Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #1 Skrevet 14. april 2015 Har nettopp fått beskjed om at føflekken jeg fjernet forrige uke var kreft. Neste skritt er fjerning av større område hud, jeg antar for å sjekke at alt er vekk. Jeg forbanner meg selv for å ikke ha gått til lege tidligere, har klødd og irritert meg over den flekken siden i høst. Er helt tom i hodet nå, sjokk og dødsangst. Man tenker jo automatisk på døden når man hører kreft... Noen erfaringer? Anonymous poster hash: 97152...da2
Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #2 Skrevet 14. april 2015 Ingen erfaring, vil bare sende deg en klem. 💞 Anonymous poster hash: c2cc5...f9b
Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #3 Skrevet 14. april 2015 Jeg har en føflekk på puppen som jeg føler for å sjekke. Den har ikke de klassiske tegnene til føflekk-kreft, men den er så tørr, synes det er så rart, dessuten er dette en føflekk som plutselig har kommet, iallefall vokst. Anonymous poster hash: 122db...b7e
Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #4 Skrevet 14. april 2015 Jeg var igjennom dette for 2 år siden. Hudlegen var/er utrolig sympatisk og jeg går fortsatt til kontroll 3-4 ganger i året. Ikke skjedd noe mer, men jeg smører meg selv med høy solfaktor og nyter ikke solen i samme grad som før. Har lys sart hud og mange føflekker. Veldig bra å bli fulgt tett opp, det har du faktisk krav på - i 5 år etter at kreften ble oppdaget. Jeg er alltid spent før ny kontroll, men det er nok helt normalt. Tvi tvi! Anonymous poster hash: 74280...b1b
Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #5 Skrevet 14. april 2015 Hvilken type kreft er det? Anonymous poster hash: ba701...912
Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #6 Skrevet 14. april 2015 Hvordan så føflekken ut? satser på at du har tatt den tidlig 😊 En stor klem til deg. Anonymous poster hash: 1111b...b11
Gjest thricane Skrevet 14. april 2015 #7 Skrevet 14. april 2015 De fleste som fjerner føflekker som har utviklet seg til kreft har ikke spredning. Vi snakker 80-90 % sannsynlighet for at alt forsvant med føflekken. Du må inn for å fjerne litt hud rundt for kontroll, så blir det tatt ultralyd av lymfekjertler for å se at det ikke er noe uvanlig der. Deretter blir du satt opp på et oppfølgingsprogram, hvor lenge og ofte avhenger av tykkelsen på den de fjernet. Pust med magen og husk at de aller fleste slipper med skrekken. Så et tips. Hvis du har personforsikring, sjekk om du har for alvorlig sykdom. Dette gir nemlig rett på utbetaling hvis du har dette. Lykke til. Det kommer nok til å gå bra.
Anonym bruker Skrevet 15. april 2015 #8 Skrevet 15. april 2015 Hvordan går det med deg idag? Har tenkt på deg Anonymous poster hash: 1111b...b11
Anonym bruker Skrevet 15. april 2015 #9 Skrevet 15. april 2015 Takk for fine svar! Ting er litt bedre i dag, men fortsatt en vond klump i magen. Tankene kretser veldig rundt det at jeg ventet så lenge. Har to barn, den minste er ikke fylt to enda, og jeg tenker liksom på "hvisomatte-dersomatte" - så vil h*n jo ikke huske meg engang! Det setter veldig fokus på hva jeg har gjort med livet så langt og alt jeg ønsker fremover. Kjenner at ting som var helt krise for noen dager siden (oppussing som aldri blir ferdig, hverdager som er kjedelige, småkrangling med familie) ikke betyr noen verdens ting i dag. Alt jeg tenker på er hvor glad jeg er i ungene, i mannen, i familien og vennene mine...og at jeg har vært dårlig på å sette pris på alt og alke jeg har! Jeg skal tilbake til fastlege på fredag, og regner med å få mange svar og beroliget hjertet. Anonymous poster hash: 97152...da2
Anonym bruker Skrevet 15. april 2015 #10 Skrevet 15. april 2015 Jeg har en føflekk på puppen som jeg føler for å sjekke. Den har ikke de klassiske tegnene til føflekk-kreft, men den er så tørr, synes det er så rart, dessuten er dette en føflekk som plutselig har kommet, iallefall vokst. Anonymous poster hash: 122db...b7e Samme her . Fjerna en på puppen igår som har klødd og vokst i det siste.. Ganske mørk og litt ujevn.. Har en litt dårlig følelse men! Anonymous poster hash: 596a6...482
Anonym bruker Skrevet 15. april 2015 #11 Skrevet 15. april 2015 Har hatt to slike flekker. Ble fjernet mer hud rundt og så var det borte. Hadde hyppige kontroller i fem år etterpå, nå er det kontroll en gang i året. Soler meg ikke og smører meg med høy faktor når jeg skal være i sola. Følger ekstra med. Skjønner du er bekymret, men som det blir skrevet over her får de onde fleste tilfeller fjernet alt! Ikke ta sorgene på forskudd! Anonymous poster hash: be063...b36
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå