Gå til innhold

Farian ta svigermor....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må først si at jeg egentlig har en veldig snill svigermor altså! Men noen ganger skal gjøre alle til lags og da blir det bare tull når hun plutselig ikke forholder seg til de avtalene som allerede er laget, lager nye uten å tenke konsekvenser.

I helga skulle svigermor og svigerfar komme til oss å passe våres fire barn. Vi skal i 40 års dag til et familiemedlem på min side på lørdag. Avtalen var at de kom hit fredag ettermiddag og skulle være til søndag.

Nå ringte svigermor til mannen min i dag å sa at barna heller måtte komme til dem i helga fordi to andre av barnebarna hadde lyst til å besøke dem. ( Disse to barnebarna bor 100 meter fra dem og blir alltid prioritert i enhver sammenheng- men det er en annen historie)

Greia er at vi skal i 40 års lag til et familiemedlem og jeg har lovet å hjelpe til med forberedelsene fredag kveld og lørdag formiddag. Nå må jeg plutselig pakke og ordne til fire barn som da heller skal på tur istedenfor at de kom hit og klærne bare kunne ligge i skapet og ungene vært her.... Vi må kjøre tur/retur svigers to dager- tilsammen over 4 timer i bil! Festen på lørdag må bremses betydelig fordi vi da må ut å kjøre tidlig søndag formiddag. Dattera vår skal i bursdag til to klassevenninner kl 12 på søndag. Dermed må en av oss ha kjørt to timer med bil før kl 12.

Får lyst til å be mannen droppe å være med i bursdag og bli hjemme med ungene så kan jeg hjelpe til og bli med i bursdag.

F..... ta at ikke avtaler kan holdes..... Dagens utblåsning!

Anonymous poster hash: eb924...5d5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du forklart dette til svigermor da?

Det er dårlig gjort og de burde tenkt seg om, samtidig så tenker jeg at de kanskje ser på det som lettere om de andre er der, at da får deres barn noen å leke med, eller passes på av (alt etter alder) og at da får de se sine søskenbarn. og besteforeldrene får litt pusterom. Men samtidig må det jo være enklere hjemme hos dere når dere er der sammen med dem.. Hmmm.. Ville sagt det du skrev til svigermor og snakket med henne om det. Uten å være sur eller anklagende.

Anonymous poster hash: 1e755...0af
Skrevet

Vel, kan ikke tøffelmannen si at det ikke går - nettop med de argumentene du har? Du skal hjelpe til fredag og jenta skal i bursdag søndag...... Svigermor kan da ikke sniffe seg til disse tingene hvis ingen forteller henne det. Og for alt du vet kan det hende hun tenker at det er hyggelig at alle ungene får tilbringe tid sammen og dere voksne får helgen alene i huset!!

Isteden for faens svigermor vilke jeg sagt faens tøffelmannen som ikke greier å snakke med sin mor.......

Anonymous poster hash: 30ecb...b52

Skrevet

Dette må da mannen din snakke med svigermor om. Forklare henne at det blir veldig upraktisk for dere, og at om hun ønsker å samle barnebarna, så bør det helst bli en annen gang. Om det ikke går hjem hos svigermor tror jeg faktisk jeg hadde vurdert det samme som du vurderer.

Skrevet

Går det at svigermor/far henter og bringer da?

Høres jo deilig ut å ha huset for seg selv en helg :)

Anonymous poster hash: 742ab...094

Skrevet

Svigers er klar over at jeg skal hjelpe til og at dattera vår skal i bursdag søndag. Mannen hadde også sagt dette i dag at det ble veldig upraktisk, men hun hadde bare prata det bort..

De to andre som det er snakk om er 2 og 4 år så de er ikke mye til hjelp slik sett. Alle 6 barnebarna de da skal ha i helgen er da i alderen 11 mnd - 8 år.

De får uansett ikke samlet alle da de har tre barnebarn til. Alle var samlet nå i påsken så det er nok ikke grunnen😏

HI

Skrevet

Mannen kan pakke (det tar vel ca 2,5 minutt) og bare drikke litt mindre slik at han kan kjøre på søndag eller dere kan avtale at svigerforeldrene dine leverer ungene direkte i bursdag.

Snakk med dem. Det burde være mulig å løse. Å droppe en bursdag for å være med besteforeldre og søskenbarn er heller ingen katastrofe.

Anonymous poster hash: 49bb4...eb3
Skrevet

Kan ikke svigers kjøre de hjem på søndagen da?

Anonymous poster hash: ff97e...def

Skrevet

Mannen kan pakke (det tar vel ca 2,5 minutt) og bare drikke litt mindre slik at han kan kjøre på søndag eller dere kan avtale at svigerforeldrene dine leverer ungene direkte i bursdag.

Snakk med dem. Det burde være mulig å løse. Å droppe en bursdag for å være med besteforeldre og søskenbarn er heller ingen katastrofe.

Anonymous poster hash: 49bb4...eb3

Greit at de får med seg det de trenger og da bør nok ikke mannen pakke! Minste er 11 mnd og trenger litt mer enn bare klær....

Dattera vår gleder seg veldig til bursdagen, og hun har allerede takket ja. De skal blant annet få ri så å droppe den er helt uaktuelt.

Hadde ikke hørtes ut som om det var aktuelt for dem å levere på søndag ifølge mannen😠

Vi får undersøke om vi kan skaffe annen barnevakt i helga, men hele min familie er jo i bursdag....

Ellers så får mannen slå i bordet å fortelle at dette er veldig dårlig gjort å endre på dette nå og at den opprinnelige avtalen bør holdes!

HI

Skrevet

Forferdelig respektløst av svigers.  

Be mannen din snakke med dem.  Foreslår f.eks. at de kan ta de to andre ungene med til dere i helgen.

Det er jo to problemer i denne saken.  Det ene er det praktiske.  Det andre er at de bryter en avtale uten engang å anerkjenne at det de gjør skaper problemer for dere.  (Hadde de f.eks. blitt syke ville jo situasjonen vært annerledes.).  

Er dette noe som har skjedd en gang eller to og dere ellers har et godt forhold til dem ville jeg latt saken ligge.  Hvis dette er noe som skjer igjen og igjen bør mannen din forklare for dem at dere ikke lenger kan ha tillit til at de holder inngåtte avtaler.  

Anonymous poster hash: c83a2...f76
Skrevet

Har du svigermor på Facebook? Hvis du har hadde jeg lagt ut en status noe ala dette: krise, trenger hjelp. Da de som egentlig skulle komme å passe barna plutselig har fått andre planer som gjør at våre planer går i dass så trenger vi hjelp av noen snille sjeler. Noen som kan eller vet om noen som kan passe våre to barn helgen som kommer.? Haster.

Anonymous poster hash: 00299...d34

Skrevet

Hva med å si at det er ok at barna reiser til besteforeldrene men da må besteforeldrene hente og levere barna selv?

Anonymous poster hash: cf8d7...01e

Skrevet

Da jeg leste at deres yngste bare er 11 mnd fikk jeg helt vondt i maven av at svigermor faktisk forventer at babyen skal sitte 4 timer unødvendig i bilen og i tillegg blir borte fra foreldrene sine unødvendig lenge.

Jeg hadde faktisk krevd at mannen hadde ringt sine foreldre og holdt avtalen de ga til dere.

Anonymous poster hash: 6012a...be5
Skrevet

Enig med fler her. Mannen må si fra at planer er til for å holdes. Det går ikke an å

Holde på sånn.

Anonymous poster hash: eb248...ef4

Skrevet

Kan jenta som skal i selskap heller overnatte hos en venninne? Så slipper dere å stresse på søndag formiddag.

Du har lov å være irritert. Det er en del å pakke når 4 barn skal bort en helg, og særlig når minste nok trenger vogn, bleier etc. Det er jo i tillegg veldig mye å passe 6 relativt små barnebarn. Ser ikke foreldrene til de andre to barnebarna dette? Mannen din burde forklart dem hvor mye ekstra styr det blir. Erfaringmessig tåler nok svigermor dårlig å høre at barnebarna 100 meter unna ofte favoriseres.

Anonymous poster hash: 92ed7...925

Skrevet

Har du svigermor på Facebook? Hvis du har hadde jeg lagt ut en status noe ala dette: krise, trenger hjelp. Da de som egentlig skulle komme å passe barna plutselig har fått andre planer som gjør at våre planer går i dass så trenger vi hjelp av noen snille sjeler. Noen som kan eller vet om noen som kan passe våre to barn helgen som kommer.? Haster.

For et latterlig dårlig råd! Ikke rart det er krig i verden...

Anonymous poster hash: 9756c...eda

Skrevet

Vi hadde nok valgt at mannen ble hjemme. Kanskje svigermor da tar et hint.

Anonymous poster hash: 17c5f...ab3

Skrevet

Har ikke til hensikt å bli uvenns med svigermor, så noen "stygge" Facebookstatuser e.l er ikke aktuelt. Vi skal tross alt fungere sammen i veldig mange sammenhenger i mange, mange år fremover😊 Men at jeg ble irritert- JA.

Nå har vi tilbudt dem å ta med de to andre barnebarna hit (godt forslag du som kom med det😊) Egentlig synes jeg svigers har nok med våres fire, men det får være opp til dem. Minste vår er 11 mnd og nest minste 2,5 år. Så det får det travelt!

Svigermor skulle prate med de to andre barnebarna å høre om de ville være med til oss. Ellers så måtte våres komme til dem- vi hadde jo barnevakt som hun sa, bare en liten endring på sted😏

Så vi får se hva det ender med. Vi begynner å komme i havn med plan B om de ikke kommer hit.

Om det blir plan B blir nok ikke det tatt godt imot av svigermor, men det får så være😏 En avtale er en avtale i mine øyne.

HI

Skrevet

Å herregud.. Er du 14??

Anonymous poster hash: da2b5...37e

Skrevet

Jeg er helt enig med deg, HI. Svigermor må holde avtalen, men likevel synes jeg at hun må få litt kred for at hun vil passe seks barn en hel helg. Sikkert ikke mange som ville gjort det. 👍

Anonymous poster hash: f818f...c57

Skrevet

Å herregud.. Er du 14??

Anonymous poster hash: da2b5...37e

Nei 13

Skrevet

Si at de to andre barnebarna gjerne også må være hos dem, ellers er det uaktuelt, og dere får finne annen barnevakt, da kabalen ikke går opp.

Det er respektløst av svigers, jeg kan ikke begripe hvordan noen kan være så korttenkte som de virker, men de forsøker tydeligvis for mye å gjøre alle til lags. 

Anonymous poster hash: 846fa...7c2
Skrevet

Tipper de er mormor og morfar til de andre ;) Går det an å snakke med foreldrene til de andre barna, eller har de førsteretten på besteforeldrene? Klarer to eldre mennesker å passe godt nok på 6 viltre småbarn en hel helg?

Synes mannen kan bli hjemme om det ikke ordner seg.

Anonymous poster hash: 00caa...633
Skrevet

Tipper de er mormor og morfar til de andre ;) Går det an å snakke med foreldrene til de andre barna, eller har de førsteretten på besteforeldrene? Klarer to eldre mennesker å passe godt nok på 6 viltre småbarn en hel helg?

Helt riktig at de er mormor og morfar til disse to andre.

Svigerinnen min "kvever" alltid førsterett på besteforeldrene, slik har det alltid vært. Tipper barna hennes i snitt er hos besteforeldrene to av tre helger, pluss ihvertfall to ettermiddager/kvelder i uka. Dette prøver jeg å ikke bry meg om. Jeg og mannen kunne aldri vært så mye borte fra barna våres! For meg hadde det vært tap av kvalitedstid med barna mine å hatt så masse barnevakt til dem. Hadde hatt dårlig samvittighet langt inn i hjerterota! Så på det området er vi veldig forskjellige😊

HI

Skrevet

Tipper de er mormor og morfar til de andre ;) Går det an å snakke med foreldrene til de andre barna, eller har de førsteretten på besteforeldrene? Klarer to eldre mennesker å passe godt nok på 6 viltre småbarn en hel helg?

Helt riktig at de er mormor og morfar til disse to andre.

Svigerinnen min "kvever" alltid førsterett på besteforeldrene, slik har det alltid vært. Tipper barna hennes i snitt er hos besteforeldrene to av tre helger, pluss ihvertfall to ettermiddager/kvelder i uka. Dette prøver jeg å ikke bry meg om. Jeg og mannen kunne aldri vært så mye borte fra barna våres! For meg hadde det vært tap av kvalitedstid med barna mine å hatt så masse barnevakt til dem. Hadde hatt dårlig samvittighet langt inn i hjerterota! Så på det området er vi veldig forskjellige

HI

Krever hun det bevisst, eller kan det være at hun ikke tenker seg om? For i det siste tilfellet kan det jo hende det hjelper å snakke med henne.

Min sønn er mye hos moren min, han spør henne selv om han f.eks. kan komme og overnatte, og hun sier ja. Da ser jeg ingen grunn til å nekte, ettersom det virker som de koser seg sammen. Men hadde et av mine søsken sagt at de trengte moren vår denne helgen og spurt om jeg kunne holde ham hjemme fordi hun ikke vil/klarer å si nei selv, så hadde jeg selvfølgelig gjort det.

Anonymous poster hash: 998b9...b5e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...