Anonym bruker Skrevet 13. april 2015 #1 Skrevet 13. april 2015 Jeg og barnefar gikk fra hverandre for litt siden. Vi prøver nå å finne ut av hvem som skal ha barna når, men problemet er ikke det dere tror. Jeg ønsker nemlig at barnefar skal ha hovedansvar. Det samme ønsker han selv. Jeg sliter med psykisk sykdom, og synes det var vanskelig nok å ta seg av barna da vi var sammen. Jeg vet med meg selv at jeg ikke vil klare det alene. Derfor er vi enige med hverandre om at barnefar skal ha hovedansvar, og jeg skal ha dem annenhver helg. Saksbehandleren vår på familievernkontoret, derimot, er av en helt annen oppfatning. Hun mener at "mor alltid er best", og argumenterer sterkt for at jeg skal ha hovedansvar. Hun påstår at den psykiske sykdommen min er svært overdrevet av meg fordi jeg "gidder ikke ta ansvar for avkommet mitt". Hun tar helt feil der! Jeg elsker barna mine over absolutt alt, gjør hva som helst for dem, og nettopp derfor ønsker jeg at barnefar skal ha dem mest, fordi jeg vet det er best for dem! Barnefar er en fantastisk far, og jeg vet at barna vil få en god barndom med ham som hovedomsorgsperson. Hvis de bor mest hos meg, derimot, vil de bli vitne til en mor som ikke er i stand til å gi dem skikkelig omsorg mer enn noen dager av gangen. Likevel vil familievernkontoret at jeg skal ha hovedomsorgen fordi "mor alltid er best". Anonymous poster hash: ee5a2...9c8
Anonym bruker Skrevet 13. april 2015 #2 Skrevet 13. april 2015 Om far en en god pappa og du føler du ikke kan gi like mye som han så tar dere rett valg. Om dere ombestemmer dere så kan dere vel forandre på hvor mye du har dem hos deg. Der som er viktig er at du er en god mor og det er du når du ser barnas behov:) Anonymous poster hash: 267c3...05e
Havhesten Skrevet 13. april 2015 #3 Skrevet 13. april 2015 Be om en annen saksbehandler som har større evne til å se andre perspektiver enn det matriarkalske og dominerende modellen. Høres ut som om dere samarbeider bra og har en god løsning. Jeg mener det er klagegrunn når saksbahandler er så enøyd Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 13. april 2015 #4 Skrevet 13. april 2015 Familievernkontoret bestemmer da ikke hvordan dere skal fordele ansvaret, det gjør dere! De skal kunne veilede, gi råd og være en upartisk tredjeperson. Når dere er helt enige kan dere bare skrive en samværsavtale og få en meklingsattest så far kan få de tingene han har krav på fra nav. Anonymous poster hash: a67c0...dff
Anonym bruker Skrevet 13. april 2015 #5 Skrevet 13. april 2015 Men hva har det å si da...? Du og far kjenner deres barn og dere selv best, så lenge dere er enige så holder det. Dette bestemmer dere helt selv. Anonymous poster hash: 45bd1...ab5
HvittHus Skrevet 13. april 2015 #6 Skrevet 13. april 2015 Det er bare å ringe og be om meklingsattest. Dere har gjort unna den obligatoriske meklingen, er enige om barnefordelingen, og da trenger dere ikke flere timer på familievernkontoret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå