Gå til innhold

Sfo i permisjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har eldstebarnet på sfo på morgenen (far leverer) selv om jeg er hjemme i pernisjon med baby. Føler det er litt dårlig gjort, men med denne løsning får jeg sovet på morran og er uthvilt når hun kommer hjrm etter skole (har ikke sfo etter skoletid)..

Noen erfaringer? Føler jeg burde la henne få sove på morran, men har liksom prioritert min søvn først..

Anonymous poster hash: dbd44...117

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Troller du?

Ikke dra opp eldstebarnet med mindre dere må.

Du kan heller ta deg en liten dupp på formiddagen.

Koselig for barn nr 1 å ha litt fordeler ved permisjonstiden din også.

Anonymous poster hash: 4ed1d...6ef

Skrevet

Jeg hadde glatt gjort som deg!

For hvor mye lenger for barnet egentlig sove hvis du skal levere? 15-30 minutter??

Og for det skal du prioritere å selv stå opp tidligere etter våkennetter og nattmating og samtidig dra opp en baby som sover?

Nei, så lenge far og datter synes dette ordningen fungere fint, så er det da ingen grunn til å endre på dette!

Anonymous poster hash: 6eda4...59e

Skrevet

Ville gjort som deg.

Anonymous poster hash: 696f5...5b7
Skrevet

Jeg har gjort omvendt.

Barnet er ikke på sfo om morgenen og trenger ikke stresse opp så tidlig, men er på sfo 1-2 timer etter skolen 4 dager i uken for å leke med vennene sine som også er der. 

Så får heller jeg ta en hvil midt på dagen eller legge meg tidligere om kvelden.

Anonymous poster hash: 7a0a3...598
Skrevet

Ville gjort som deg, men her står mitt barn opp 1 time før meg på morgningen. Så det barnet hadde jo ikke gått glipp av søvn. Min sønn har ikke SFO før skole, men etter skole. Selv om jeg er hjemme halve uken. Har plass grunnet det sosiale. Og de dagene jeg er hjemme, blir han jo hentet før.

Anonymous poster hash: 056e5...f16
Skrevet

Datter kunne sovet ca 30-45 minutter lenger hvis jeg skulle levert!

Det må sies at barnefar sover på eget soverom for å slippe nattevåk, så syns det er heeelt greit at han tar skolejenta på morran!

Hi

Anonymous poster hash: dbd44...117

Gjest Maiken og barna
Skrevet

Ville prioritert sfo etter skoletid 1-2 timer for leke med vennene sine.

Skrevet

jeg venter barn nr 3 til sommeren. Har en gutt på 9 og en gutt på 3 fra før. Kunne ikke ramle meg inn å "rote" i rutinene deres med AKS (SFO) og barnehage selv om jeg er i permisjon. Eneste endringen som skjer her er at vi søkre 50% plass på AKS fra høsten av slik at han kan øve seg på å gå hjem selv osv, siden 4 klasse er siste året med AKS. Bhg-gutten skal gå i bhg som han pleier. Kanskje hentes evt leveres litt senere innimellom, men permisjonen er da "til babyen".

Eldste har Apbergers og minste er et troll i trassalderen, så trenger den "avlastningen" AKS og bhg er når jeg er i permisjon og har våkenetter osv.

Anonymous poster hash: dc38e...753
Skrevet

Jeg hadde latt barnet sovet lengre, og levert barnet til skolen.

Anonymous poster hash: cc55b...8ae

Skrevet

Syns det er slemt å sende større søsken på fulltid når man er hjemme med søsken ... Men å sende litt på morran og litt på ettermiddagen er vel helt greit .

Anonymous poster hash: 5ce08...db8

Skrevet

Ville heller hatt SFO etter skolen pga det sosiale. Her går 90 % på SFO, de som ikke er der erter skoletid går glipp av mye.

Anonymous poster hash: 7cae0...ab6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...