Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #1 Skrevet 14. april 2015 Gutten min på snart 7 år må trekke flere jeksler ettersom han allerede har fått 12 års jeksler og det ikke er plass. Vi har blitt henvist til kjeveortoped (reguleringstannlege). Men hvordan i all verden skal jeg få min livredde gutt til å gå med på dette? Han tørr ikke ta blodprøver en gang, og er livredd for å trekke tenner. Han er en stor og sterk gutt med mye vilje og er ikke stor nok til å forstå at dette er noe han må gjennomføre. Er det noen som har gjort dette? Vil han få narkose (kan vi kreve det?) eller noe beroligende. Det var mannen min som var med han til tannlegen og han tenkte jo ikke på å spørre om sånt.... Veldig glad for svar. Anonymous poster hash: 90cb5...01f
C&M&H Skrevet 14. april 2015 #2 Skrevet 14. april 2015 Jenta mi trakk en tann da hun var 5. Hun fikk et "likegyldighets dop" som gjorde henne glad og fornøyd... og etter ingrepet husket hun ingenting. Vil tro han får noe lignende? Unngå for all del en traumatisk opplevelse. Jeg måtte trekke en tann da jeg var fem. Det var helt grusomt, jeg husker enda hvor fælt det var og jeg sliter fortsatt med tannlegeskrekk...
Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #3 Skrevet 14. april 2015 Dette vil jeg høre mere om også, for jenta mi må også det. Hun har kjempe traumer fra store operasjoner og jeg vil ikke på noen måte traumatisere henne ytterligere. Kan dem gi dem en lett narkose for eksempel? Anonymous poster hash: 1bd5a...f68
Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #4 Skrevet 14. april 2015 Ene hos oss har trukket to fortenner, den ene da han var 6 år og den andre da han var 7 år. Han fikk bare vanlig bedøvelse, men hadde ikke behov for noe annet heller, så vi spurte ikke om noe annet heller. Jeg ville ringt tannlegen på forhånd og fortalt at han gruer seg og spurt om alternativene. Det er dumt å vente til dere er der, tilfelle han f.eks kan få noe beroligende, men at de da må vite om det på forhånd og kanskje sette av mer tid el. Vår har fått beroligende da han måtte sy en gang (i tillegg til bedøvelse), han var likevel helt hysterisk mens de sydde, men han husket ingenting etterpå. Det gikk greit å sy når vi var to som holdt han og en tredje person sydde, men det er ikke sikkert det hadde vært så lett å trekke en tann... Anonymous poster hash: 4a55f...47b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå