Gå til innhold

Besteforeldre som forskjellsbehandler.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Foreldrene til sambo er skilt, sambo har en sønn fra før og han er åpenbart favoritten. Vi har et barn sammen også, siden far til sambo bor et par timers kjøring borte, er det ikke alltid like ofte vi ser dem. Men jeg får titt og ofte høre at de har vert her, vert med det andre barnebarnet men ikke en gang sagt fra dem er i byn eller spurt om vi er hjemme. Nå har dem ikke sett barnet mitt på 4mnd! Hun er en liten jente på 8mnd som ikke har gjort noe galt her, hun vet kansje ikke at det er slik, men det er likevel ikke ok?

Har diskutert med sambo, han forstår men vil ikke ta ting opp.

Sønnen hans(10år) har også mobil, vi har aldri fullt opp kortet for det gjør foreldrene til sambo HVER gang det er tomt på kortet hans, ergo vi får ikke mulighet til å lære han at han ikke bare kan bruke opp alle pengene med en gang!

Mor til sambo driver også å sparer til han, noe hun ikke gjør til noen av de andre barnebarna som til sammen er 6stk! Hun har spart opp over 6000kr til sambo sin sønn og ikke noe til dem andre!

Synest dette er veldig kjipt, jeg har alltid passet på at han føler seg velkommen her og det er somregel meg han ringer hvis han lurer på noe. Jeg prøver så godt jeg kan å heve meg over ting, men jeg føler nå er det nok. Jeg har fått avsmak til alt og alle rundt det, jeg ønsker ikke ha noe med dem å gjøre!

Jeg vet dem synest synd på han som ikke får bo med mor og far 100%, men dem barna som åpenbart blir nedprioritert hos besteforeldrene er det like synd på, i mine øyne er de like uskyldige og har ikke fortjent dette.

Vet ikke hva jeg skal gjør, tenker jeg ønsker ta det opp men er redd det blir bråk.

Noen som har opplevd dette før??

Anonymous poster hash: a0764...29a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen?

Skrevet

Det er ganske kjedelig å være sammen med en unge på 8 mnd, mens man kan ha det gøy med en 10 åring. Hvis dere ikke konkret inviterer dem på besøk er det ikke så rart at de ikke er innom ofte. Dere kan jo også besøke dem. Det trenger jo ikke være de som drar eller tar innitsiativ hver gang.

Å spare til bare et barnebarn er jo litt rart hvis ikke de andre også er veldig små. Det kan jo hende de har en grunn til det, som for eksempel at 10 åringens mor har dårlig økonomi mens dere andre har det romslig. Da trenger kanskje han det mer.

Anonymous poster hash: ac1e0...75f
Skrevet

De andre barna er mellom 4-8 år.

Og mor til gutten har ikke dårlig råd over hodet. Så det ligger ikke der heller.

Hi

Skrevet

Jeg har også en stesønn, og svigermor har favorisert han helt siden vi fikk vårt første barn sammen. 

Etterhvert ble vårt første barn eldre og vi fikk flere. Det var så stor forskjellsbehandling at det ble fullstendig uholdbart!! Mannen min har snakket med svigermor om det flere ganger, men hun bryr seg ikke. Hun sier bare at vi reagerer fordi vi er sjalu! Forholdet vårt til henne har blitt veldig anspent og vi treffes ikke så ofte lenger selv om vi bor i samme by. Utrolig sårt.

Anonymous poster hash: cc5d7...e56
Skrevet

Jeg frykter også at hvis dette forsetter kommer jeg til å måtte trekke meg bort, pga jeg klarer ikke forholde meg til det!

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...