Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #1 Skrevet 14. april 2015 Noen tips til middagsretter som alltid er trygge for gravide? samboeren min sier at svigermor noen ganger slurver med hygienen, f.eks bare skyller hendene såvidt med vann etter å ha knadd kjøttdeig. Og så klår hun videre på salater osv. Føler ikke for å si "du må passe på å vakse hendene godt siden du skal bli bestemor igjen" eller noe, det virker liksom veldig frekt de pleier å spørre hva vi ønsker å spise der når vi kommer på besøk, tips? Anonymous poster hash: 1b73d...d7e
Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #3 Skrevet 14. april 2015 Gryterett. Da blir alt kokt. Anonymous poster hash: bc011...4b0
Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #4 Skrevet 14. april 2015 Fårikål! Da trenger du ikke å være redd for å få salat ved sidenav. (Alternativt, slapp av litt. Det skal mye til at det går galt) Anonymous poster hash: 75e70...b64
Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #5 Skrevet 14. april 2015 Fårikål!Da trenger du ikke å være redd for å få salat ved sidenav. (Alternativt, slapp av litt. Det skal mye til at det går galt) Anonymous poster hash: 75e70...b64 Har du ingen mor? Siden du ikke har blitt lært folkeskikk? Anonymous poster hash: 6e42a...a57
Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #6 Skrevet 14. april 2015 Fårikål!Da trenger du ikke å være redd for å få salat ved sidenav. (Alternativt, slapp av litt. Det skal mye til at det går galt) Anonymous poster hash: 75e70...b64 Har du ingen mor? Siden du ikke har blitt lært folkeskikk? Anonymous poster hash: 6e42a...a57 Var det forslaget om fårikål eller rådet om å slappe av som skulle være frekt? Anonymous poster hash: 75e70...b64
Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #7 Skrevet 14. april 2015 Synes rådet om å slappe litt av var et godt råd jeg... Anonymous poster hash: 0c0ce...cd5
Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #8 Skrevet 14. april 2015 Skjønner deg godt, hi. Fikk servert salat med masse sand i en gang hos svigers, hun hadde ikke skylt purren, og den hadde mye sand på seg. Det knaste i tennene når jeg spiste, men var heldighvis ikke gravid da. Tenker på dette hver gang vi får salat hos henne servert til maten nå. Nå er jeg gravid og står imot å ta salat til maten hos henne til jeg har født. Hun hadde sikkert bare blitt sur om jeg hadde bedt henne skylle salaten alikevell 😊. Anonymous poster hash: f4a8b...3ce
Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #9 Skrevet 14. april 2015 Sodd Anonymous poster hash: 57979...57b
Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #12 Skrevet 14. april 2015 Oj oj. Her snakker vi overhysterisk. Anonymous poster hash: 2fe52...eed
Gjest Minnieropptatt Skrevet 14. april 2015 #13 Skrevet 14. april 2015 Fårikål!Da trenger du ikke å være redd for å få salat ved sidenav. (Alternativt, slapp av litt. Det skal mye til at det går galt) Anonymous poster hash: 75e70...b64 Har du ingen mor? Siden du ikke har blitt lært folkeskikk? Anonymous poster hash: 6e42a...a57 Hva mener du?
Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #14 Skrevet 14. april 2015 Oj oj. Her snakker vi overhysterisk. Anonymous poster hash: 2fe52...eed Synes ikke det er overhysterisk i det hele tatt. Man må vaske hender og utstyr skikkelig etter å ha håndtert kjøtt. Jeg ville faktisk ikke spist der, gravid eller ikke. Jeg er på ingen måte hysterisk, men har stor respekt for tilbereding av mat. Du vil ikke ha bakterier fra kjøttdeig inn i mat som ikke skal varmebehandles skikkelig. Anonymous poster hash: c9197...cd5
Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #15 Skrevet 14. april 2015 Fysj, greit nok at det kanskje ikke er farlig, men fy så Ekkelt.jeg klarer aldri å spise steder jeg vet hygienen ikke er god...slurver hun der,slurver hun nok andre steder også....ville spurt om ting man ikke tar på ihvertfall, feks posesuppe. Anonymous poster hash: 6a204...cf4
Jezebel Skrevet 14. april 2015 #16 Skrevet 14. april 2015 Synes rådet om å slappe litt av var et godt råd jeg... Anonymous poster hash: 0c0ce...cd5 Så bakterier fra rå kjøttdeig er helt ok å få i seg? Som gravid? Jeg hadde ikke spist hos noen jeg visste hadde dårlig kjøkkenhygiene, ihvertfall ikke som gravid.
MarianeA Skrevet 15. april 2015 #17 Skrevet 15. april 2015 Her var det jammen mye hysteri på gang Kan dere alle, med hånden på hjertet si at dere har perfekt kjøkkenhygiene hjemme hos dere? Det tror jeg vel kanskje ikke. Det er vel slik at ikke alle har samme oppfatning av hva god hygiene er, og dermed praktiserer man ulikt. Studerer man folk som holder på med mat kan man se litt av hvert. Uten at det har betydning for helsa.
Anonym bruker Skrevet 15. april 2015 #18 Skrevet 15. april 2015 Sjokkerende at så mange mener dette er overhysterisk. Vet ikke folk at kjøkkenhygiene er viktig? Og hygiene generelt? Jeg hadde ikke likt tanken på å spise middag et sted hvor hygiene ikke var viktig. Ekkelt at så mange av dere tenker som dere gjør. Anonymous poster hash: 5da88...ad4
Portishe Skrevet 15. april 2015 #19 Skrevet 15. april 2015 Da hadde jeg glatt droppet salaten.. Uansett om jeg var gravid eller ei! Utrolig at voksne folk slurver med hygiene på kjøkkenet!
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 15. april 2015 #20 Skrevet 15. april 2015 Jeg ville hatt problemer med å spise salat jeg visste var håndtert av "kjøttdeighender" () uansett, gravid eller ei. Rått kjøtt av alle slag, og da spesielt kjøttdeig, skal man ha respekt for! Og purre er veldig viktig å skylle ordentlig, jordbakterier kan gjøre deg veldig syk...
Anonym bruker Skrevet 15. april 2015 #21 Skrevet 15. april 2015 Her var det jammen mye hysteri på gang Kan dere alle, med hånden på hjertet si at dere har perfekt kjøkkenhygiene hjemme hos dere? Det tror jeg vel kanskje ikke. Det er vel slik at ikke alle har samme oppfatning av hva god hygiene er, og dermed praktiserer man ulikt. Studerer man folk som holder på med mat kan man se litt av hvert. Uten at det har betydning for helsa. Når jeg er gravid eller har gjester, ja, da praktiseres det perfekt kjøkkenhygiene hjemme hos oss. Ja, det går som regel bra, det gikk som regel bra med oss barna som satt (eller stod) løst i baksetet før i tiden også, men hvorfor ta sjansen? Anonymous poster hash: 9db87...de7
Anonym bruker Skrevet 15. april 2015 #22 Skrevet 15. april 2015 Jeg syns ikke det er hysterisk. Forrige gang vi hadde besøk av svigerforeldre fikk jeg kjeft fordi jeg ikke spiste spekemat, halvrått kjøtt og en del annet jeg ikke skulle ha for det hadde nemlig hun spist så da måtte jeg kunne det også. Jeg er ekstremt nøye med kjøkkenhygienen fordi jeg fort blir dårlig. Jeg blir fort oppkastsyk i et døgn eller to hvis det er feil mat eller dårlig hygiene så som gravid tar jeg ingen sjanser. Anonymous poster hash: f5ae4...9af
Anonym bruker Skrevet 15. april 2015 #23 Skrevet 15. april 2015 Puzza. Du er ikke hysterisk. De andre er uvitende, så bær over med dem. Anonymous poster hash: d36f6...d17
Anonym bruker Skrevet 15. april 2015 #24 Skrevet 15. april 2015 Dere som er så nøye at dere ikke våger å spise hos svigermor i et slikt tilfelle. Ikke reis utenlands! Til og med på trygge reisemål som Kanariøyene er faren for å bli smittet med toxoplamose ca 20 ganger så høy som i Norge. Anonymous poster hash: 75e70...b64
Anonym bruker Skrevet 15. april 2015 #25 Skrevet 15. april 2015 Her var det jammen mye hysteri på gang Kan dere alle, med hånden på hjertet si at dere har perfekt kjøkkenhygiene hjemme hos dere? Det tror jeg vel kanskje ikke. Det er vel slik at ikke alle har samme oppfatning av hva god hygiene er, og dermed praktiserer man ulikt. Studerer man folk som holder på med mat kan man se litt av hvert. Uten at det har betydning for helsa. Jeg er utdannet tannlege. Håndtering av "urent" og overganger mellom "urent" og "rent" sitter i ryggmargen. Kan nærmest garantere at kjøkkenhygienen er så god som den kan få blitt i et privat hjem. Anonymous poster hash: c9197...cd5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå