MammantilNurket Skrevet 13. april 2015 #1 Skrevet 13. april 2015 Her er vår. Hvordan ser deres ut? Trenger inspirasjon til neste uke! Uke 16 Mandag: Laks med poteter, gulrot, hollandaise, agurksalat og asparges. Tirsdag: Fiskegrateng m/poteter og gulrøtter. Onsdag: Pannekaker (laget på havremel og sojamelk) m/bacon, blåbær og økologisk lønnesirup. Torsdag: Fiskekaker med poteter, dampet grønnkål, gulrot og hjemmelaget remulade. Fredag: Fullkornspasta med hjemmelaget pesto, kylling, ruccola, mozzarella og tomat. Lørdag: Hjemmelaget fransk løksuppe Søndag: Surret skinkestek m/ovnsbakte rotgrønnsaker og hjemmelaget rødvinssaus.
Mikkemafian Skrevet 13. april 2015 #2 Skrevet 13. april 2015 Lørdag; kyllingvinger, med salat og ris Søndag; bakt laks med byggryn og wokkede grønnsaker med hollandaisesaus Mandag: chili con carne Tirsdag; frysen surprise ( rester fra mange middager ) Onsdag; pestopai Torsdag: couscous med grønnsaker og skinke Fredag: canneloni med spinat og ferskost.
MammantilNurket Skrevet 13. april 2015 Forfatter #3 Skrevet 13. april 2015 Lørdag; kyllingvinger, med salat og ris Søndag; bakt laks med byggryn og wokkede grønnsaker med hollandaisesaus Mandag: chili con carne Tirsdag; frysen surprise ( rester fra mange middager ) Onsdag; pestopai Torsdag: couscous med grønnsaker og skinke Fredag: canneloni med spinat og ferskost. Oooh ... byggryn skal testes ut Kunne jeg få oppskriften på pestopaien din, tror du? Kjøper du ferdige csnnelonirør?
sug lut Skrevet 13. april 2015 #4 Skrevet 13. april 2015 Det har aldri skjedd i verdenshistorien at jeg har hatt en ukemeny. Men du kan få gårsdagens, som var stekt flesk og rotmos på potet, gulrot, kålrabi, søtpotet og pastinakk, og dagens, som er hjemmelagde kjøttkaker med brun saus og ertestuing og poteter, og fredag, som alltid er hjemmelagd pizza. Alt annet etter lyst og innfall og innhold i kjøleskapet.
Mikkemafian Skrevet 13. april 2015 #5 Skrevet 13. april 2015 Lørdag; kyllingvinger, med salat og ris Søndag; bakt laks med byggryn og wokkede grønnsaker med hollandaisesaus Mandag: chili con carne Tirsdag; frysen surprise ( rester fra mange middager ) Onsdag; pestopai Torsdag: couscous med grønnsaker og skinke Fredag: canneloni med spinat og ferskost. Oooh ... byggryn skal testes ut Kunne jeg få oppskriften på pestopaien din, tror du? Kjøper du ferdige csnnelonirør? Jeg bruker lasagneplater. Pestopaien fant jeg på vegetarmat.org Den har jeg ikke testet ennå, men gleder meg
MammantilNurket Skrevet 13. april 2015 Forfatter #6 Skrevet 13. april 2015 Det har aldri skjedd i verdenshistorien at jeg har hatt en ukemeny. Men du kan få gårsdagens, som var stekt flesk og rotmos på potet, gulrot, kålrabi, søtpotet og pastinakk, og dagens, som er hjemmelagde kjøttkaker med brun saus og ertestuing og poteter, og fredag, som alltid er hjemmelagd pizza. Alt annet etter lyst og innfall og innhold i kjøleskapet. Hørtes uansett godt ut Husk nå på at vi har "flyttet på landet" (to år siden, faktisk) og deg er hele 15 minutters gange til butikken. Derfor gjøres det innkjøp en gang i uken og middagene planlegges i detalj
Anonym bruker Skrevet 13. april 2015 #7 Skrevet 13. april 2015 Denne uka (vår ukemeny begynner på lørdager fordi det er da vi handler): Lørdag: Baskisk kyllinggryte m. ovnsstekte poteter Søndag: Restaurant (familiebursdag) Mandag: Wok med svinekjøtt, fullkornsris Tirsdag: Fisk (vet ikke hva, mennen lager) Onsdag: Lammestekrester brukt i sheperds pie Torsdag: Taco (vegetar, alt hjemmelaget unntatt lefsene) Fredag: Alltid hjemmelaget pizza Anonymous poster hash: a3199...5fa
sug lut Skrevet 14. april 2015 #8 Skrevet 14. april 2015 Det har aldri skjedd i verdenshistorien at jeg har hatt en ukemeny. Men du kan få gårsdagens, som var stekt flesk og rotmos på potet, gulrot, kålrabi, søtpotet og pastinakk, og dagens, som er hjemmelagde kjøttkaker med brun saus og ertestuing og poteter, og fredag, som alltid er hjemmelagd pizza. Alt annet etter lyst og innfall og innhold i kjøleskapet. Hørtes uansett godt ut Husk nå på at vi har "flyttet på landet" (to år siden, faktisk) og deg er hele 15 minutters gange til butikken. Derfor gjøres det innkjøp en gang i uken og middagene planlegges i detalj La oss si det sånn: på hytta må vi gå sju km til butikken, jeg har ikke ukesmeny da heller... men jeg har mat som kan holde til ei uke, og så får vi ta på sparket hvordan den skal settes sammen for å passe form og ønsker...
Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #9 Skrevet 14. april 2015 Tirsdag: taco Onsdag: hjemmelaget kjøttkaker, kokte poteter og gullerotstuing. Torsdag: pølser og lompe Fredag: biff med ris og bearnasaus Lørdag: meksikansk gryte Søndag: ovnsbakt svinefilet med ris, bearnasaus og mais Mandag: pølser og hjemmelaget søtpotetmos. Pleier stortsett og ha to fiskemiddager i uka, men denne uka er det bruke opp maten i fryseren uke før det blir dårlig. Anonymous poster hash: 595f5...aee
Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #10 Skrevet 14. april 2015 M Pasta med tomatsaus og karbonadedeig T Laks fra Adams matkasse O svinekam fra Adam T kylling thaisuppe fra Adam F Taco L forrett kongekrabbe med avocadomousse, hovedrett en kjøttgryte S Ball med pinnekjøtt, pølser, bacon og kålrot Anonymous poster hash: 8679c...579
Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #11 Skrevet 14. april 2015 Lørdag - porsjonspizza Søndag - kjøttkaker, saus, potetestappe og grønnsaker Mandag - panert fisk, ovnsbakte poteter og grønnsaker Tirsdag - fullkornpasta, tomatsaus med gulrot i og kjøttdeig Onsdag - Kyllingnuggets, ris og salat Torsdag - Fiskekaker med bacon og ost, poteter, grønnsaker og saus Fredag - Laksetaco Lørdag - pizza Søndag - ut og spise Anonymous poster hash: 6d437...c7f
Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #12 Skrevet 14. april 2015 Lørdag; kyllingvinger, med salat og ris Søndag; bakt laks med byggryn og wokkede grønnsaker med hollandaisesaus Mandag: chili con carne Tirsdag; frysen surprise ( rester fra mange middager ) Onsdag; pestopai Torsdag: couscous med grønnsaker og skinke Fredag: canneloni med spinat og ferskost. Hva er cannelloni? Anonymous poster hash: 5234d...ad8
jojoen Skrevet 14. april 2015 #13 Skrevet 14. april 2015 Har ikke planlagt hele uka, men så langt har den bestått i: Søndag: Sashimi av laks, mango og avocadosalat, ponzusaus og en blanding av ris og quinoa Mandag: Grønnsakscurry med kikerter og grønnkål, hjemmelaget raita og ris/quinoa Tirsdag: Risotto med fenikkel, aparges og røkelaks. Severes med salat/dressing Onsdag: Pasta med korianderpesto og scampi (tror jeg)
Mikkemafian Skrevet 14. april 2015 #14 Skrevet 14. april 2015 Lørdag; kyllingvinger, med salat og ris Søndag; bakt laks med byggryn og wokkede grønnsaker med hollandaisesaus Mandag: chili con carne Tirsdag; frysen surprise ( rester fra mange middager ) Onsdag; pestopai Torsdag: couscous med grønnsaker og skinke Fredag: canneloni med spinat og ferskost. Hva er cannelloni? Anonymous poster hash: 5234d...ad8 Pastarør som fylles med diverse godsaker..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå