Gå til innhold

Kort spm til alle som har master


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde du klart å gjennomføre den på ett år istedenfor to? Hvorfor/hvorfor ikke?

 

Anonymous poster hash: 4504f...7dc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gjorde det.

Var temmelig travelt, spesielt å ha 60stp med vanskelige masteremner på høsten. Ble 8eksamner på 11 dager (bl.a to på samme dag). Men det gikk bra.

 

Anonymous poster hash: 69f34...2c1

Skrevet

Jeg gjorde det.

Var temmelig travelt, spesielt å ha 60stp med vanskelige masteremner på høsten. Ble 8eksamner på 11 dager (bl.a to på samme dag). Men det gikk bra.

 

Anonymous poster hash: 69f34...2c1

Så bra! :D

Kan jeg spørre hvordan familiesituasjonen din var på den tiden?

Og var det helt i orden for universitetet at du gjorde det sånn?

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 4504f...7dc

Skrevet

Jeg kunne ikke gjort det fordi emnene bygger på hverandre og man får ikke ta det siste året før alle emnene på første året er bestått. Og jeg tror ikke jeg hadde orket heller. All undervisning var obligatorisk, tineplanen hadde ikke gått opp.

 

Anonymous poster hash: 6cf3b...578

Skrevet

 

Jeg gjorde det.

Var temmelig travelt, spesielt å ha 60stp med vanskelige masteremner på høsten. Ble 8eksamner på 11 dager (bl.a to på samme dag). Men det gikk bra.

 

Anonymous poster hash: 69f34...2c1

Så bra! :D

Kan jeg spørre hvordan familiesituasjonen din var på den tiden?

Og var det helt i orden for universitetet at du gjorde det sånn?

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 4504f...7dc

Jeg hadde en gutt som ble ett år samtidig med alle eksamnene. Hadde han i barnehage siste seks ukene.

 

Mannen skrev også master, så han hadde babyen når jeg var på forelesning. Og så hadde jeg ham resten.

 

Jeg var overmoden til å bruke hodet igjen etter 8mnd med permisjon. Satt som en svamp på forelesning, og husket alt som ble sagt.

 

Det var fryktelig travelt, men jeg ble veldig strukturert. Og fikk mine beste eksamensresultater den høsten.

 

Men dette var jo fag jeg selv syntes var fryktelig spennende.

 

Selve oppgaven er ikke like lett å bruke kortere tid på, da modningen kanskjeikke blir like god. Jeg kombinerte min oppgave med full jobb, så den skrev jeg på normert tid. Men var travelt nok det med ny jobb, barn og nytt oppussingsprosjekt. 😊

 

Men hvorfor ønsker du å ta det på halv tid?

 

Universitetet bryrseg ikke om hva du gjør fagmessig så lenge du fullfører. Ihvertfall ikke ntnu.

 

Anonymous poster hash: 69f34...2c1

Skrevet

Og når det gjelder fag som bygger på hverandre kan det ofte løses om du bare prater med professorene. Jeg fikk ha fag samtidig som egentlig skulle vært etter hverandre. Det gikk helt fint. Men det går jo ikke med alle fag.

 

Anonymous poster hash: 69f34...2c1

Skrevet

Min grad går det ikke å ta på kortere tid. Det tilbys kun 3 fag av 15 poeng per vårsemester hvor ett er obligatorisk for alle og kun tilbys på vår. Høstsemesteret kan ha 3 eller 4 fag av 15 poeng.

 

Selve oppgaven skal inneholde en stor del utvikling, fortrinnsvis også brukertesting og evaluering, i tillegg til en litteraturgjennomgang på 20-30 sider og et metodekapittel. Hele oppgaven skal være 80-100 sider.

 

Anonymous poster hash: aa6d8...ed4

Skrevet

 

 

Jeg gjorde det.

Var temmelig travelt, spesielt å ha 60stp med vanskelige masteremner på høsten. Ble 8eksamner på 11 dager (bl.a to på samme dag). Men det gikk bra.

 

Anonymous poster hash: 69f34...2c1

Så bra! :D

Kan jeg spørre hvordan familiesituasjonen din var på den tiden?

Og var det helt i orden for universitetet at du gjorde det sånn?

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 4504f...7dc

Jeg hadde en gutt som ble ett år samtidig med alle eksamnene. Hadde han i barnehage siste seks ukene.

 

Mannen skrev også master, så han hadde babyen når jeg var på forelesning. Og så hadde jeg ham resten.

 

Jeg var overmoden til å bruke hodet igjen etter 8mnd med permisjon. Satt som en svamp på forelesning, og husket alt som ble sagt.

 

Det var fryktelig travelt, men jeg ble veldig strukturert. Og fikk mine beste eksamensresultater den høsten.

 

Men dette var jo fag jeg selv syntes var fryktelig spennende.

 

Selve oppgaven er ikke like lett å bruke kortere tid på, da modningen kanskjeikke blir like god. Jeg kombinerte min oppgave med full jobb, så den skrev jeg på normert tid. Men var travelt nok det med ny jobb, barn og nytt oppussingsprosjekt.

 

Men hvorfor ønsker du å ta det på halv tid?

 

Universitetet bryrseg ikke om hva du gjør fagmessig så lenge du fullfører. Ihvertfall ikke ntnu.

 

Anonymous poster hash: 69f34...2c1

 

Imponert! Det høres ut som du har hatt det veldig hektisk :) 

 

Grunnen til at jeg ønsker å gjøre det slik, er at jeg uansett kan komme til å slite med å få jobb det året. Da har jeg lyst til å bruke det på studier. Det er også usannsynlig at jeg vil få mulighet til å ta fri fra jobb i to år ved en senere anledning for å ta masteren.

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 4504f...7dc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...