Anonym bruker Skrevet 13. april 2015 #1 Skrevet 13. april 2015 ...min favorittrase er schæfer. Jeg hadde verdens beste, snilleste og lettrente schæfertispe tidligere som måtte avlives da hun var 4 år pga hjernesvulst. Har fortsatt "kjærlighetssorg". Skulle gjerne hatt en ny schæfer men de er mye jobb. De krever mye mosjon og hjernetrim. Men elsket hvor lett det var å trene min gamle hund og var ekstremt lydig. Ingen løpet mot døra når det ringte på, bjeffet aldri, kunne gått igjennom hele byen uten bånd på henne for hun hørte på alt jeg sa. Vi ønsker oss som sagt en hund igjen men noe som barna kan hjelpe til med også og ikke er like mye jobb. Ønsker en hund som er litt mindre så barna kan gå litt tur (7 og 9 år). Ønsker minimalt med bjeffing og en hund det går an å trene. Hadde den i tillegg ikke røytet så er det enda bedre. Men finnes en slik rase? Rolig og god familiehund som ikke krever så veldig mye? Men ikke en veskehund!!! Anonymous poster hash: 6dfca...2d6
C&M&H Skrevet 13. april 2015 #2 Skrevet 13. april 2015 Toller retriever? De røyter, men ellers oppfyller de alle krava dine... om røytinga er viktig er det vel bare puddeltyper nesten som går, type mellompuddel??
Anonym bruker Skrevet 13. april 2015 #3 Skrevet 13. april 2015 Det er alltid trist når dyr dør.. Jeg har erfaring med flere forskjellige raser, men den jeg har nå, en Springer Spaniel, er den jeg har vært mest fornøyd med. Hun er morsom, leken, letttrent, energisk ute og rolig inne. Det var mye jobb det første året, men nå er hun som en drøm, hvis hun får nok fysisk aktivitet og hjernetrim. Anbefaler virkelig denne rasen Den røyter dog en del.. Anonymous poster hash: 86633...a7c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå