Anonym bruker Skrevet 13. april 2015 #1 Skrevet 13. april 2015 Dere som selv har to fornavn: hva synes dere om å ha det? Er dere fornøyde med det eller ikke? Hvorfor? (Selv har jeg bare ett, og har alltid ønsket at jeg hadde to.) Anonymous poster hash: 2083b...522
Anonym bruker Skrevet 13. april 2015 #2 Skrevet 13. april 2015 Har to, men bruker bare fonavn nr to. Anonymous poster hash: de93b...ad3
Gjest ♡perla Skrevet 13. april 2015 #3 Skrevet 13. april 2015 Veldig fornøyd ☺ Synd at stort sett alle bruker bare det ene... Veldig konsekvent på at folk bruker begge navnene på barna mine!
Himmel og hav Skrevet 13. april 2015 #4 Skrevet 13. april 2015 Jeg har to, men bruker bare det ene. Det blir for tungvint i hverdagen med et langt navn, så det er en grunn til at mine unger bare har ett fornavn og ett etternavn.
Anonym bruker Skrevet 13. april 2015 #5 Skrevet 13. april 2015 Bruker bare det ene... Anonymous poster hash: fa80c...fd3
Anonym bruker Skrevet 13. april 2015 #6 Skrevet 13. april 2015 Jeg har to, men har aldri brukt begge. Så jeg har valgt bare ett navn til ungene mine. Anonymous poster hash: cfb33...6e8
ærlig talt Skrevet 13. april 2015 #7 Skrevet 13. april 2015 Samme som himmel og hav; jeg har to fornavn, men bruker bare det ene. Navnene er fine dem, men det er tungvint å bruke begge. Ungene mine har fått ett fornavn, og ett etternavn, det enkle er ofte det beste
Anonym bruker Skrevet 13. april 2015 #8 Skrevet 13. april 2015 Takk for svar:) Jeg er egentlig ganske praktisk av meg, og synes ofte det enkle er det beste. Men akkurat når det kommer til navn, synes jeg det er så fint å ha to (hvis man bare har ett etternavn). Synes også det er kjekt hvis flere i klassen heter det samme, eller hvis barnet av en eller annen grunn misliker det ene. Og så får man mulighet til å bruke flere navn, når det er så mange man liker. Anonymous poster hash: 2083b...522
LME1001 Skrevet 13. april 2015 #9 Skrevet 13. april 2015 Jeg har to. Bruker alltid begge. Vi valgte et kort, enstavelsesnavn på gutten vår fordi jeg misliker dobbeltnavn, særlig hvis bare ett blir brukt. MEN, jeg ser nå at gutten har et litt for kort navn (!) fordi når jeg roper etter han (feks når han griser med maten) eller brøler på han (feks når han slår lillesøster) så er navnet hans så kort at jeg har brølt navnet minst fire-fem ganger før han rekker å registrere det..! 😂 Lillesøster har også ett (kort) navn, men med tre stavelser, så det funker fint i all ropinga 😜
Anonym bruker Skrevet 13. april 2015 #11 Skrevet 13. april 2015 Jeg har to, bruker bare det andre, og det har irritert meg hele livet fordi alle går ut fra at jeg bruker det første. Lærere har f.eks. alltid kalt meg for det første navnet fordi de bare ser på klasselisten. Mannen min har også to, bruker begge, men liker det ikke. Så sønnen vår fikk bare ett. Anonymous poster hash: 5602b...d0f
BikkjeBisk Skrevet 13. april 2015 #12 Skrevet 13. april 2015 Har to, men bruker kun det ene. Egentlig veldig praktisk med to navn hvis man skulle havne sammen med noen som heter det samme. Da bruker jeg begge navnene Jenta vår har også to navn, bruker til vanlig bare et. Men i barnehagen er det ei jente med samme navn og da bruker de begge navnene til jenta vår.
Mumua Skrevet 13. april 2015 #13 Skrevet 13. april 2015 Jeg har to, men bruker bare ett. Liker begge og synes det er søtt når noen bruker begge navnene mine, men det blir for tungvindt til daglig. Mitt barn kommer også til å få to
Anonym bruker Skrevet 13. april 2015 #14 Skrevet 13. april 2015 Fornøyd Det er en slags uskreven tradisjon i familien at alle har to fornavn og jeg synes det er hyggelig så jeg fortsetter den med mine egne barn Anonymous poster hash: f89d6...b35
Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #15 Skrevet 14. april 2015 Jeg er veldig glad i begge navnene mine. Begge barna har to navn, og bruker begge to. Nekter å svare hvis vi bare bruker ett... 😜 Anonymous poster hash: 90c3c...aeb
**snuskeluska** Skrevet 14. april 2015 #16 Skrevet 14. april 2015 Jeg har 2 navn. Bruker begge, men mange kaller meg kun første navnet uansett. Begge mine barn har kun 1 fornavn.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #17 Skrevet 14. april 2015 Jeg har to navn og elsker det. Alle barna har også to navn. Det varierer hvor mye vi bruker begge navnene. Anonymous poster hash: e6ef9...f35
Krumelur Skrevet 14. april 2015 #19 Skrevet 14. april 2015 Har to, bruker bare det første. Tungvint å bruke begge, samt at jeg ikke er så begeistret for det andre. Da jeg gikk på barneskolen var vi flere som het det samme, da ble begge brukt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå