt. Ikke så enkelt å måle da. Anonymous poster hash: 0c08c...753
Anonym bruker Skrevet 15. april 2015 #11 Skrevet 15. april 2015 Kvinner har generelt lavere smerteterskel enn menn. Det jeg derimot tror, er at dersom menn måtte føde hadde epidural vært standard. Typiske manneproblemer innen helse har vesentlig høyere status enn kvinners. Anonymous poster hash: 379f1...b8a Har kvinner egentlig lavere smerteterskel? Jeg har oppfattet det som om kvinner faktisk føler kraftigere merte enn menn, men det er muligens galt. Ikke så enkelt å måle da. Anonymous poster hash: 0c08c...753 Lavere smerteterskel betyr at de føler sterkere smerte Anonymous poster hash: daa19...307
Anonym bruker Skrevet 15. april 2015 #12 Skrevet 15. april 2015 Kvinner har generelt lavere smerteterskel enn menn. Det jeg derimot tror, er at dersom menn måtte føde hadde epidural vært standard. Typiske manneproblemer innen helse har vesentlig høyere status enn kvinners. Anonymous poster hash: 379f1...b8a Har kvinner egentlig lavere smerteterskel? Jeg har oppfattet det som om kvinner faktisk føler kraftigere merte enn menn, men det er muligens galt. Ikke så enkelt å måle da. Anonymous poster hash: 0c08c...753 Lavere smerteterskel betyr at de føler sterkere smerte Anonymous poster hash: daa19...307 OK, da finnes det nok ulike defenisjoner. Jeg mente smerteterskel som i evne til å tåle en bestemt grad av smerte i motsettning til hvor kraftig man faktisk føler smerten. Anonymous poster hash: 0c08c...753
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå