Anonym bruker Skrevet 13. april 2015 #1 Skrevet 13. april 2015 De får ei lita tulle og storebror og jeg prøver nå å finne en fin gave til de. Storebror er 5 år og vil veldig gjerne kjøpe kjole til vesla, er det noe som ville blitt satt pris på av dere jentemødre? Tenker at det er litt upraktisk til sånne helt små Tenker også å kjøpe gavekort på massasje og hudpleie til den vordende moren (har forsikret meg om at hun liker sånt først) og en fin vin til far (vinsamler). Er dette en ok barselgave? Er så lenge siden noen i vennekretsen har fått barn at jeg ikke helt vet hva som er ok lenger Anonymous poster hash: 306f0...77f
Anonym bruker Skrevet 13. april 2015 #2 Skrevet 13. april 2015 Så koselig, 5-åringen blir sikkert kjempeglad hvis han får velge gave. Trenger jo ikke ta str 50-56, men en litt større str.? Ellers fine gaver til mor og far Anonymous poster hash: 70b60...787
Sint naken biltyv Skrevet 13. april 2015 #3 Skrevet 13. april 2015 Jeg hadde blitt veldig glad. Jeg syns sønnen deres skal få velge gave til sin nye lillesøster helt selv:)
Anne:-D Skrevet 13. april 2015 #4 Skrevet 13. april 2015 Vanlige kjoler er veldig upraktiske før barna begynner å gå selv, men sånne kjolebodyer er kjempesøte og ganske praktiske. Selges blant annet på Lindex og H&M
3døtre1sønn Skrevet 13. april 2015 #5 Skrevet 13. april 2015 Høres kjempefint ut Kjolen kan jo være str.68-74, hennes første julekjole - kjøpt av broren, d er jo søtt Så kan han jo kjøpe hennes første bamse el.l.
Anonym bruker Skrevet 13. april 2015 #6 Skrevet 13. april 2015 Kjole er upraktisk, men utrolig koslig om det er storebror selv som har plukket den ut. De andre gavene er fine når dere vet mottakerene liker sånt, men mye større gaver enn det som er vanlig i min krets. Anonymous poster hash: 575ed...9e7
kråkemamma Skrevet 13. april 2015 #7 Skrevet 13. april 2015 La gutten kjøpe kjole om det er det han vil. Fra 68/74 og oppover er det jo ingen stress. Har brukt flere kjoler til tutta her. Hun er 7 mnd. Og jeg er ingen pynteoppjentatilendukkemamma:)
Anonym bruker Skrevet 13. april 2015 #8 Skrevet 13. april 2015 For et friskt pust å lese om noen som har så godt til barnefar og ny kjæreste! Jeg beundrer deg Jeg ville latt storebror velge gave selv og jeg kan tenke meg at han kanskje vil like å gi noe som kan brukes nå La det stå til, det går nok bra med en liten kjole nå, de ligger jo bare i ro enda. Jeg syntes det er mer "ubrukelig" når de kommer til str 62-74 og er mye mer i bevegelse Lykke til! Anonymous poster hash: 86918...cde
BareMas Skrevet 13. april 2015 #9 Skrevet 13. april 2015 Nå ble jeg både sjokkert, skuffet og kjempeglad på samme tid😝 Ettersom dette er dib, så jeg for meg et lengre innlegg om hvor fæl barnefar var, og hvordan stoppe dette, fullt drama og masse popcorn. Men her er det tydeligvis et godt vennskap mellom alle parter, og et sunt oppvekstmiljø for guttungen, kjempe topp!! Skulle ønske vi så mer av dette 😄 Når det gjelder kjoler til jentebabyer er det ikke til å stikke under en stol at det kan være litt upraktisk, men det dukker alltid opp en anledning hvor man trenger en kjole og derfor har jeg alltid satt pris på kjolene vi har fått i gave. Har 2 jenter selv. Så om storebror vil kjøpe kjole, så la ham finne en kjole, så velger du størrelsen. Anbefaler å kjøpe fra (62)68 og oppover. Helt nyfødte babyer drukner som regel i alle sine klær, men når de får spis på seg litt så blir det bra. Om du vet det skal dukke opp en begivenhet, så kan du evnt plukke størrelse utfra hvor gammel babyen er da. Tipper en kjole som storebror har plukket ut vil ha litt mer verdi for foreldrene enn en hvilken som helst annen 😍
Anonym bruker Skrevet 13. april 2015 #10 Skrevet 13. april 2015 Tusen takk for svar alle sammen Da går vi for kjole, han vil nok helst at den skal være så liten som mulig, så får heller mor velge om den blir brukt Det er ikke en vanlig barselgave, ville nok ikke gitt så mye til et vennepar, men de har laget ei lillesøster til min sønn. Han får sitt største ønske oppfylt og dama til eksen er ei fantastisk dame som har tatt i mot min sønn som sin egen, han fikk til og med være med på ultralyden Jeg kan ikke få flere barn, så jeg syns det er herlig at sønnen min får oppleve å få søsken selvom det ikke er jeg som kan gi han det, derfor vil jeg gjerne gi "litt ekstra" Anonymous poster hash: 306f0...77f
Anonym bruker Skrevet 13. april 2015 #11 Skrevet 13. april 2015 Jeg kjøpte kjole, koseklut og en sånn bitesjiraff til de. Storesøster som plukket ut. Å så bakte jeg kake og kjøpte mozel som vi hadde med til de voksne på barselhotellet Jeg synes du tenker veldig klokt. La gutten få kjøpe kjole Anonymous poster hash: 8f987...c48
Anonym bruker Skrevet 13. april 2015 #12 Skrevet 13. april 2015 Henger meg på de over; jeg var sikker på at dette var et nytt innlegg om eks/barnefar og en grusom dame... Men som de sier så var det utrolig fint og høre om noen som har et godt forhold Ta det til deg, du er et forbilde som mange burde sett opp til La storebror velge både ting og størrelse. Så får heller mammaen til lillesøster velge om hun vil bytte til en større størrelse Barn tenker jo gjerne ikke på slike ting som "å vokse inn i klærene" eller hvor praktisk det er og det syntes jeg man kan sette til side av og til. Tenk så kjekt for han å gi noe som kan brukes neste gang han ser lillesøster f.eks Anonymous poster hash: 86918...cde
Anonym bruker Skrevet 13. april 2015 #13 Skrevet 13. april 2015 Sånn var det her også. Jeg og storebror var de første som fikk komme på barselbesøk og storebror fikk hemmelig oppdrag av pappa(avtalt med meg på forhånd da!) Så vi "snek" oss Inn I leiligheten deres, blåste opp rosa ballonger og bakte kake til den nye babyen som var på vei hjem! Var utrolig koselig ☺ Guttungen her var fast bestem på å kjøpe en rosa fotball (??) Vi fikk nå tak I en rosa ball som har var meget stolt over når han hjalp lillesøster med å pakke opp Vi (jeg og storerbror) har også vært barnevakt for babyen som nå straks blir 1 år et par ganger Kjempe deilig å ha et sånn forhold til de som jeg/vi har 😀 Anonymous poster hash: 96ed6...fcf
Anonym bruker Skrevet 13. april 2015 #14 Skrevet 13. april 2015 Du får jo kjøpt slike bittesmå kjolebodyer, de er helt greie å bruke også på babyer http://www.kappahl.com/nn-NO/kappahl/kids/alla-barnplagg/866855/ Anonymous poster hash: 7a884...3a0
💜💜💜 Skrevet 13. april 2015 #15 Skrevet 13. april 2015 Ville gått for det storebror velger uansett For en omtenksom og snill dame du er.
Anonym bruker Skrevet 13. april 2015 #16 Skrevet 13. april 2015 Er det sommerbarn? I så fall gjør det ingenting med en kjole til nyfødt! De ligger og smelter bort i vognene sine likevel. Kjole er vel så bra som body i den anledning. Det viktigste er at den ikke er LANG. Helst bør den knapt dekke til bleia. Da er bevegelsesfriheten på topp, selv med kjole. Kjole over knærne hindrer motorikken i mageleie, og senere ved krabbing, reise seg opp, og klatring. Er det høstbarn, ville jeg kjøpt en strømpebukse i tillegg. Kanskje en tynn, pen jakke eller genser til å ha over også. Anonymous poster hash: dd29c...05e
Klompelompe Skrevet 13. april 2015 #17 Skrevet 13. april 2015 Brukte masse kjoler da frøkna var liten, syntes aldri det var upraktisk før hun begynte å åle seg bortover
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå