Anonym bruker Skrevet 13. april 2015 #1 Skrevet 13. april 2015 Spiser en bit mørk sjokolade til kaffen hver dag etter middag. Null problem å stoppe der. Men når helgen kommer er hjernen innstilt på fråtsing. Kan da til og med spise store mengder godis uten å ha lyst på det!! Dette er sykt. Blir uvel, kvalm og føler meg blæææ... Og dagen etter fråtsefest er jeg i så dårlig form. Nå vil jeg ikke mer. Hvordan vende meg av med denne grusomme, unødvendige vanen? Klarer ikke kjenne på magefølelsen og lysten i helgene overhodet. Men som sagt så går det helt fint mandag-torsdag. HJÆLP!! Anonymous poster hash: 1e4d9...5cd
Anonym bruker Skrevet 13. april 2015 #2 Skrevet 13. april 2015 Å jeg kjenner meg så veldig godt igjen.. Har det akkurat likt😁 Men jeg har klart å "skjerpe" meg noe i hvertfall - har regel om at det er kun lørdag det er lov med sjokolade og chips - fredag og søndag unner jeg meg popcorn😜 Anonymous poster hash: e1e9a...bba
Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #3 Skrevet 14. april 2015 Slik var jeg før. Levde sunt og trente 3-4 ganger i uka, men tok litt vel mye av i helgene med godteriintak, ofte inntok jeg 500-700 gram godteri i helgene. Jeg trappet ned gradvis (Roma er ikke bygd på en dag). Du kan prøve f.eks. en helg med vanlig mengde, litt mindre mengde neste helg og til slutt er du nede i 0. Kroppen avvennes også med søtsuget og da kommer du til å få stor mestringsfølelse Jeg har mange gode oppskrifter på bakster som er både gode, sunne og mettende. I dag satt jeg og gomlet gulrotkake med god samvittighet, kun sunne ingredienser, bruker sunn bakst som helgekos Ellers er avokadodessert en stor favoritt, til to porsjoner trenger du to moste avokado, 2 spiseskjeer råkakaopulver og 1 spiseskje honning Smaker best etter minst 30 minutter i kjøleskapet Lykke til! Anonymous poster hash: 20bdf...e18
Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #4 Skrevet 14. april 2015 Honnør til deg for at du ikke skrev "frotse"! Anonymous poster hash: ef923...13e
Serepta Skrevet 14. april 2015 #5 Skrevet 14. april 2015 Puss tennene hver gang du får lyst på noe godt :-)
Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #6 Skrevet 14. april 2015 Ikke kjøp inn mer enn du synes er ok å spise. Anonymous poster hash: 41d14...587
Sint naken biltyv Skrevet 15. april 2015 #7 Skrevet 15. april 2015 Du klarer ikke? Kommer noen å stapper det i munnen din?😳 Det må du jo politianmelde. Det er jo ikke lov
Anonym bruker Skrevet 15. april 2015 #8 Skrevet 15. april 2015 Ikke ha godt i huset når helga kommer. Eneste som funker her. Anonymous poster hash: a7a58...38c
Anonym bruker Skrevet 15. april 2015 #9 Skrevet 15. april 2015 Du klarer ikke? Kommer noen å stapper det i munnen din? Det må du jo politianmelde. Det er jo ikke lov Anonymous poster hash: 1e4d9...5cd
Anonym bruker Skrevet 15. april 2015 #10 Skrevet 15. april 2015 Eier du ikke viljestyrke? Kanskje psykologhjelp for å få kontroll over deg selv er tingen. Anonymous poster hash: bc2b7...0fd
Anonym bruker Skrevet 15. april 2015 #11 Skrevet 15. april 2015 Ikke kjøp inn mer enn du synes er ok å spise. Anonymous poster hash: 41d14...587 Har et godt lager i skapet allerede, ette mange turer til Sverige (har hytte der) Og jeg klarer helt fint å la alt være mandag-torsdag. Men på fredag så må det liksom godis til for at det skal være noe kos… Er denne tankegangen jeg vil fjerne. Klarer fint å begrense meg i hverdagen. Anonymous poster hash: 1e4d9...5cd
Anonym bruker Skrevet 15. april 2015 #12 Skrevet 15. april 2015 Eier du ikke viljestyrke? Kanskje psykologhjelp for å få kontroll over deg selv er tingen. Anonymous poster hash: bc2b7...0fd Ingen/lite viljestyrke i sofaen på kvelden i helgen desverre... Anonymous poster hash: 1e4d9...5cd
Anonym bruker Skrevet 15. april 2015 #13 Skrevet 15. april 2015 Eier du ikke viljestyrke? Kanskje psykologhjelp for å få kontroll over deg selv er tingen. Anonymous poster hash: bc2b7...0fd Ingen/lite viljestyrke i sofaen på kvelden i helgen desverre... Anonymous poster hash: 1e4d9...5cd Der er faktisk bare å la være. Hvis ikke må du skaffe hjelp. Anonymous poster hash: bc2b7...0fd
Anonym bruker Skrevet 15. april 2015 #14 Skrevet 15. april 2015 Eier du ikke viljestyrke? Kanskje psykologhjelp for å få kontroll over deg selv er tingen. Anonymous poster hash: bc2b7...0fd Ingen/lite viljestyrke i sofaen på kvelden i helgen desverre... Anonymous poster hash: 1e4d9...5cd Der er faktisk bare å la være. Hvis ikke må du skaffe hjelp. Anonymous poster hash: bc2b7...0fd Planen er jo nå å la være. Kutte ut godis i helgen, og heller spise denne ene biten mørk sjokolade til kaffen som jeg klarer å holde til kun det. Tror det er eneste utvei nå. Anonymous poster hash: 1e4d9...5cd
Anonym bruker Skrevet 15. april 2015 #15 Skrevet 15. april 2015 Slik var jeg før. Levde sunt og trente 3-4 ganger i uka, men tok litt vel mye av i helgene med godteriintak, ofte inntok jeg 500-700 gram godteri i helgene. Jeg trappet ned gradvis (Roma er ikke bygd på en dag). Du kan prøve f.eks. en helg med vanlig mengde, litt mindre mengde neste helg og til slutt er du nede i 0. Kroppen avvennes også med søtsuget og da kommer du til å få stor mestringsfølelse Jeg har mange gode oppskrifter på bakster som er både gode, sunne og mettende. I dag satt jeg og gomlet gulrotkake med god samvittighet, kun sunne ingredienser, bruker sunn bakst som helgekos Ellers er avokadodessert en stor favoritt, til to porsjoner trenger du to moste avokado, 2 spiseskjeer råkakaopulver og 1 spiseskje honning Smaker best etter minst 30 minutter i kjøleskapet Lykke til! Anonymous poster hash: 20bdf...e18 Takk for hyggelig svar Tror jeg må finne andre sunnere, mettende alternativer. Er avhengig av nok næring da jeg er veldig aktiv, og ikke kan gå ned noe i vekt. For dette derier seg INGENTING om å gå ned i vekt, for de av dere som tror det. Anonymous poster hash: 1e4d9...5cd
Anonym bruker Skrevet 15. april 2015 #16 Skrevet 15. april 2015 Spiser en bit mørk sjokolade til kaffen hver dag etter middag. Null problem å stoppe der. Men når helgen kommer er hjernen innstilt på fråtsing. Kan da til og med spise store mengder godis uten å ha lyst på det!! Dette er sykt. Blir uvel, kvalm og føler meg blæææ... Og dagen etter fråtsefest er jeg i så dårlig form. Nå vil jeg ikke mer. Hvordan vende meg av med denne grusomme, unødvendige vanen? Klarer ikke kjenne på magefølelsen og lysten i helgene overhodet. Men som sagt så går det helt fint mandag-torsdag. HJÆLP!! Anonymous poster hash: 1e4d9...5cd [/ac Men du kan jo bare spise så mye som du har kjøpt inn. Starter og stopper ikke problemet på butikken? Lag deg frukt og yogurt når du får lyst på godteri. Suget forsvinner etterpå. Anonymous poster hash: 12dec...2b2
Anonym bruker Skrevet 15. april 2015 #17 Skrevet 15. april 2015 Jeg har kun "Lov" på fredagskvelder,- etter taco'n..Og lørdager,- etter kveldsmiddagen (spiser som regel mellom 18-19)...Til og spise hva jeg vil/fråtse... Prøver og tenke på fredag at "i morgen skal jeg kose meg igjen".... Også sette fra meg godtet i "tide"...Og lørdager prøver vi og sitte lenge ved bordet (barna får gå fra, ser film eller noe) så snakker vi, tar gjerne en dessert og en kaffe avec etterpå,- og plutselig er det tid for at barna skal i seng, vi må rydde bort etter maten, og da er det så sent at et blir lite tid til og spise,- og det verste "suget" forsvinner litt med den desserten og kaffen Tar litt tid og vende om hjernen til og tenke sånn. Søndag er vanlig "hverdag" hjemme hos oss. Er det noe "ekstra" så er det kaffebesøk med boller, vaffel, eller en kvikk-lunsj på tur. Så den er grei. Har prøvd og ikke spise noe godt,- men det funker dårlig for meg pga min tilbøyelighet til og overdrive det meste når det kommer til mat, og kutte ut ting ... Er ikke faren for "sprekk" som er verst, for og si det sånn... Anonymous poster hash: c7e79...3df
Ariel83 Skrevet 15. april 2015 #18 Skrevet 15. april 2015 Kjøp kun inn det du synes er ok mengde å spise, så er det tomt etterpå. Eneste som funker her.
Anonym bruker Skrevet 15. april 2015 #19 Skrevet 15. april 2015 Ikke kjøp inn mer enn du synes er ok å spise. Anonymous poster hash: 41d14...587 Har et godt lager i skapet allerede, ette mange turer til Sverige (har hytte der) Og jeg klarer helt fint å la alt være mandag-torsdag. Men på fredag så må det liksom godis til for at det skal være noe kos… Er denne tankegangen jeg vil fjerne. Klarer fint å begrense meg i hverdagen. Anonymous poster hash: 1e4d9...5cd Kvitt deg med lageret. Hva skal du med det? Det havner i din kropp om du ikke får det ut av hus. Jeg har mange ganger bare kastet sjokolade som har vært for stor slik at jeg spiser av den hele tiden, eller andre ting som har fristet i skapet. Men, er jo bedre å gi bort enn å kaste, så spre det rundt til familie, venner og naboer Anonymous poster hash: 41d14...587
uanonym Skrevet 15. april 2015 #20 Skrevet 15. april 2015 Sukkeravhengig kanskje? I såfall er det en avrusning som må til, og du må slutte med raske karbohydrater.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå