Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #1 Skrevet 14. april 2015 Dumme og hysteriske amerikanere. Godt vi bor i Norge. http://www.vg.no/nyheter/utenriks/helse-og-medisin/skoler-i-usa-utviste-143-barn-uten-vaksine/a/23434099/ Anonymous poster hash: 4cf28...7de
Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #2 Skrevet 14. april 2015 Haha, dårlig forsøk på å provosere HI! Anonymous poster hash: 8b0e3...ebf
Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #3 Skrevet 14. april 2015 Fornuftig! Anonymous poster hash: c80fc...bb6
Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #4 Skrevet 14. april 2015 Burde gjøre det her også. Vi har to søsken i gata med en hysterisk mor som har forsket på vaksiner. (Null utdannelse og hemmafru) de er ikke vaksinert. Vurderer å nekte de å leke hos oss når minste kommer. Vil ikke ha smittebærende barn i svømmebassenget. Og JO, barn som ikke er vaksinert er en større smitterisiko. Herregud den mora er så jævelig dum. Har printet ut en haug med info om vaksiner og satt det inn i permer. Prøver å verve naboer. Virker som hun vil starte sin egen sekt. Anonymous poster hash: 7ce79...8a6
Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #5 Skrevet 14. april 2015 Burde gjøre det her også. Vi har to søsken i gata med en hysterisk mor som har forsket på vaksiner. (Null utdannelse og hemmafru) de er ikke vaksinert. Vurderer å nekte de å leke hos oss når minste kommer. Vil ikke ha smittebærende barn i svømmebassenget. Og JO, barn som ikke er vaksinert er en større smitterisiko. Herregud den mora er så jævelig dum. Har printet ut en haug med info om vaksiner og satt det inn i permer. Prøver å verve naboer. Virker som hun vil starte sin egen sekt. Anonymous poster hash: 7ce79...8a6 Jeg kommer ikke til å la min omgås uvaksinerte barn før han har fått den selv Anonymous poster hash: 8b0e3...ebf
Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #7 Skrevet 14. april 2015 Burde gjøre det her også. Vi har to søsken i gata med en hysterisk mor som har forsket på vaksiner. (Null utdannelse og hemmafru) de er ikke vaksinert. Vurderer å nekte de å leke hos oss når minste kommer. Vil ikke ha smittebærende barn i svømmebassenget. Og JO, barn som ikke er vaksinert er en større smitterisiko. Herregud den mora er så jævelig dum. Har printet ut en haug med info om vaksiner og satt det inn i permer. Prøver å verve naboer. Virker som hun vil starte sin egen sekt. Anonymous poster hash: 7ce79...8a6 Jeg kommer ikke til å la min omgås uvaksinerte barn før han har fått den selv Anonymous poster hash: 8b0e3...ebf Må holde barna borte fra alle voksne som ikke har revaksinert seg de siste 10 åra også da, lykke til med det. 70% av den voksne befolkningen er ikke revaksinert. Anonymous poster hash: 4cf28...7de
Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #8 Skrevet 14. april 2015 Burde gjøre det her også. Vi har to søsken i gata med en hysterisk mor som har forsket på vaksiner. (Null utdannelse og hemmafru) de er ikke vaksinert. Vurderer å nekte de å leke hos oss når minste kommer. Vil ikke ha smittebærende barn i svømmebassenget. Og JO, barn som ikke er vaksinert er en større smitterisiko. Herregud den mora er så jævelig dum. Har printet ut en haug med info om vaksiner og satt det inn i permer. Prøver å verve naboer. Virker som hun vil starte sin egen sekt. Anonymous poster hash: 7ce79...8a6 Jeg kommer ikke til å la min omgås uvaksinerte barn før han har fått den selv Anonymous poster hash: 8b0e3...ebf Må holde barna borte fra alle voksne som ikke har revaksinert seg de siste 10 åra også da, lykke til med det. 70% av den voksne befolkningen er ikke revaksinert. Anonymous poster hash: 4cf28...7de Lykke til for å finne dekning for den påstanden... Anonymous poster hash: 0485f...819
Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #9 Skrevet 14. april 2015 Burde gjøre det her også. Vi har to søsken i gata med en hysterisk mor som har forsket på vaksiner. (Null utdannelse og hemmafru) de er ikke vaksinert. Vurderer å nekte de å leke hos oss når minste kommer. Vil ikke ha smittebærende barn i svømmebassenget. Og JO, barn som ikke er vaksinert er en større smitterisiko. Herregud den mora er så jævelig dum. Har printet ut en haug med info om vaksiner og satt det inn i permer. Prøver å verve naboer. Virker som hun vil starte sin egen sekt. Anonymous poster hash: 7ce79...8a6 Jeg kommer ikke til å la min omgås uvaksinerte barn før han har fått den selv Anonymous poster hash: 8b0e3...ebf Må holde barna borte fra alle voksne som ikke har revaksinert seg de siste 10 åra også da, lykke til med det. 70% av den voksne befolkningen er ikke revaksinert. Anonymous poster hash: 4cf28...7de Det måtte komme hehe... Mer enn det gidder jeg ikke kommentere. Diskuterer ikke fag med uvitende hønsehjerner Anonymous poster hash: 8b0e3...ebf
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 14. april 2015 #10 Skrevet 14. april 2015 Spokane er et område med store indianer-reservat, og jeg vil tro at det er en reel frykt for utbrudd av meslinger der.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #11 Skrevet 14. april 2015 Burde gjøre det her også. Vi har to søsken i gata med en hysterisk mor som har forsket på vaksiner. (Null utdannelse og hemmafru) de er ikke vaksinert. Vurderer å nekte de å leke hos oss når minste kommer. Vil ikke ha smittebærende barn i svømmebassenget. Og JO, barn som ikke er vaksinert er en større smitterisiko. Herregud den mora er så jævelig dum. Har printet ut en haug med info om vaksiner og satt det inn i permer. Prøver å verve naboer. Virker som hun vil starte sin egen sekt. Anonymous poster hash: 7ce79...8a6 Jeg kommer ikke til å la min omgås uvaksinerte barn før han har fått den selv Anonymous poster hash: 8b0e3...ebf Hvordan vet dere egentlig hvem som er vaksinert, og hvem som ikke er det? Anonymous poster hash: d6556...b33
Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #12 Skrevet 14. april 2015 Burde gjøre det her også. Vi har to søsken i gata med en hysterisk mor som har forsket på vaksiner. (Null utdannelse og hemmafru) de er ikke vaksinert. Vurderer å nekte de å leke hos oss når minste kommer. Vil ikke ha smittebærende barn i svømmebassenget. Og JO, barn som ikke er vaksinert er en større smitterisiko. Herregud den mora er så jævelig dum. Har printet ut en haug med info om vaksiner og satt det inn i permer. Prøver å verve naboer. Virker som hun vil starte sin egen sekt. Anonymous poster hash: 7ce79...8a6 Jeg kommer ikke til å la min omgås uvaksinerte barn før han har fått den selv Anonymous poster hash: 8b0e3...ebf Må holde barna borte fra alle voksne som ikke har revaksinert seg de siste 10 åra også da, lykke til med det. 70% av den voksne befolkningen er ikke revaksinert. Anonymous poster hash: 4cf28...7de Det måtte komme hehe... Mer enn det gidder jeg ikke kommentere. Diskuterer ikke fag med uvitende hønsehjerner Anonymous poster hash: 8b0e3...ebf Tom for argumenter? Det er faktisk tilfelle at ca 70% av den voksne befolkningen mangler vaksine mot sykdommer som, kikhoste, polio, difteri og stivkrampe. Samtidig viser det seg at det er barn rundt 10-16 år som blir oftest smittet av kikhoste. Anonymous poster hash: 4cf28...7de
Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #13 Skrevet 14. april 2015 Min var 11 mnd når han begynte i barnehagen og fikk mmr-vaksina som 15 mnd. Har ikke tenkt over det før nå. Gikk fint heldigvis. Men ja, absolutt må alle barn vaksineres. Med unntak de som er allergiske. Anonymous poster hash: 14b70...4cd
Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #14 Skrevet 14. april 2015 Burde gjøre det her også. Vi har to søsken i gata med en hysterisk mor som har forsket på vaksiner. (Null utdannelse og hemmafru) de er ikke vaksinert. Vurderer å nekte de å leke hos oss når minste kommer. Vil ikke ha smittebærende barn i svømmebassenget. Og JO, barn som ikke er vaksinert er en større smitterisiko. Herregud den mora er så jævelig dum. Har printet ut en haug med info om vaksiner og satt det inn i permer. Prøver å verve naboer. Virker som hun vil starte sin egen sekt. Anonymous poster hash: 7ce79...8a6 Jeg kommer ikke til å la min omgås uvaksinerte barn før han har fått den selv Anonymous poster hash: 8b0e3...ebf Må holde barna borte fra alle voksne som ikke har revaksinert seg de siste 10 åra også da, lykke til med det. 70% av den voksne befolkningen er ikke revaksinert. Anonymous poster hash: 4cf28...7de Det måtte komme hehe... Mer enn det gidder jeg ikke kommentere. Diskuterer ikke fag med uvitende hønsehjerner Anonymous poster hash: 8b0e3...ebf Tom for argumenter? Det er faktisk tilfelle at ca 70% av den voksne befolkningen mangler vaksine mot sykdommer som, kikhoste, polio, difteri og stivkrampe. Samtidig viser det seg at det er barn rundt 10-16 år som blir oftest smittet av kikhoste. Anonymous poster hash: 4cf28...7de Jeg ser fremdeles ingen kilde Anonymous poster hash: 74b95...0f9
Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #15 Skrevet 14. april 2015 Burde gjøre det her også. Vi har to søsken i gata med en hysterisk mor som har forsket på vaksiner. (Null utdannelse og hemmafru) de er ikke vaksinert. Vurderer å nekte de å leke hos oss når minste kommer. Vil ikke ha smittebærende barn i svømmebassenget. Og JO, barn som ikke er vaksinert er en større smitterisiko. Herregud den mora er så jævelig dum. Har printet ut en haug med info om vaksiner og satt det inn i permer. Prøver å verve naboer. Virker som hun vil starte sin egen sekt. Anonymous poster hash: 7ce79...8a6 Jeg kommer ikke til å la min omgås uvaksinerte barn før han har fått den selv Anonymous poster hash: 8b0e3...ebf Må holde barna borte fra alle voksne som ikke har revaksinert seg de siste 10 åra også da, lykke til med det. 70% av den voksne befolkningen er ikke revaksinert. Anonymous poster hash: 4cf28...7de Det måtte komme hehe... Mer enn det gidder jeg ikke kommentere. Diskuterer ikke fag med uvitende hønsehjerner Anonymous poster hash: 8b0e3...ebf Tom for argumenter? Det er faktisk tilfelle at ca 70% av den voksne befolkningen mangler vaksine mot sykdommer som, kikhoste, polio, difteri og stivkrampe. Samtidig viser det seg at det er barn rundt 10-16 år som blir oftest smittet av kikhoste. Anonymous poster hash: 4cf28...7de Men hva er argumentet ditt? At barn ikke trenger å vaksinere seg siden mange voksne ikke har revaksinert seg? Større smitte mellom barn og uansett viktig. Ja det må være mer fokus på revaksinering men det må ikke være enten eller her. En vaksinert person har uansett mer motstandsdyktighet mot en infeksjon enn det en som aldri har vært vaksinert. Anonymous poster hash: 612bc...222
Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #16 Skrevet 14. april 2015 Burde gjøre det her også. Vi har to søsken i gata med en hysterisk mor som har forsket på vaksiner. (Null utdannelse og hemmafru) de er ikke vaksinert. Vurderer å nekte de å leke hos oss når minste kommer. Vil ikke ha smittebærende barn i svømmebassenget. Og JO, barn som ikke er vaksinert er en større smitterisiko. Herregud den mora er så jævelig dum. Har printet ut en haug med info om vaksiner og satt det inn i permer. Prøver å verve naboer. Virker som hun vil starte sin egen sekt. Anonymous poster hash: 7ce79...8a6 Jeg kommer ikke til å la min omgås uvaksinerte barn før han har fått den selv Anonymous poster hash: 8b0e3...ebf Må holde barna borte fra alle voksne som ikke har revaksinert seg de siste 10 åra også da, lykke til med det. 70% av den voksne befolkningen er ikke revaksinert. Anonymous poster hash: 4cf28...7de Det måtte komme hehe... Mer enn det gidder jeg ikke kommentere. Diskuterer ikke fag med uvitende hønsehjerner Anonymous poster hash: 8b0e3...ebf Tom for argumenter? Det er faktisk tilfelle at ca 70% av den voksne befolkningen mangler vaksine mot sykdommer som, kikhoste, polio, difteri og stivkrampe. Samtidig viser det seg at det er barn rundt 10-16 år som blir oftest smittet av kikhoste. Anonymous poster hash: 4cf28...7de Jeg ser fremdeles ingen kilde Anonymous poster hash: 74b95...0f9 Ikke jeg heller... Anonymous poster hash: 8b0e3...ebf
Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #17 Skrevet 14. april 2015 Burde gjøre det her også. Vi har to søsken i gata med en hysterisk mor som har forsket på vaksiner. (Null utdannelse og hemmafru) de er ikke vaksinert. Vurderer å nekte de å leke hos oss når minste kommer. Vil ikke ha smittebærende barn i svømmebassenget. Og JO, barn som ikke er vaksinert er en større smitterisiko. Herregud den mora er så jævelig dum. Har printet ut en haug med info om vaksiner og satt det inn i permer. Prøver å verve naboer. Virker som hun vil starte sin egen sekt. Anonymous poster hash: 7ce79...8a6 Jeg kommer ikke til å la min omgås uvaksinerte barn før han har fått den selv Anonymous poster hash: 8b0e3...ebf Må holde barna borte fra alle voksne som ikke har revaksinert seg de siste 10 åra også da, lykke til med det. 70% av den voksne befolkningen er ikke revaksinert. Anonymous poster hash: 4cf28...7de Det måtte komme hehe... Mer enn det gidder jeg ikke kommentere. Diskuterer ikke fag med uvitende hønsehjerner Anonymous poster hash: 8b0e3...ebf Tom for argumenter? Det er faktisk tilfelle at ca 70% av den voksne befolkningen mangler vaksine mot sykdommer som, kikhoste, polio, difteri og stivkrampe. Samtidig viser det seg at det er barn rundt 10-16 år som blir oftest smittet av kikhoste. Anonymous poster hash: 4cf28...7de Men hva er argumentet ditt? At barn ikke trenger å vaksinere seg siden mange voksne ikke har revaksinert seg? Større smitte mellom barn og uansett viktig. Ja det må være mer fokus på revaksinering men det må ikke være enten eller her. En vaksinert person har uansett mer motstandsdyktighet mot en infeksjon enn det en som aldri har vært vaksinert. Anonymous poster hash: 612bc...222 Poenget er at det er hysterisk å utestenge noen få barn fra skolen, som mangler vaksiner, når mesteparten av den voksne befolkningen også mangler vaksiner. Anonymous poster hash: 4cf28...7de
Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #18 Skrevet 14. april 2015 Dere har rett angående mangel på kilde til de 70 prosentene. 70 prosent er et tall noen nettsider bruker, men egentlig er det ingen som vet det reelle tallet fordi registrering av slike doser startet først i 2011. Man at det er flere voksne som mangler vaksiner en barn er det liten tvil om. Anonymous poster hash: 4cf28...7de
Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #19 Skrevet 14. april 2015 Høres ut som en perfekt løsning . Well done usa! Og btw jeg har tilogmed barn på Steinerskole og bhg og mener likevel dette...😉 Anonymous poster hash: 7c488...94a
Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #20 Skrevet 14. april 2015 Dere har rett angående mangel på kilde til de 70 prosentene. 70 prosent er et tall noen nettsider bruker, men egentlig er det ingen som vet det reelle tallet fordi registrering av slike doser startet først i 2011. Man at det er flere voksne som mangler vaksiner en barn er det liten tvil om. Anonymous poster hash: 4cf28...7de Tvil eller ikke, det er ikke sammenlignbart. Smitterisikoen mellom barn er, logisk nok, høyere enn mellom voksne. Voksne har også et valg, noe barna ikke har. Jeg ville heller ikke med viten og vilje latt mine barn leke med uvaksinerte før de har fått sine sprøyter. Anonymous poster hash: 2362a...497
Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #21 Skrevet 14. april 2015 Dere har rett angående mangel på kilde til de 70 prosentene. 70 prosent er et tall noen nettsider bruker, men egentlig er det ingen som vet det reelle tallet fordi registrering av slike doser startet først i 2011. Man at det er flere voksne som mangler vaksiner en barn er det liten tvil om. Anonymous poster hash: 4cf28...7de Tvil eller ikke, det er ikke sammenlignbart. Smitterisikoen mellom barn er, logisk nok, høyere enn mellom voksne. Voksne har også et valg, noe barna ikke har. Jeg ville heller ikke med viten og vilje latt mine barn leke med uvaksinerte før de har fått sine sprøyter. Anonymous poster hash: 2362a...497 Om du googler kikhoste og smitte så vil du finne ut at de fleste barn blir smittet av voksne som ikke er re-vaksinerte. Voksne opplever ofte kikhoste som en vanlig forkjølelse. Du vil ikke la dine barn leke med uvaksinerte, men det vet du selvsagt lite om. Når en tenker på at det er ca. 50 000 barn i Norge som er uten vaksiner, så er jo sjansen for at dine barn leker med en av disse gjennom barnehage/skole ol. ganske stor. Anonymous poster hash: 4cf28...7de
Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #22 Skrevet 14. april 2015 Dere har rett angående mangel på kilde til de 70 prosentene. 70 prosent er et tall noen nettsider bruker, men egentlig er det ingen som vet det reelle tallet fordi registrering av slike doser startet først i 2011. Man at det er flere voksne som mangler vaksiner en barn er det liten tvil om. Anonymous poster hash: 4cf28...7de Tvil eller ikke, det er ikke sammenlignbart. Smitterisikoen mellom barn er, logisk nok, høyere enn mellom voksne. Voksne har også et valg, noe barna ikke har. Jeg ville heller ikke med viten og vilje latt mine barn leke med uvaksinerte før de har fått sine sprøyter. Anonymous poster hash: 2362a...497 Om du googler kikhoste og smitte så vil du finne ut at de fleste barn blir smittet av voksne som ikke er re-vaksinerte. Voksne opplever ofte kikhoste som en vanlig forkjølelse. Du vil ikke la dine barn leke med uvaksinerte, men det vet du selvsagt lite om. Når en tenker på at det er ca. 50 000 barn i Norge som er uten vaksiner, så er jo sjansen for at dine barn leker med en av disse gjennom barnehage/skole ol. ganske stor. Anonymous poster hash: 4cf28...7de Desto bedre grunn til å vaksinere barna, de tåler kikhosten dårligere enn voksne... Sjansen for at noen av barna i barnehagen ikke er vaksinerte er der selvsagt, derav uttrykket "med viten og vilje" Nå følger mine vaksinasjonsprogrammet, og begynner ikke i barnehage før de er et par år gamle, så risikoen reduseres jo. Men så er det ikke bare kikhoste det vaksineres for heller. Og unger er og blir mindre kritiske til både hva de putter i munnen, og hvor nærme de er innpå andre. Det sagt, det er ikke meg imot å pålegge voksne revaksinasjon heller, men man får starte med de som er mest utsatt. Anonymous poster hash: 2362a...497
Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #23 Skrevet 14. april 2015 Blir nok aldri noe pålegg, godt vi bor i Norge, sier bare jeg Anonymous poster hash: 4cf28...7de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå