Gå til innhold

gutten min skal hete


Anbefalte innlegg

Skrevet

Alexander. Men er usikker om jeg skal skrive det med x eller aleksander..... Hva synes dere er finest?

 

Anonymous poster hash: 3c861...b2a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ks

 

Anonymous poster hash: 03f76...897

Skrevet

Med -k for alle skriver Alexander.



Anonymous poster hash: 39735...a5c
Skrevet

Alexander. Et klassisk og flott navn, som bør skrives slik det er ment å skrives.

 

Anonymous poster hash: f24e5...b0c

Skrevet

Aleksander.

Med norsk måte å skrive det på.

Fint navn!

 

Anonymous poster hash: 2b60d...77b

Skrevet

Med K. Fint navn, men vær forberedt på at han nok kommer til å kalles Alex når han vokser opp.

 

 

I Bergen Blir det Aaaaalex, med trykk på a-en :-)

Skrevet

Aleksander.

Med norsk måte å skrive det på.

Fint navn!

 

Anonymous poster hash: 2b60d...77b

Nå er det jo slik at bokstaven X eksisterer i det norske alfabetet også, og at det ikke finnes noe "norsk" måte å skrive navnet Alexander på. Et flere tusen år gammelt navn...

 

 

Anonymous poster hash: f24e5...b0c

Skrevet

Skriv det på den originale måten.

Skrevet

Det blir jo Alex.. Garantert!! Og da er Alexander bedre enn Aleksander!

Skrevet

Ville gått for den mest vanlige måten å skrive det på, det vil gjøre det lettere for han



Anonymous poster hash: 22231...321
Skrevet

 

Ville gått for den mest vanlige måten å skrive det på, det vil gjøre det lettere for han

 

Anonymous poster hash: 22231...321

 

fordi folk automatisk går ut i fra at det skrives slik, og han dermed slipper å forklare hver gang

 

Anonymous poster hash: 22231...321

Skrevet

Med -ks, selvfølgelig!

 

Anonymous poster hash: a8e4a...5fd

Skrevet

Alexander, den andre skrivemåten ødelegger navnet

Skrevet

Alexander! Minst forvirring både i Norge og spesielt utlandet. Ser også bedre ut.

Skrevet

Min heter Alexander, han er oppkalt etter bestefar så skrivemåte var viktig.

Han kalles Sander i det daglige. Storebror som begynte med det så han ble liksom bare Sander.

 

Anonymous poster hash: 424b6...74d

Skrevet

 

Aleksander.

Med norsk måte å skrive det på.

Fint navn!

 

Anonymous poster hash: 2b60d...77b

Nå er det jo slik at bokstaven X eksisterer i det norske alfabetet også, og at det ikke finnes noe "norsk" måte å skrive navnet Alexander på. Et flere tusen år gammelt navn...

 

 

Anonymous poster hash: f24e5...b0c

X finnes i det norske alfabetet ja, men brukes primært importord.

For "ks"-kombinasjonen er k og s vanlig. Vi skriver ikke "hex" for heks eller "exem" for eksem.

 

Anonymous poster hash: 2b60d...77b

Skrevet

med ks.



Anonymous poster hash: aec71...a90
Skrevet

Vi har en Alexander

 

 

Og han blir kalt Alexander, akkurat som han heter... Ikke noe kallenavn her.. Når oppstår det vanligvis?

 

 

Anonymous poster hash: f029d...32c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...