oslofrk Skrevet 14. april 2015 #1 Skrevet 14. april 2015 Jeg har slitt med tørr hodebunn en stund og bruker frisørsjampo mot irritert hodebunn. Nå kjenner jeg plutselig småkløe, ugjevnheter og piller løs "kaker"... Uah! Hjelp!
Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #2 Skrevet 14. april 2015 Frisørshampo er noe dritt. Du må bruke noe som ikke har parabener og parfyme. Prøv å vaske håret ditt med coops eget xtra-merke i sjampo, deretter når du skal vaske det så bruker du coops xtra balsam - kun balsamen (ikke sjampoen). Jeg slet i mange år med sår hodebunn, og alt pga vanlig kjøpesjampo og frisørsjampo som er full av DRITT. Prøv det jeg sier noen uker - og jeg skal love deg at du ser forbedring. Jeg har kun brukt balsam nå i flere år, og hodebunnen er som ny. Anonymous poster hash: 6995d...5ba
Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #3 Skrevet 14. april 2015 Du reagerer nok på shampoen du bruker. Prøv Neutral shampoo og balsam en stund. Den har gjort underverker for meg. Anonymous poster hash: 1fdb4...90a
Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #4 Skrevet 14. april 2015 Hei. Prøv først rådene du får for tørr hodebunn og flass. De har også gode produkter for dette på apoteket. Men hvis dette ikke virker bør du ta en tur til legen. Det kan være hodebunnspsoriasis, og da er det bare kortison som funker. Lykke til! Anonymous poster hash: 83a0e...b47
Gulosten™ Skrevet 14. april 2015 #5 Skrevet 14. april 2015 Aco fra apoteket (hvit flaske med rød hatt) reddet meg
Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #6 Skrevet 14. april 2015 Har skikkelig trøblete hodebunn, det eneste som holder den i sjakk er Head'n shoulders... Har virkelig prøvd ALT, men kun den funker! Anonymous poster hash: 7cfc6...f19
Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #7 Skrevet 14. april 2015 Jeg sliter med det samme, og nå i vinter ble det helt ille. Men nå har jeg fått god kontroll på det igjen, jeg bruker denne sjampoen: http://www.apotek1.no/produkter/vichy-dercos-sensitiv-sjampo-200ml-891178p Denne bruker jeg 1-2 ganger i uken: http://www.apotek1.no/produkter/fungoral-sjampo-20mg-ml-120ml-460782p Denne finnes i en mindre flaske som er billigere også om du vil prøve den uten å kjøpe den store og ganske dyre flaska. Kløen og det hvite belegget er nesten helt borte, er så utrolig mye bedre enn for bare et par uker siden. Anonymous poster hash: 83fec...d2b
Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #8 Skrevet 14. april 2015 ACO fra apoteket. Både sjampo og en flaske hvor du smører hodebunnen etterpå. Den skal ikke skylles ut. Ble bedre på få dager her Anonymous poster hash: 0b08e...b7f
the amazing spidermamma Skrevet 14. april 2015 #9 Skrevet 14. april 2015 Jeg sverget til en serie som heter phyto. De har div produkter for problemhodebunn. Vet ikke om de har den på apoteket?
Anonym bruker Skrevet 15. april 2015 #10 Skrevet 15. april 2015 Jeg går mot strømmen her... Har selv hatt samme problemet og det som fungerer for meg er flass-shampoo, gjerne med sink. Den jeg bruker nå er denne: http://www.blivakker.no/product/SCH0181?gclid=Cj0KEQjwmLipBRC59O_EqJ_E0asBEiQATYdNh5o1AL_-cCXGE2a5qvBjDzFcEI3Mo4FlHHkR4Znb1NIaAsln8P8HAQ Den har fungert bra for meg i alle fall. Har du veldig tykt hår så kan det hjelpe å få tynnet det litt ut, evt permanent ol. som løfter håret og gir litt luft i hodebunnen. Anonymous poster hash: 38d07...831
oslofrk Skrevet 15. april 2015 Forfatter #11 Skrevet 15. april 2015 Tusen takk - jeg løper til apoteket i morgen!
Anonym bruker Skrevet 15. april 2015 #12 Skrevet 15. april 2015 ACO fra apoteket. Både sjampo og en flaske hvor du smører hodebunnen etterpå. Den skal ikke skylles ut. Ble bedre på få dager her Anonymous poster hash: 0b08e...b7f For en bra tråd dette var Jeg har slitt med det samme som HI og har nå bestilt både shampo, balsam og det til hodebunnen som du anbefaler. Var uansett gratis frakt så kjekt å slippe den turen på apoteket Anonymous poster hash: 17bec...13d
Anonym bruker Skrevet 15. april 2015 #13 Skrevet 15. april 2015 Hvordan er disse "kakene" du piller bort? Store? Små? Er det fuktig under dem? Lukter det? Eller er det bare tørre, litt tykke flak? Jeg tenker sopp i hodebunnen eller tørr hodebunn som har fått feil behandling over lenger tid. Jeg sliter selv med litt trøblete hodebunn og jeg holder dette i sjakk ved å bruke head&shoulders i perioder. Ikke vaske håret for mye. Ikke bruke balsam i hodebunnen. Renseshampo innimellom. Og forsiktig med hårprodukter generelt. Anonymous poster hash: b913d...605
oslofrk Skrevet 15. april 2015 Forfatter #14 Skrevet 15. april 2015 Det kjennes som jeg kan pille løs hodebunnen - små klumper. Lukter ikke, virker tørre og det kjennes sårt... Bruker lite hårprodukter og har ikke hatt så mye problem før!
Høstduft Skrevet 16. april 2015 #15 Skrevet 16. april 2015 Sikker på at du ikke har seboreisk eksem? Beskrivelsen ligner. Da hjelper det ikke med flass shampo, da må du bruke fungoral shampo
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå