Gå til innhold

Hva synes dere om navnet Klara?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg sier at den lille henta vår kanskje skal hete Klara, synes noen det er kjempefint, mens andre sier "å, jaaah" litt overrasket og skynder seg å snakke om noe annet ;) Får inntrykk av at det er et navn man enten liker veldig godt eller ikke kan fordra. Hva tenker dere? Er det et navn som står seg, eller vil det føles helt håpløst om noen år?

Anonymous poster hash: dc905...75c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjempenydelig. :wub:  Hadde vi fått ei jente til skulle hun ha hett Klara. 

Skrevet

Kjempefint 😊👍

Skrevet

fantastisk nydelig

Anonymous poster hash: 0d7c3...bd9
Skrevet

Jeg tenker automatisk "ku". navnet er jo egentlig fint, men Klara Ku har ødelagt det for meg.

Anonymous poster hash: 36d4f...cc9
Skrevet

Klara Ku

Anonymous poster hash: a8a55...b19

Skrevet

Kult

Anonymous poster hash: 6ca18...ecd
Skrevet

Syns det er fint :-) kjenner ei dame som heter det, og hun er en fantastisk person, så jeg har kun gode assosiasjoner til navnet :-)

Skrevet

Jeg syns det er nydelig. Et av navnene jeg forelsket meg i da jeg bodde i Frankrike for ti år siden. Men hadde skrevet det med C - Clara er litt mer elegant i mine øyne (og da blir det ikke klara ku heller..)

Anonymous poster hash: 09f1e...5b8

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Klara er flott! Dessuten: du må skrive med K, ikke tro det er "finere" med C, for det er det ikke, og en C vil bare føre til at hun alltid vil måtte si "med C" når noen skal skrive navnet hennes.

Skrevet

Elsker det :)

Anonymous poster hash: c9371...242

Skrevet

Haha! Kanskje det er pga Klare Ku de svarer så unnvikende :) assosiasjoner endrer seg, så det er jeg ikke så redd for. Tusen takk for svar, dere! Kommer til å skrive det med K. Det er oppkalling etter en kjær person💜

HI

Anonymous poster hash: dc905...75c

Skrevet

De jeg møter som er negative/skeptiske er det på grunn av Klara Ku. For meg er ikke den assosiasjonen så sterk. Men uansett, fordelen med at det bare er en assosiasjon er at de aller fleste nok liker navnet godt når de møter andre med navnet. Da forsvinner gamle assosiasjoner ofte fort. :) 

Anonymous poster hash: 96247...5a0
Skrevet

Jeg liker det ikke. Dessverre.

Anonymous poster hash: b0713...781

Skrevet

Kjenner en liten jente te som heter det, fint navn

Skrevet

Minner meg om venninna til Heidi (hun som bodde hos bestefaren i alpene), Klara satt i rullestol etter en båtulykke.

Er et nydelig navn. 😊

Anonymous poster hash: 06ca0...3b8

Skrevet

Liker det, har ei i slekta som heter det :) Har også ei som heter Cora (uttales rett frem) i familien, synes også det er litt fint.

Anonymous poster hash: 2a221...083
Skrevet

Min eldste heter det. Men med C. Men skulle jeg valgt igjen hadde jeg skrevet med K... for som hun over skriver, hun må alltid si Clara med C. Men vi skulle jo være så internasjonale. (Pappan er utenlandsk )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...