Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #1 Skrevet 14. april 2015 Han lover å slutte, lover og lover og lover!! Men det skjer aldri. De er en guttegjeng og fruene deres sier alles adferd er den samme. Lite sex, klikker for alt og ingenting. Her i huset er det ikke jeg som har pms for å si det slik. Han gjør aldri noe i huset bortsett fra å lage middag iblandt. Jeg står opp med barna, tar dem med her og der. Han er aldri med. Frykter dette er noe han ikke klarer komme seg ut av selv, tenker å ta ting med mor hans men vet at det blir et sant helvete. Hva skal jeg gjøre? Ønsker ikke gå heller for når han holder seg borte fra røyk er han verdens beste kjæreste og far! Anonymous poster hash: af166...eaa
Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #2 Skrevet 14. april 2015 Har han ikke jobb? Anonymous poster hash: b2a5a...ce9
Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #3 Skrevet 14. april 2015 Det starter i det små vet du.. Jeg synes det høres skummelt ut. Det er svært skadelig og man blir permanent skadet. Jeg hadde ikke taklet å være sammen med en sånn person. Hadde jeg hatt barn med en ville det såklart være mer komplisert, men tenk på barnas sikkerhet. Han innser kanskje ikke at han trenger profesjonell hjelp? Anonymous poster hash: 5e135...e4f
Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #4 Skrevet 14. april 2015 Den saken hadde vært enkel her i hus. Slutt på dagen, ellers kommer du deg til helvete ut herfra. Jeg ville også anmeldt ham om han ikke sluttet. Anonymous poster hash: 45b74...e7f
Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #5 Skrevet 14. april 2015 Been there, done that.. Han er min ex i dag. Skulle slutte men begynte å skjule det istedet. Ble rasende en gang jeg fant noe og kasta det i do, og knebla meg i golvet. Lovte og lovte, men nei. Ikke torde jeg dra fra han og ungen lenge av gangen, ble veldig vanskelig hele greiene og det gikk for langt men jeg grunnen til at jeg ikke kastet han ut før var at jeg ble redd for hva han kunne gjøre da. Ble han rabiat og ødela huset eller banke meg opp, eller hvordan blir det med samvær..? Ja uff, det var dårlige tider, men det har gått veldig bra da. Han har minimalt med samvær, barnet klager ikke og er dessuten så stort nå at han sier ifra om det er noe galt med pappan.. Lykke til, tror ikke su skal ha store forhåpninger der men. Anonymous poster hash: fbe03...a0a
Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #6 Skrevet 14. april 2015 Han jobber offshore, så han er hjemme 4 uker i strekk uten å gjøre særlig mye. Hi Anonymous poster hash: af166...eaa
Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #7 Skrevet 14. april 2015 Han jobber offshore, så han er hjemme 4 uker i strekk uten å gjøre særlig mye. Hi Anonymous poster hash: af166...eaa De tar iblandt stikkprøver på narkotika når man jobber offshore, det er veldig ille om han blir tatt! Og hasj ligger jo i kroppen i minst en måned. Hvis han klarer å være rusfri de 4 ukene han er på jobb, så klarer han det hjemme også. Sett ned foten i dag. Hvis han velger rus foran familien, ville jeg gått videre uten han. Anonymous poster hash: b2a5a...ce9
Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #8 Skrevet 14. april 2015 Been there, done that.. Han er min ex i dag. Skulle slutte men begynte å skjule det istedet. Ble rasende en gang jeg fant noe og kasta det i do, og knebla meg i golvet. Lovte og lovte, men nei. Ikke torde jeg dra fra han og ungen lenge av gangen, ble veldig vanskelig hele greiene og det gikk for langt men jeg grunnen til at jeg ikke kastet han ut før var at jeg ble redd for hva han kunne gjøre da. Ble han rabiat og ødela huset eller banke meg opp, eller hvordan blir det med samvær..? Ja uff, det var dårlige tider, men det har gått veldig bra da. Han har minimalt med samvær, barnet klager ikke og er dessuten så stort nå at han sier ifra om det er noe galt med pappan.. Lykke til, tror ikke su skal ha store forhåpninger der men. Anonymous poster hash: fbe03...a0a Mine tanker også, jeg vet han aldri kommer til å gi seg på 50/50. Han har en gutt fra tidligere forhold som bor her nesten 50% av tiden, men han er deg jo jeg som tar meg av. Nå skal samvære trappes opp og fordi sambo vil ha sønnen mer (noe jeg ikke fatter hvorfor), er det da fordi jeg skal få mer samvær med bonussønnen min liksom? Jeg har til tider mer en nok med mine to egne barn, og hvis jeg sier jeg er trøtt og sliten ikke orker ha en til. Så har vi det gående, da vil ikke jeg ha gutten hans osv. Hjelper ikke han har en ustabil xkjæreste som hata sønnen hans, så det betyr at med en gang jeg har noe på hjertet som jeg vil ta opp blir det oppfattet negativt. Uavhengig om det har noe med sønnen og gjøre eller bare jeg trenger pause fra å ha ansvar for 3 barn. Skal sies at jeg og bonusbarnet har et veldig fint forhold og jeg er glad i han. Jeg bare blir lei av å være en selfølge hele tiden, han sier ja til at han skal kommer i hytt og pine, så når barnet kommer så stikker han av selv også sitter jeg med alt alene. hi Anonymous poster hash: af166...eaa
Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #9 Skrevet 14. april 2015 Da drar du enkelt og greit fra ham. Dette forholdet høres helt på trynet ut. En narkoman som attpåtil lar deg ta ansvaret for sønnen sin. Anonymous poster hash: 45b74...e7f
Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #10 Skrevet 14. april 2015 Been there, done that.. Han er min ex i dag. Skulle slutte men begynte å skjule det istedet. Ble rasende en gang jeg fant noe og kasta det i do, og knebla meg i golvet. Lovte og lovte, men nei. Ikke torde jeg dra fra han og ungen lenge av gangen, ble veldig vanskelig hele greiene og det gikk for langt men jeg grunnen til at jeg ikke kastet han ut før var at jeg ble redd for hva han kunne gjøre da. Ble han rabiat og ødela huset eller banke meg opp, eller hvordan blir det med samvær..? Ja uff, det var dårlige tider, men det har gått veldig bra da. Han har minimalt med samvær, barnet klager ikke og er dessuten så stort nå at han sier ifra om det er noe galt med pappan.. Lykke til, tror ikke su skal ha store forhåpninger der men. Anonymous poster hash: fbe03...a0a Mine tanker også, jeg vet han aldri kommer til å gi seg på 50/50. Han har en gutt fra tidligere forhold som bor her nesten 50% av tiden, men han er deg jo jeg som tar meg av. Nå skal samvære trappes opp og fordi sambo vil ha sønnen mer (noe jeg ikke fatter hvorfor), er det da fordi jeg skal få mer samvær med bonussønnen min liksom? Jeg har til tider mer en nok med mine to egne barn, og hvis jeg sier jeg er trøtt og sliten ikke orker ha en til. Så har vi det gående, da vil ikke jeg ha gutten hans osv. Hjelper ikke han har en ustabil xkjæreste som hata sønnen hans, så det betyr at med en gang jeg har noe på hjertet som jeg vil ta opp blir det oppfattet negativt. Uavhengig om det har noe med sønnen og gjøre eller bare jeg trenger pause fra å ha ansvar for 3 barn. Skal sies at jeg og bonusbarnet har et veldig fint forhold og jeg er glad i han. Jeg bare blir lei av å være en selfølge hele tiden, han sier ja til at han skal kommer i hytt og pine, så når barnet kommer så stikker han av selv også sitter jeg med alt alene. hi Anonymous poster hash: af166...eaa Du går fra han, og melder han til barnevernet (før noen andre gjør det). På den måten kan du få samvær med tilsyn til han leverer rene prøver. Og gi nå for all del beskjed til sønnens mor!! Anonymous poster hash: 1d73c...a8a
Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #11 Skrevet 14. april 2015 Du ønsker ikke å gå. Og du vet han ikke vil slutte frivillig. Du ønsker ikke å fortsette som nå. Hvilket valg har du? Du må stille krav til ham - krev at han slutter 100 %. Krev urinprøver tre ganger i uken i et halvt år fremover når han er hjemme. Er han ikke med på det så går du og melder ham til bv og krever at han skal levere urinprøver tre ganger i uken om han skal ha samvær. Og ja, gi også beskjed til den andre moren også! Anonymous poster hash: 4f2da...3e7
Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #12 Skrevet 14. april 2015 Been there, done that.. Han er min ex i dag. Skulle slutte men begynte å skjule det istedet. Ble rasende en gang jeg fant noe og kasta det i do, og knebla meg i golvet. Lovte og lovte, men nei. Ikke torde jeg dra fra han og ungen lenge av gangen, ble veldig vanskelig hele greiene og det gikk for langt men jeg grunnen til at jeg ikke kastet han ut før var at jeg ble redd for hva han kunne gjøre da. Ble han rabiat og ødela huset eller banke meg opp, eller hvordan blir det med samvær..? Ja uff, det var dårlige tider, men det har gått veldig bra da. Han har minimalt med samvær, barnet klager ikke og er dessuten så stort nå at han sier ifra om det er noe galt med pappan.. Lykke til, tror ikke su skal ha store forhåpninger der men. Anonymous poster hash: fbe03...a0a Mine tanker også, jeg vet han aldri kommer til å gi seg på 50/50. Han har en gutt fra tidligere forhold som bor her nesten 50% av tiden, men han er deg jo jeg som tar meg av. Nå skal samvære trappes opp og fordi sambo vil ha sønnen mer (noe jeg ikke fatter hvorfor), er det da fordi jeg skal få mer samvær med bonussønnen min liksom? Jeg har til tider mer en nok med mine to egne barn, og hvis jeg sier jeg er trøtt og sliten ikke orker ha en til. Så har vi det gående, da vil ikke jeg ha gutten hans osv. Hjelper ikke han har en ustabil xkjæreste som hata sønnen hans, så det betyr at med en gang jeg har noe på hjertet som jeg vil ta opp blir det oppfattet negativt. Uavhengig om det har noe med sønnen og gjøre eller bare jeg trenger pause fra å ha ansvar for 3 barn. Skal sies at jeg og bonusbarnet har et veldig fint forhold og jeg er glad i han. Jeg bare blir lei av å være en selfølge hele tiden, han sier ja til at han skal kommer i hytt og pine, så når barnet kommer så stikker han av selv også sitter jeg med alt alene. hi Anonymous poster hash: af166...eaa Du går fra han, og melder han til barnevernet (før noen andre gjør det). På den måten kan du få samvær med tilsyn til han leverer rene prøver. Og gi nå for all del beskjed til sønnens mor!! Anonymous poster hash: 1d73c...a8a Lykke til med den planen. Det funker dessverre ikke slik i praksis. Anonymous poster hash: a9e7f...81f
Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #13 Skrevet 14. april 2015 Been there, done that.. Han er min ex i dag. Skulle slutte men begynte å skjule det istedet. Ble rasende en gang jeg fant noe og kasta det i do, og knebla meg i golvet. Lovte og lovte, men nei. Ikke torde jeg dra fra han og ungen lenge av gangen, ble veldig vanskelig hele greiene og det gikk for langt men jeg grunnen til at jeg ikke kastet han ut før var at jeg ble redd for hva han kunne gjøre da. Ble han rabiat og ødela huset eller banke meg opp, eller hvordan blir det med samvær..? Ja uff, det var dårlige tider, men det har gått veldig bra da. Han har minimalt med samvær, barnet klager ikke og er dessuten så stort nå at han sier ifra om det er noe galt med pappan.. Lykke til, tror ikke su skal ha store forhåpninger der men. Anonymous poster hash: fbe03...a0a Mine tanker også, jeg vet han aldri kommer til å gi seg på 50/50. Han har en gutt fra tidligere forhold som bor her nesten 50% av tiden, men han er deg jo jeg som tar meg av. Nå skal samvære trappes opp og fordi sambo vil ha sønnen mer (noe jeg ikke fatter hvorfor), er det da fordi jeg skal få mer samvær med bonussønnen min liksom? Jeg har til tider mer en nok med mine to egne barn, og hvis jeg sier jeg er trøtt og sliten ikke orker ha en til. Så har vi det gående, da vil ikke jeg ha gutten hans osv. Hjelper ikke han har en ustabil xkjæreste som hata sønnen hans, så det betyr at med en gang jeg har noe på hjertet som jeg vil ta opp blir det oppfattet negativt. Uavhengig om det har noe med sønnen og gjøre eller bare jeg trenger pause fra å ha ansvar for 3 barn. Skal sies at jeg og bonusbarnet har et veldig fint forhold og jeg er glad i han. Jeg bare blir lei av å være en selfølge hele tiden, han sier ja til at han skal kommer i hytt og pine, så når barnet kommer så stikker han av selv også sitter jeg med alt alene. hi Anonymous poster hash: af166...eaa Du går fra han, og melder han til barnevernet (før noen andre gjør det). På den måten kan du få samvær med tilsyn til han leverer rene prøver. Og gi nå for all del beskjed til sønnens mor!! Anonymous poster hash: 1d73c...a8a Lykke til med den planen. Det funker dessverre ikke slik i praksis. Anonymous poster hash: a9e7f...81f Opplys oss gjerne om hvordan det funker da... Anonymous poster hash: 1d73c...a8a
Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #14 Skrevet 14. april 2015 Det har vel mer med hans personlighet å gjøre enn med hasjen. Det høres også rart ut at "fruene" prater seg imellom om at mennene deres røyker hasj.. Kjenner ingen normale voksne som oppfører seg slik pga røyking Anonymous poster hash: 9e316...8e0
C&M&H Skrevet 14. april 2015 #15 Skrevet 14. april 2015 Prøv å få han til å delta på hasjavvenningsprogrammet "ut av tåka". Det er veldig effektivt og åpner øynene på sløve hasjere. Hvis han nekter og fortsetter røykinga hadde jeg gått. Barna fortjener en far som er tilstede og ikke rusa. Hasj sitter i kroppen i opp til en uke så han er faktisk rusa konstant om han røyker jevnlig. Og vil han ha 50 % omsorg så nekter du og begrunner dette med hans rusproblem. For det er faktisk det han har.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #16 Skrevet 14. april 2015 En slik taper hadde jeg aldri brukt tid på. Ring politet neste gang han røyker og gjør kort prosess. Anonymous poster hash: 9a9a6...b72
Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #17 Skrevet 14. april 2015 Prøv å få han til å delta på hasjavvenningsprogrammet "ut av tåka". Det er veldig effektivt og åpner øynene på sløve hasjere. Hvis han nekter og fortsetter røykinga hadde jeg gått. Barna fortjener en far som er tilstede og ikke rusa. Hasj sitter i kroppen i opp til en uke så han er faktisk rusa konstant om han røyker jevnlig. Og vil han ha 50 % omsorg så nekter du og begrunner dette med hans rusproblem. For det er faktisk det han har. Enig med C&M&H! Et annet poeng er at denne mannen trolig kjører bil i ruset tilstand stadig vekk.... også med barna, vil jeg tro. Anonymous poster hash: 4f2da...3e7
Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #18 Skrevet 14. april 2015 Det har vel mer med hans personlighet å gjøre enn med hasjen. Det høres også rart ut at "fruene" prater seg imellom om at mennene deres røyker hasj.. Kjenner ingen normale voksne som oppfører seg slik pga røyking Anonymous poster hash: 9e316...8e0 Enig med denne. Jeg tror du har fått barn med en bortskjemt mann, men at du nå har kommet ut av forelskelses-boblen og ser hvem han er. Denne oppførselen er noe jeg kjenner igjen fra offshore-menn, ikke cannabis-menn, siden vi skal sette stempel. Det er ingen som får "samvær med tilsyn" pga cannabis. Til informasjon så blir det ikke slått så hardt ned på som flesteparten her inne gir inntrykk av å tro. Urinprøver er et tiltak man selv må ordne via fastlegen, fordi det er mye styr for bv å ordne det selv. Papirmølla. Det er ikke ofte brukt i slike saker pga det. Bv kan oppfordre og "snakke strengt", men det skal mer til enn cannabis-bruk hos en av foreldrene før det får konsekvenser. Ringe politiet? Seriøst? Oh, onkel politi kommer og beslaglegger den lille mengden cannabis og gir en bot. Noen ganger lurer jeg på hvilken planet noen av dere bor på mtp rådene som blir foreslått. Hi; hvis du ikke er komfortabel med cannabis-bruken gjør du det som er riktig for deg. Men ha i bakhodet at så lenge mannen er normalt oppegående så vil han ha rett på og og han vil få samvær med barna uten tilsyn. Og det samme gjelder andre rusmidler, så lenge han er rusfri ved samvær! Du høres forresten ut som en flott mor for barna og stesønnen din Ps, hvis han kjører bil ruspåvirket ville jeg ringt politiet. Anonymous poster hash: b9555...9b2
Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #19 Skrevet 14. april 2015 Jeg var i samme situasjon som deg for 3 år siden. Jeg gav ham et ultimatum: Stopp øyeblikkelig, ellers går jeg! Det var ikke tvil om at jeg mente alvor. Han stoppet, gikk igjennom 4 heftige uker med avvenningsperiode og nå har han inne rørt det på 3 år! Min jobber også offshore, og en av hans kollegaer/røykekompis fikk sparken kort tid etter min mann stoppet. Hvorfor? Fordi de tok urinprøve på plattformen. Dette kan også din mann risikere. Så, er det så viktig at han er villig til å miste kone og jobb? Neppe! Hasj påvirker psyken i sterk grad, og min mann er blitt en helt annen etter han stoppet. Mindre deprimert, mindre humørsyk, mindre paranoid og generelt mer behagelig å være rundt. En god venn av oss jobber innenfor ruspsykriatri, og hun har fortalt at det å behandle en hasjmisbruker vs en for eks heroinmisbruker er verre. Fordi stoffet påvirker psykisk mer enn fysisk. Gi mannen et ultimatum. Han trenger en oppvekker! Og ikke vær en pusekatt, her trenger du å være streng! Anonymous poster hash: 27c54...794
Anonym bruker Skrevet 15. april 2015 #20 Skrevet 15. april 2015 Jeg røyker selv fra tid til annen og mener at det ikke trenger å være noe galt med det, det beror. Du sier ikke hvor mye han røyker, men det er jo individuelt hvor mye som er for mye, og utifra hvordan du beskriver adferden hans, virker det foruroligende. Dere har barn, han har et ansvar. Nå er jo du og til stede, så det er neppe snakk om omsorgssvikt, men det må jo være trøttende for deg å måtte kompensere hele tiden. Nå har du prøvd å håndtere det på enklest mulig måte ved å snakke direkte til ham, han har utnyttet tilliten din og respekterer ikke ønsket ditt. Jeg kan ikke få understreket nok hvor berettiget du er til å ha innsigelser når det preger familiesituasjonen som det gjør. Jeg har vært i den situasjonen. Jeg endte til slutt med å kontakte barnevernet og be dem assistere meg med å tilby ham urinprøver i en periode. Jeg stilte ham deretter et ultimatum; enten søker du hjelpetiltak av barnevernet og leverer rene urinprøver, eller så flytter du. Tenk, han valgte å flytte Jeg er glad jeg tvang frem den beslutningen, ellers hadde jeg sikkert gått rundt som deg ennå i håpet på det beste, men forventningen om det verste, og det er et forferdelig sted å være Alt annet er bedre. Anonymous poster hash: 88fef...b85
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå