Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #1 Skrevet 14. april 2015 Jeg og jenta mi på 10 år reiser til Florida veldig snart! Planen er å reise til Orlano :-) Jeg har kun bestilt 2 netter i Miami og må derfor få fingen ut å planlegge turen videre! Har du tips til reiserute, reisemåte, parker, hoteller, must do, don`t do o.s.v? Evig takknemlig for svar! Anonymous poster hash: 5d37d...556
Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #2 Skrevet 14. april 2015 Et kommer helt an på hva slags ferie du vil ha og hvor lenge dere skal være borte. Vil dere bruke tiden på Disney, er det greit å bo på en av de mange resortene. Vil dere bruke tiden på kun fornøyelsesparker, så er kanskje ikke bosted det aller viktigste. Skal der bruke tiden på shopping? Skal dere pleie sol og avslapping? Skal dere reise rundt og oppleve florida? Skal dere se natur og dyreliv? Anonymous poster hash: f8f65...e5b
Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #3 Skrevet 14. april 2015 Du må leie bil, alt annet er utelukket. Siden jenta er 10 så er kanskje Universal morsommere enn Disney. Disney hotellene er dyre, kan få noe som er bra og omtrent til halve prisen utenfor parkene. Anonymous poster hash: 87351...787
Leeloo76 Skrevet 14. april 2015 #4 Skrevet 14. april 2015 Vi bodde på Floridays Resort Orlando, kan trygt anbefales. Grei avstand til parkene (som jeg ærlig talt kunne vært foruten, var i Disney og Seaworld), gåavstand til en diger Outletlandsby og et lite shoppingsenter (for mat). Leiligheter, så du kan lage mat selv, ellers er det flere restauranter i nærheten. Bil er veldig kjekt å ha der borte, kostet ikke all verden, book med GPS. Vi betalte 6500 for en uke i en diger leilighet, var 5 pers. Kjør til Cape Canaveral, flott strand rett ved også. Husk faktor 50 hele tiden, de har spraybokser som er geniale, og gjerne caps, det er varmt (og vi var der i mai).
Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #5 Skrevet 14. april 2015 Å søren MÅ jeg kjøre bil! Har tenkt det er helt uaktuelt :-( Kunne nok kjørt dersom jeg hadde hatt minst en å rådføre meg med men.... Kanskje det ikke er så forferdelig? Er det mye trafikk og galskap, vanskelig å finne frem etc? Har egentlig vondt for å gå så kanskje jeg må "krype til korset" å leie bil? Hjelp! Vi skal være der i 15 dager, tenker parker ja. Men vil ikke traske rundt i parker hele ferien! Parker, shopping og strand tenker jeg :-) Sentralt, men ikke for dyrt helst... Tusen takk for svar, dette skal sjekkes opp i :-) Hi Anonymous poster hash: 5d37d...556
Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #6 Skrevet 14. april 2015 Flere? Anonymous poster hash: 5d37d...556
Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #7 Skrevet 14. april 2015 Du må ha bil i USA. Bare hopp i det. Det er veldig enkelt å kjøre der, så det trenger du ikke å bekymre deg for. 😊 Anonymous poster hash: 500ee...bc3
Anonym bruker Skrevet 15. april 2015 #8 Skrevet 15. april 2015 Å søren MÅ jeg kjøre bil! Har tenkt det er helt uaktuelt :-( Kunne nok kjørt dersom jeg hadde hatt minst en å rådføre meg med men.... Kanskje det ikke er så forferdelig? Er det mye trafikk og galskap, vanskelig å finne frem etc? Har egentlig vondt for å gå så kanskje jeg må "krype til korset" å leie bil? Hjelp! Vi skal være der i 15 dager, tenker parker ja. Men vil ikke traske rundt i parker hele ferien! Parker, shopping og strand tenker jeg :-) Sentralt, men ikke for dyrt helst... Tusen takk for svar, dette skal sjekkes opp i :-) Hi Anonymous poster hash: 5d37d...556 Enklere å kjøre i USA enn i Norge. Amerikanerne er en nasjon av bilelskere i motsetning til her hjemme hvor det kun er politisk korrekt å mislike bilbruk. Forresten enig med hun over som foreslår Universal fremfor Disney parkene. Og kjøp fast track pass så slipper dere å bruke mesteparten av dagen i kø. Anonymous poster hash: 8c340...d8e
Anonym bruker Skrevet 15. april 2015 #9 Skrevet 15. april 2015 Uff, bare hold deg unna Miami, kjedeligere sted skal man lete lenge etter Anonymous poster hash: 0ce28...5e1
Anonym bruker Skrevet 15. april 2015 #10 Skrevet 15. april 2015 Ja, du MÅ ha bil. Du kommer deg ikke rundt i Orlando uten bil egentlig. Anonymous poster hash: f8f65...e5b
Anonym bruker Skrevet 15. april 2015 #11 Skrevet 15. april 2015 Hvis du skal være så lenge anbefaler jeg å leie hus framfor leilighet eller Resort. Omtrent samme pris men du får da stor plass, eget basseng osv Anonymous poster hash: f8f65...e5b
Anonym bruker Skrevet 15. april 2015 #12 Skrevet 15. april 2015 Tusen takk for svar! Innser at jeg nok trenger bil da :-( Vi kommer til Miami sent om kvelden, derfor ei natt der. Men så tenkte jeg det kanskje være lurt med ei natt til, slik at vi fikk se byen og "lande" litt før turen går videre... Bør billetter til parker kjøpes på forhånd, hvis det er mulig? hi Anonymous poster hash: 5d37d...556
mamma_til_verdens_beste Skrevet 15. april 2015 #13 Skrevet 15. april 2015 (endret) Oi, bil blir du vel nesten nødt til å ha. South Beach Miami MÅ man jo ha med seg. Hva med clearwater beach? Key West? Sawgrass Mills (kjempe bra outlet i nærheten av Miami) eventuelt Dolphin mall som er i Miami. Everglades? Hadde sikkert gått for Universal parken i Orlando. Endret 15. april 2015 av mamma_til_verdens_beste
Anonym bruker Skrevet 15. april 2015 #14 Skrevet 15. april 2015 Takk igjen for alle tips! Veldig nyttig :-) Anonymous poster hash: 5d37d...556
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå