Anonym bruker Skrevet 13. april 2015 #1 Skrevet 13. april 2015 Jeg måtte gå hjem fra jobb forrige uke med migrene og tunnelsyn, har dette noen ganger, ikke ofte akkurat. I natt våknet jeg med magesmerter, og er dårlig i magen. Jobber med små barn, vi får ikke komme på jobb med omgangssyke bare så det er sagt. Men jeg kan ikke bruke egenmmelding siden jeg brukte 1,5 dager forrige uke. Føler ikke omgangssyke er grunn for legebesøk, men kan jeg ringte for å få en slags sykemelding? Ikke vært borti denne situasjonen før, men har ikke råd til noen dager hjemme uten lønn heller fordi jeg sitter på toalettet... Anonymous poster hash: f3a1e...c1d
Gjest Runforit Skrevet 13. april 2015 #2 Skrevet 13. april 2015 Om du ikke et i form til å jobbe så ringer du legen ja.
Anonym bruker Skrevet 13. april 2015 #3 Skrevet 13. april 2015 Selv om det ikke er noe som krever legetilsyn? Jeg må vel dit for å få evt sykemelding, men sitter greit låst til do nå altså, men er jo ikke sånn at jeg trenger legetilsyn... Anonymous poster hash: f3a1e...c1d
Gjest Sekretøsa Skrevet 13. april 2015 #4 Skrevet 13. april 2015 Ring hvertfall legen i dag så de kan tilbakedatere i morgen.
Sjusak Skrevet 13. april 2015 #5 Skrevet 13. april 2015 Hmmm, jeg har alltid trodd man ikke kunne bruke egenmeldinger rett etterhverandre, legen sier at det kan jeg, og at siden vi er IA- avtale så kan man fordele de 24 dagene etter behov, slik at det ikke har noe å si at det ikke er lenge siden jeg var borte...
Anonym bruker Skrevet 13. april 2015 #6 Skrevet 13. april 2015 Hmmm, jeg har alltid trodd man ikke kunne bruke egenmeldinger rett etterhverandre, legen sier at det kan jeg, og at siden vi er IA- avtale så kan man fordele de 24 dagene etter behov, slik at det ikke har noe å si at det ikke er lenge siden jeg var borte... Ved en IA bedrift kan du bruke inntil 8 dager etterhverandre (eller i løpet av en egenmeldingsperiode på 16 dager). Men enkelte bedrifter praktiserer at man kan fordele alle 24 dagene etter behov (selv om dette altså ikke er etter avtalen). Husk at helgen også teller med når du teller egenmeldingsdager. Anonymous poster hash: 9103b...296
Anonym bruker Skrevet 13. april 2015 #7 Skrevet 13. april 2015 Hmmm, jeg har alltid trodd man ikke kunne bruke egenmeldinger rett etterhverandre, legen sier at det kan jeg, og at siden vi er IA- avtale så kan man fordele de 24 dagene etter behov, slik at det ikke har noe å si at det ikke er lenge siden jeg var borte...Ved en IA bedrift kan du bruke inntil 8 dager etterhverandre (eller i løpet av en egenmeldingsperiode på 16 dager). Men enkelte bedrifter praktiserer at man kan fordele alle 24 dagene etter behov (selv om dette altså ikke er etter avtalen). Husk at helgen også teller med når du teller egenmeldingsdager. Anonymous poster hash: 9103b...296 Men leser du om IA avtalen på deres sider så står det bare inntil 24 dager på en tolvmånedersperiode, med maks 8 dager sammenhengende. Dvs bruker du en dag har du i teorien 23 igjen... Bruker du åtte har du 16 igjen i løpet av kalenderåret... Anonymous poster hash: f3a1e...c1d
Gjest Jigglewiggle Skrevet 13. april 2015 #8 Skrevet 13. april 2015 Dobbelposting fjernet fra tråden. Jigglewiggle Brukermoderator
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå