Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #1 Skrevet 14. april 2015 http://www.nrk.no/magasin/sexslaven-norge-vil-kaste-ut-1.12307908 Anonymous poster hash: 2917f...9a2
Mandala Skrevet 14. april 2015 #2 Skrevet 14. april 2015 Ja, grusomt. Spesielt provoserende er det å lese det arrogante svaret fra UNE. De innrømmer glatt at dette er en prinsippsak, og de har ikke engang giddet å lese eller vurdere dette enkelttilfellet. De velger å ikke prøve å ta hensyn til akkurat denne kvinnens situasjon engang.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #3 Skrevet 14. april 2015 En helt grusom sak ja. Og UNE som bare bryr seg om prinsippet, og ikke tar noe hensyn til helsesituasjonen hennes. Lurer virkelig på hvor medmenneskeligheten er. Dette er så grusomt. Hun har overhodet ikke noe liv, blir hun sendt ut av Norge. Det denne kvinnen trenger, er ro, trygghet, stabilitet og god støtte. Så kanskje hun kan få et greit liv i trygghet og frihet. Jeg ble selv voldtatt som barn i 3 år. Og jeg kan overhodet ikke forestille meg, det hun har måtte gå gjennom, med og bli voldtatt jevnlig i over 15 år, av forskjellige menn. At hun i det hele tatt er i live, er et mirakel. Og grusomt å tenke på at hun er ikke den eneste, det er millioner av små jenter som daglig blir brukt i sex industrien. Anonymous poster hash: 40d03...866
Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #4 Skrevet 14. april 2015 Saken er grusom, ja. Problemet er at det å gi dispensasjon fra regelverket i et tilfelle skaper pressedens. Jeg håper de finner en god løsning for denne jenta, men helst ikke på en måte som fører til at mange andre forsøker å få opphold på samme grunnlag. Invandringspolitikk er forferdelig vansklig. Så godt som alle har gode argumenter for å få bli. Når du blir kjent med enkeltmenneskene og historiene dine blir det tøft å si nei til noen og vi kan ikke ha et system basert bare på hvem som klarer å skaffe seg mest sympati. Det er mulig det burde gjøres noe med regelverket slik at alle kvinner i en slik situasjon skulle få opphold, men det blir ikke enkelt å utarbeide det regelverket slik at det faktisk blir retferdig og riktig. Anonymous poster hash: a916c...eb6
Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #5 Skrevet 14. april 2015 Her er det ikke bare snakk om sympati med damen. Men her er det snakk om en helsesituasjon, hvor hun er så dårlig, at hun trenger masse hjelp. Og Ungarn har ikke mulighet til å gi henne den hjelpen hun trenger. Her vet man jo at mest sannsynlig så tar hun livet av seg, får hun ikke hjelpen hun trenger. Og helsen hennes er virkelig elendig. Og det finnes andre saker, hvor personer har fått avslag først, men opphold grunnet elendig helse. Anonymous poster hash: 40d03...866
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå