Gå til innhold

Trenger tips til veldig billige middager og hjelp til å lage brød

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har 450 kr igjen til mat inntil jeg får barnetrygden i slutten av måneden, så trenger tips til billige middager.

Jeg har nok mat i kjøleskapet og frysen til 6 dager med middag. Men trenger tips til billige middager for 11 dager.

Har 2 kg hvetemel, 1 kg sammalt speltmel og ca 600 gram sammalt rugmel og gjær så tenkte å lage rundstykker og brød. Ønsker oppskrift på gode brød/rundstykker.

Har syltetøy og en del makrell i tomat som holder ut måneden. Har også hvitost og italiensk salat som holder ut uken.

Ungene får all mat på skole/bhg så sender ikke med matpakke til de.

Kom med billig tips takk. Og det er bare denne måneden det er ekstra trangt økonomisk så ikke sleng dritt takk:)

Anonymous poster hash: 8d430...396

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lapskaus. Bruk ferdige poser med blanding(8-9 kr på rema/kiwi) og hiv oppi litt pølser e.l

omelett(bruk grønnsaksrester i)

Fiskegrateng. Sei i blokk fra rema 8 kr holder til en stor grateng.

bruk svinekjøtteig(billig)

Tomatsuppe m/makaroni og brød

Anonymous poster hash: 4293f...8bc

Skrevet

Pannekaker

Havregrøt

Grønnsakssuppe med pølse

-her kan du lage stor porsjon og fryse resten

Spagetti - nå har de Dolmio saus på Rema til ca fem kroner

Fiskeboller

Fiskepinner

Kjøp frosne grønnsaker, billig og godt😃

Lykke til😃

Gjest Gul stjerne
Skrevet

Grøt av forskjellige typer. Havregrynsgrøt er topp mat og svært billig.

Fransk løksuppe; 600 gram løk, noen skiver brød og noen svette osterester.Og en buljongterning eller to. Og litt timian. Knall som helgekos.

Pannekaker.

Linsesuppe. Nesten gratis og megasunt.

Skrevet

skjønner virkelig ikke at du gjør deg så blakk når du har barn

Anonymous poster hash: 93de9...375
Skrevet

masse godt og billig :).

Pølse lapkaus

pølse i brød

spagetti og kjøttsaus

gradiosa

Skrevet

skjønner virkelig ikke at du gjør deg så blakk når du har barn Anonymous poster hash: 93de9...375

Idiotisk ting å si! Hun er jo ikke engang vant til å ha så lite så er jo ikke at hun har økonomiske problemer eller. Ting skjer og økonomien forandrer seg!

Anonymous poster hash: 03ad7...77a

Skrevet

skjønner virkelig ikke at du gjør deg så blakk når du har barn Anonymous poster hash: 93de9...375

Idiotisk ting å si! Hun er jo ikke engang vant til å ha så lite så er jo ikke at hun har økonomiske problemer eller. Ting skjer og økonomien forandrer seg!

Anonymous poster hash: 03ad7...77a

Nei, har ikke økonomiske problemer. Var ferdig utdannet i desember, og fikk raskt jobb, men med oppstart i april så første lønn kommer ikke før i begynnelsen av mai så har siden desember til nå levd på oppsparte midler.

I mars ble varmtvannsberederen ødelagt så måtte ha elektriker inn. Det var noe problemer med det elektriske på vaskerommet, stikkontaktene smeltet innvendig så alt måtte skiftes ut. Så ble en del tusenlapper der. Før det elektriske skjedde så måtte jeg trekker to visdomstenner i begynnelsen av mars, dekket på bilen punkterte og reservedekket var ikke samme type dekk som de tre andre så da måtte jeg kjøpe fire nye dekk. Eldste måtte ha nytt regntøy siden hans ble stjålet(?) fra skolen, begge barna måtte ha nye støvler, vårsko og jakker. Eksen fant plutselig ut i februar at han ikke gadd å betale barnebidrag lengre. Så når det elektriske på vaskerommet måtte skiftes ut nå helt nylig så forsvant resten av bufferen jeg hadde.

Anonymous poster hash: 8d430...396

Skrevet

Kjenner jeg blir provosert av den negative kommentaren!

Man velger ikke å bli så blakk!

Vi kjenner ikke til omstendighetene.

Min samboer flytter på onsdag og har brukt alt av penger til jeg får lønn i slutten av mnd. Har jeg valgt det?

Brukt er borte!

Men har mat så vi greier oss.

Noen måneder er tøffere enn andre. Uforutsette utgifter og hendelser kan skje alle!

Vi legger oss ikke ned å dør av den grunn. Vi søker hjelp, tips og erfaringer.

Akkurat som dette forumet er ment for!

Skrevet

Linser og bønner er billige å kjøpe i invandrer butikken og det er masse billig og god vegetarmat du kan lage av det.

F.eks Rød linsesuppe og Dhal(linsegryte)

Med grove rundstykker: https://bollefrua.wordpress.com/2013/02/19/enkle-grove-rundstykker-helt-sjef/

Havregryn kan brukes til mye. Om du kjøper bananer på tilbus eller first prise kan du lage bananpannekaker: http://www.godt.no/#!/oppskrift/2217/sunne-bananpannekaker

Rema har 18 egg til ca. 40 kr

Om du bruker ca. 2 kg blandet mel med ca. 12 dl lunket vann. 1 ts salt og 1 pose gjær får du gode brød. Bare husk på å heve de lenge nok før du steker. Nok til 3 store brød.

200 grader i ca. 45min

Anonymous poster hash: 1c6ea...7f1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...