Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #1 Skrevet 14. april 2015 Fordi jente nr 9 ble "glemt" ! Hva er det for sløve folk!!? Hva hadde du gjort dersom jenta di kom hjem og fortalte deg at alle hadde vært i bursdag og at bursdagsjenta sa de hadde glemt å be henne???? Anonymous poster hash: 1c112...025
Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #2 Skrevet 14. april 2015 Dette opplevde jeg som barn, i 5. klasse. Det var helt grusomt å være jenta som ble utelatt. Jeg ble da ikke glemt, men bevisst utelatt. Mulig det var en eller to andre jenter som heller ikke fikk komme, av alle de jentene som var i klassen. Jeg følte meg som en venneløs taper da alle de andre jentene kom på skolen på mandagen og snakket om hvor fantastisk gøy bursdagen hadde vært. Foreldrene mine tok det opp med foreldrene, men de sa bare at det var dattera som hadde bestemt hvem som fikk komme og syntes ikke at de hadde noen forpliktelse til å be alle jentene i klassen. Anonymous poster hash: 70436...f47
Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #3 Skrevet 14. april 2015 Dette opplevde jeg som barn, i 5. klasse. Det var helt grusomt å være jenta som ble utelatt. Jeg ble da ikke glemt, men bevisst utelatt. Mulig det var en eller to andre jenter som heller ikke fikk komme, av alle de jentene som var i klassen. Jeg følte meg som en venneløs taper da alle de andre jentene kom på skolen på mandagen og snakket om hvor fantastisk gøy bursdagen hadde vært. Foreldrene mine tok det opp med foreldrene, men de sa bare at det var dattera som hadde bestemt hvem som fikk komme og syntes ikke at de hadde noen forpliktelse til å be alle jentene i klassen. Anonymous poster hash: 70436...f47 😳 Er min datter som ikke har blitt invitert. Jeg er kjempe lei meg og sint på hennes vegne, hun derimot virker å ta det hele med fatning... Jeg synes det er ufattelig sløvt og ikke kunne telle til 9!! Anonymous poster hash: 1c112...025
Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #4 Skrevet 14. april 2015 Jeg opplevde at min datter som en av to jenter i klassen ikke ble bedt i en bursdag (2. Klasse). Fordi bursdagen skulle være på lekeland og det ble visstnok for dyrt å invitere alle så bursdagsbarnet hadde fått beskjed om å velge ut noen...... Jeg tror det delvis handlet om kulturkollisjon (familien var polsk) og delvis et ønske fra familien om å lage en mye "flottere" bursdag enn de andre i klassen hadde hatt. Jeg tenkte at jeg ikke hadde noe å tape, så jeg ringte mor til bursdagsbarnet og spurte om det virkelig var slik at de ønsket å utelukke to jenter fra bursdagen. Vi hadde forsåvidt en god samtale og de to jentene fikk invitasjoner dagen etter Anonymous poster hash: 4fb37...be5
Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #5 Skrevet 14. april 2015 Stakkars jente...helt vanvittig å klare å glemme en av ungene. Da følger man virkelig ikke med i barnet ditt sitt "skoleliv". Jeg skjønner meg heller ikke på foreldre som ikke inviterer enten alle jentene/guttene eller hele klassen. Det er helt forferdelig å utelate barn på den måten. Mange skylder på dårlig råd, og det kan jeg skjønne. Vi har ganske tight økonomi selv, men jeg har klart å holde veldig suksessfulle bursdager for under 1000-lappen. Jeg husker en gang i 5. klasse. Jeg var og hjalp det som liksom var min "bestevenninne" med å lage til til bursdagen hennes, som skulle holdes dagen etterpå. Vi lagde bordkort, lagde risboller, ordnet leker og aktiviteter, hun fikk låne en VHS med meg som skulle bli vist i bursdagen. Men jeg satt hele tiden og lurte på hvorfor ikke mitt navn stod på en av navnelappene. Jeg hadde også visst om bursdagen i flere uker, men hadde ikke fått noen offisiell invitasjon. Da vi endelig var ferdig med alle forberedelsene fulgte hun meg ut på trappen og sa; "Du, mamma lot meg bare invitere 10 jenter i bursdagen min fordi det er så dyrt, så jeg tenkte jeg måtte invitere de kule jentene. Det skjønner du vel?". Så lukket hun døren. Jeg hylskrek hele veien hjem.Det viste seg at vi var to jenter som ikke ble invitert, og vi to var de jentene hun var mest sammen med. Og invitasjonene hadde hun og moren lagt i postkassen til folk. Så siden vi visste om bursdagen fra før, tenkte vi ikke helt over at vi ikke var inviterte.Siden dette skjedde med meg, har jeg vært sååå bevisst på å invitere alle i min datters bursdager. Vi foreldre må holde oss oppdatert på hvem og hvor mange som er i klassen. Jeg mener det burde være umulig å klare å glemme en! Anonymous poster hash: 760ad...fc0
Anonym bruker Skrevet 15. april 2015 #6 Skrevet 15. april 2015 Det er ikke så vansklig å glemme noen hvis maillister ikke holdes oppdatert. Anonymous poster hash: 8df03...fb5
Gjest Minnieropptatt Skrevet 15. april 2015 #7 Skrevet 15. april 2015 Det er ikke så vansklig å glemme noen hvis maillister ikke holdes oppdatert. Anonymous poster hash: 8df03...fb5 Trenger man virkelig maillister for å huske å be alle?
amandine Skrevet 15. april 2015 #8 Skrevet 15. april 2015 Derfor, fordi det er min store skrekk å utelate noen, leverer jeg alltid en tom invitasjon med til læreren (før jeg kjenner alle og er helt sikker) så det er en ekstra om jeg har gjort noe feil. Eller som for to år siden, da det begynte en ny jente i klassen samme dag som invitasjonene ble levert ut. Det er helt unødvendig å utelate noen pga glemsel.
Anonym bruker Skrevet 15. april 2015 #9 Skrevet 15. april 2015 Det er ikke så vansklig å glemme noen hvis maillister ikke holdes oppdatert. Anonymous poster hash: 8df03...fb5 Trenger man virkelig maillister for å huske å be alle? Her sendes alle invitasjoner ut på mail. Det er ikke lov å dele ut papirinvitasjoner på skolen. Da er det letvint å sende til alle på en liste i stedenfor å plotte inn en og en adresse. Anonymous poster hash: 8df03...fb5
Gjest Minnieropptatt Skrevet 15. april 2015 #10 Skrevet 15. april 2015 Det er ikke så vansklig å glemme noen hvis maillister ikke holdes oppdatert. Anonymous poster hash: 8df03...fb5 Trenger man virkelig maillister for å huske å be alle? Her sendes alle invitasjoner ut på mail. Det er ikke lov å dele ut papirinvitasjoner på skolen. Da er det letvint å sende til alle på en liste i stedenfor å plotte inn en og en adresse. Anonymous poster hash: 8df03...fb5 Men det må jo gå an å tenke litt selv og.
Anonym bruker Skrevet 15. april 2015 #11 Skrevet 15. april 2015 Det er ikke så vansklig å glemme noen hvis maillister ikke holdes oppdatert. Anonymous poster hash: 8df03...fb5 Trenger man virkelig maillister for å huske å be alle?Her sendes alle invitasjoner ut på mail. Det er ikke lov å dele ut papirinvitasjoner på skolen. Da er det letvint å sende til alle på en liste i stedenfor å plotte inn en og en adresse. Anonymous poster hash: 8df03...fb5 Men det må jo gå an å tenke litt selv og. Ingen ønsker jo å glemme noen, men det kan faktisk lett skje. Anonymous poster hash: 8df03...fb5
Anonym bruker Skrevet 15. april 2015 #12 Skrevet 15. april 2015 Det er ikke så vansklig å glemme noen hvis maillister ikke holdes oppdatert. Anonymous poster hash: 8df03...fb5 Trenger man virkelig maillister for å huske å be alle? Her sendes alle invitasjoner ut på mail. Det er ikke lov å dele ut papirinvitasjoner på skolen. Da er det letvint å sende til alle på en liste i stedenfor å plotte inn en og en adresse. Anonymous poster hash: 8df03...fb5 Men det må jo gå an å tenke litt selv og. Å tenke seg frem til mailadresser kan ofte gå galt Anonymous poster hash: 2ec54...d12
Anonym bruker Skrevet 15. april 2015 #13 Skrevet 15. april 2015 Jeg ville ringt foreldrene og forklart hva som har blitt sagt og spurt om hun er glemt? Det kommer nok til å ordne seg. Jeg fikk selv en slik tlf en gang, og gjett om jeg ble glad og flau. Mine intensjoner var jo ikke å utelate noen. Anonymous poster hash: 7240a...980
Anonym bruker Skrevet 15. april 2015 #14 Skrevet 15. april 2015 Det er ikke så vansklig å glemme noen hvis maillister ikke holdes oppdatert. Anonymous poster hash: 8df03...fb5 Trenger man virkelig maillister for å huske å be alle? Her sendes alle invitasjoner ut på mail. Det er ikke lov å dele ut papirinvitasjoner på skolen. Da er det letvint å sende til alle på en liste i stedenfor å plotte inn en og en adresse. Anonymous poster hash: 8df03...fb5 Men det må jo gå an å tenke litt selv og.Å tenke seg frem til mailadresser kan ofte gå galt Anonymous poster hash: 2ec54...d12 Du ser vel hvor mange du sender Mail til? Vi har ikke Mail lister.. Anonymous poster hash: 1c112...025
Anonym bruker Skrevet 15. april 2015 #15 Skrevet 15. april 2015 Det er ikke så vansklig å glemme noen hvis maillister ikke holdes oppdatert. Anonymous poster hash: 8df03...fb5 Trenger man virkelig maillister for å huske å be alle? Her sendes alle invitasjoner ut på mail. Det er ikke lov å dele ut papirinvitasjoner på skolen. Da er det letvint å sende til alle på en liste i stedenfor å plotte inn en og en adresse. Anonymous poster hash: 8df03...fb5 Men det må jo gå an å tenke litt selv og.Å tenke seg frem til mailadresser kan ofte gå galt Anonymous poster hash: 2ec54...d12 Du ser vel hvor mange du sender Mail til? Vi har ikke Mail lister.. Anonymous poster hash: 1c112...025 Antall foreldrepar har jo ingenting å si. Noen er søsken vettu og noen bor 50/50 så man må sende til både mor og far. At du ikke trenger det er lite relevant. Anonymous poster hash: 2ec54...d12
Gjest Minnieropptatt Skrevet 15. april 2015 #16 Skrevet 15. april 2015 Det er ikke så vansklig å glemme noen hvis maillister ikke holdes oppdatert. Anonymous poster hash: 8df03...fb5 Trenger man virkelig maillister for å huske å be alle? Her sendes alle invitasjoner ut på mail. Det er ikke lov å dele ut papirinvitasjoner på skolen. Da er det letvint å sende til alle på en liste i stedenfor å plotte inn en og en adresse. Anonymous poster hash: 8df03...fb5 Men det må jo gå an å tenke litt selv og.Å tenke seg frem til mailadresser kan ofte gå galt Anonymous poster hash: 2ec54...d12 Å vite hvor mange som skal ha invitasjon hjelper. Litt oversikt over hvor mange det er i klassen eller hvor mange det er av jenter/gutter synes jeg man må ha. Og så er det lurt å be om svar. Da kan man ringe/sende sms hvis man ikke har fått svar. Alternativt sende invitasjon på sms.
amandine Skrevet 15. april 2015 #17 Skrevet 15. april 2015 (endret) En mailliste er nå like enkel å sjekke! Du sjekker jo bare at du har en representant for hvert barn på listen din! Det er en dårlig/ingen unnskyldning. Og ja, jeg vet at mange har adresser du ikke nødvendigvis knytter til navn, men det er ikke noe problem hvis du er bitte litt løsningsorientert. Det handler enkelt og greit om å ta ansvar selv, ikke vente på at andre skal oppdatere listene dine for deg. Endret 15. april 2015 av amandine
Anonym bruker Skrevet 15. april 2015 #18 Skrevet 15. april 2015 Siden hun er den ene som er utelatt vil jeg nesten tro at det er en forglemmelse. Ja, man burde klare å telle til 9 og ikke minst burde bursdagsbarnet klare å komme på navnet til den ene som ikke har fått invitasjon når man ser at det mangler en, men likevel. Jeg hadde faktisk sendt en sms eller ringt foreldrene her og spurt om det er en forglemmelse. Hos oss har de ikke lov å utelate noen på den måten. Det har foreldrene selv bestemt på foreldremøte. Nå har etterhvert ungene begynt å bli eldre (10-11 år) og har begynt å ta med to-tre kompiser (ikke nødvendigvis fra klassen) på kino og Peppes for eks, så disse vanlige bursdagsbesøkene med hele klassen eller alle guttene/jentene ser ut til å være et litt forbigått stadium. Da tar man selvsagt kontat med foreldrene til de inviterte på tlf, leverer ikke invitasjon på skolen. Anonymous poster hash: d435d...1d1
Anonym bruker Skrevet 15. april 2015 #19 Skrevet 15. april 2015 Det er ikke så vansklig å glemme noen hvis maillister ikke holdes oppdatert. Anonymous poster hash: 8df03...fb5 Trenger man virkelig maillister for å huske å be alle?Her sendes alle invitasjoner ut på mail. Det er ikke lov å dele ut papirinvitasjoner på skolen. Da er det letvint å sende til alle på en liste i stedenfor å plotte inn en og en adresse. Anonymous poster hash: 8df03...fb5 Men det må jo gå an å tenke litt selv og.Å tenke seg frem til mailadresser kan ofte gå galt Anonymous poster hash: 2ec54...d12 Å vite hvor mange som skal ha invitasjon hjelper. Litt oversikt over hvor mange det er i klassen eller hvor mange det er av jenter/gutter synes jeg man må ha. Og så er det lurt å be om svar. Da kan man ringe/sende sms hvis man ikke har fått svar. Alternativt sende invitasjon på sms. Her er det vanlig å bruke den maillista som pedleder bruker til å sende ut ukeplaner. Noen har begge foreldrene på den lista, og mange av foreldrene har forskjellige etternavn. Da kan det være vanskelig å vite at to foreldre hører til det samme barnet hvis man ikke kjenner dem eller vet hvem de er. Derfor leverer vi heller papirinvitasjoner. Hvis det er noen vi ikke vet hvor bor eller treffer på utenfor barnehagen i tide (ikke lov å levere i bhg), så må vi spørre andre foreldre da de ansatte ikke kan/vil gi opplysninger om telefonnummer eller adresse. Jeg skjønner heller ikke hvordan det er forventet at vi skal vite hvem som går på avdelingen, ettersom vi aldri får noen lista "pga taushetsplikten". Nå har jeg oversikten fordi jeg har skrevet av navnene på bursdagskalenderen i bhg (så mye for taushetsplikten), men det virker temmelig unødvendig å gjøre det så tungvindt. Anonymous poster hash: 3c4a6...027
Anonym bruker Skrevet 15. april 2015 #20 Skrevet 15. april 2015 En av guttene i klassen glemte å invitere min sønn til bursdagen sin i 1. klasse. Min sønn og bursdagsbarnet hadde gått i samme barnehage. Bestevennen til sønnen min var invitert, jeg tenkte at kanskje bare noe få gutter var invitert og lot saken ligge. Faktisk hadde alle de andre guttene i klassen blitt invitert, inkludert han som heter det samme som min sønn. Dette var en klar forglemmelse, sånn kan det gå med nesten 20 gutter i klassen. Jeg forstår veldig godt at det oppleves som sårt å bli holdt utenfor, og forstår at det må være forferdelig å oppleve at det skjer igjen og igjen. Men jeg tenker at kanskje noen ville tjent på å reagere annerledes hvis deres barn ikke blir invitert en gang. Mine barn går på stor skole, gikk i stor barnehage, trener på store fotballag osv. Da må man forholde seg til at noen inviterer alle, andre inviterer kanskje bare en bestevenninne og kusinene sine. Jeg har i hvert fall forklart for mine barn at ikke alle kan få være med på alt. Da jeg hadde barnehagebarn gjorde jeg som en annen skrev lenger oppe, jeg tok med en tom innbydelse i barnehagen. Jeg snakket med en av de voksne, og ba dem sjekke at jeg hadde invitert alle som burde inviteres. Da ungene begynte på skolen sjekket jeg invitasjonene mot klasselisten med hjelp fra ungene (noen navn kan være både gutte- og jentenavn). Jeg tenker at det beste er å invitere alle på samme trinn/samme kjønn osv. Men det vil alltid være noen som ikke gjør det, pga økonomi/manglende kulturforståelse/liten bolig/glemsomhet/osv. Da kan det i noen tilfeller være lurt å forklare for ungene at det er sånt som skjer, og heller finne på noe koselig med dem. Det er viktig å lære ungene å forholde seg til at livet av og til kan være urettferdig. Og igjen, det er noe helt annet med barn som konsekvent blir utelatt, da trenger man andre tiltak. Anonymous poster hash: 8f642...102
Anonym bruker Skrevet 15. april 2015 #21 Skrevet 15. april 2015 En mailliste er nå like enkel å sjekke! Du sjekker jo bare at du har en representant for hvert barn på listen din! Det er en dårlig/ingen unnskyldning. Og ja, jeg vet at mange har adresser du ikke nødvendigvis knytter til navn, men det er ikke noe problem hvis du er bitte litt løsningsorientert. Det handler enkelt og greit om å ta ansvar selv, ikke vente på at andre skal oppdatere listene dine for deg. Hvis maillisten ikke blir vedlikeholdt skjer det lett at noen har skiftet adresse eller det har sneket seg inn feil i adressen slik at du tror du har sendt ut til alle. Det burde sikkert ha blitt oppdaget, men folk gjør feil selv om de ikke mener det. Vi bør forsøke å ungå det, men de færreste er så perfekte at de aldri gjør en tabbe. Her hadde vi et kjedelig eksempel for en tid siden da en mor hadde skiftet adresse uten å varsle foreldrerepresentantene. Datteren fikk ingen bursdagsinvitasjoner på nesten et halvt år. Hun følte seg utestengt. Foreldrene hennes var sure på de andre foreldrene som holdt henne utenfor og de andre foreldrene var sure fordi de ikke fikk beskjed når hun ikke kom i bursdag. Ingen mente å gjøre noe galt men det tok lang tid før misforståelsen ble oppklart. Ting kan gå galt og det er bedre å ringe en gang for mye for å sjekke enn en gang for lite. Anonymous poster hash: 8df03...fb5
Anonym bruker Skrevet 15. april 2015 #22 Skrevet 15. april 2015 Jeg skjønner det kan være vanskelig dersom det er mange barn og listene ikke er oppdaterte. Vi har ikke maillister men tlf liste på skolen. Og der står navn og nr til samtlige 9 jenter og deres foreldre. Det er sikkert en forglemmelse, men likevel så vanvittig sløvt!!😳 Anonymous poster hash: 1c112...025
Anonym bruker Skrevet 15. april 2015 #23 Skrevet 15. april 2015 Tror nok ikke det var glemskhet Anonymous poster hash: 1dafe...00d
Anonym bruker Skrevet 15. april 2015 #24 Skrevet 15. april 2015 Tror nok ikke det var glemskhet Anonymous poster hash: 1dafe...00d Man kan jo begynne å lure...? Anonymous poster hash: 1c112...025
Havhesten Skrevet 15. april 2015 #25 Skrevet 15. april 2015 Fordi jente nr 9 ble "glemt" ! Hva er det for sløve folk!!? Hva hadde du gjort dersom jenta di kom hjem og fortalte deg at alle hadde vært i bursdag og at bursdagsjenta sa de hadde glemt å be henne???? Anonymous poster hash: 1c112...025 Kjære deg Dette går faktisk ikke an! Jeg ville ringt forledrene med en gang og sagt at du regner med at det har skjedd en feil her siden jenta di er den eneste i klassen som ikke er bedt. Dette må du gjøre for datteren din, ellers kan det bli et traume for resten av livet. Jeg snakker faktisk også av erfaring. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå