Anonym bruker Skrevet 13. april 2015 #1 Skrevet 13. april 2015 Alexander. Men er usikker om jeg skal skrive det med x eller aleksander..... Hva synes dere er finest? Anonymous poster hash: 3c861...b2a
Anonym bruker Skrevet 13. april 2015 #3 Skrevet 13. april 2015 Med -k for alle skriver Alexander. Anonymous poster hash: 39735...a5c
Anonym bruker Skrevet 13. april 2015 #4 Skrevet 13. april 2015 Alexander. Et klassisk og flott navn, som bør skrives slik det er ment å skrives. Anonymous poster hash: f24e5...b0c
Anonym bruker Skrevet 13. april 2015 #5 Skrevet 13. april 2015 Aleksander. Med norsk måte å skrive det på. Fint navn! Anonymous poster hash: 2b60d...77b
Serepta Skrevet 13. april 2015 #6 Skrevet 13. april 2015 Med K. Fint navn, men vær forberedt på at han nok kommer til å kalles Alex når han vokser opp. I Bergen Blir det Aaaaalex, med trykk på a-en :-)
Anonym bruker Skrevet 13. april 2015 #7 Skrevet 13. april 2015 Aleksander. Med norsk måte å skrive det på. Fint navn! Anonymous poster hash: 2b60d...77b Nå er det jo slik at bokstaven X eksisterer i det norske alfabetet også, og at det ikke finnes noe "norsk" måte å skrive navnet Alexander på. Et flere tusen år gammelt navn... Anonymous poster hash: f24e5...b0c
Puppen og lillemor Skrevet 13. april 2015 #9 Skrevet 13. april 2015 Det blir jo Alex.. Garantert!! Og da er Alexander bedre enn Aleksander!
Anonym bruker Skrevet 13. april 2015 #10 Skrevet 13. april 2015 Ville gått for den mest vanlige måten å skrive det på, det vil gjøre det lettere for han Anonymous poster hash: 22231...321
Anonym bruker Skrevet 13. april 2015 #11 Skrevet 13. april 2015 Ville gått for den mest vanlige måten å skrive det på, det vil gjøre det lettere for han Anonymous poster hash: 22231...321 fordi folk automatisk går ut i fra at det skrives slik, og han dermed slipper å forklare hver gang Anonymous poster hash: 22231...321
Anonym bruker Skrevet 13. april 2015 #12 Skrevet 13. april 2015 Med -ks, selvfølgelig! Anonymous poster hash: a8e4a...5fd
februarprins2013 Skrevet 13. april 2015 #13 Skrevet 13. april 2015 Alexander, den andre skrivemåten ødelegger navnet
Rubella Skrevet 13. april 2015 #14 Skrevet 13. april 2015 Alexander! Minst forvirring både i Norge og spesielt utlandet. Ser også bedre ut.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #15 Skrevet 14. april 2015 Min heter Alexander, han er oppkalt etter bestefar så skrivemåte var viktig. Han kalles Sander i det daglige. Storebror som begynte med det så han ble liksom bare Sander. Anonymous poster hash: 424b6...74d
Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #16 Skrevet 14. april 2015 Aleksander. Med norsk måte å skrive det på. Fint navn! Anonymous poster hash: 2b60d...77b Nå er det jo slik at bokstaven X eksisterer i det norske alfabetet også, og at det ikke finnes noe "norsk" måte å skrive navnet Alexander på. Et flere tusen år gammelt navn... Anonymous poster hash: f24e5...b0c X finnes i det norske alfabetet ja, men brukes primært importord. For "ks"-kombinasjonen er k og s vanlig. Vi skriver ikke "hex" for heks eller "exem" for eksem. Anonymous poster hash: 2b60d...77b
Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #20 Skrevet 14. april 2015 med ks. Anonymous poster hash: aec71...a90
Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #21 Skrevet 14. april 2015 Vi har en Alexander Og han blir kalt Alexander, akkurat som han heter... Ikke noe kallenavn her.. Når oppstår det vanligvis? Anonymous poster hash: f029d...32c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå