Gå til innhold

Ringer jeg legen eller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg måtte gå hjem fra jobb forrige uke med migrene og tunnelsyn, har dette noen ganger, ikke ofte akkurat. I natt våknet jeg med magesmerter, og er dårlig i magen. Jobber med små barn, vi får ikke komme på jobb med omgangssyke bare så det er sagt. Men jeg kan ikke bruke egenmmelding siden jeg brukte 1,5 dager forrige uke. Føler ikke omgangssyke er grunn for legebesøk, men kan jeg ringte for å få en slags sykemelding? Ikke vært borti denne situasjonen før, men har ikke råd til noen dager hjemme uten lønn heller fordi jeg sitter på toalettet...

Anonymous poster hash: f3a1e...c1d

Videoannonse
Annonse
Gjest Runforit
Skrevet

Om du ikke et i form til å jobbe så ringer du legen ja.

Skrevet

Selv om det ikke er noe som krever legetilsyn? Jeg må vel dit for å få evt sykemelding, men sitter greit låst til do nå altså, men er jo ikke sånn at jeg trenger legetilsyn...

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ring hvertfall legen i dag så de kan tilbakedatere i morgen.

Skrevet

Hmmm, jeg har alltid trodd man ikke kunne bruke egenmeldinger rett etterhverandre, legen sier at det kan jeg, og at siden vi er IA- avtale så kan man fordele de 24 dagene etter behov, slik at det ikke har noe å si at det ikke er lenge siden jeg var borte...

Skrevet

Hmmm, jeg har alltid trodd man ikke kunne bruke egenmeldinger rett etterhverandre, legen sier at det kan jeg, og at siden vi er IA- avtale så kan man fordele de 24 dagene etter behov, slik at det ikke har noe å si at det ikke er lenge siden jeg var borte...

Ved en IA bedrift kan du bruke inntil 8 dager etterhverandre (eller i løpet av en egenmeldingsperiode på 16 dager). Men enkelte bedrifter praktiserer at man kan fordele alle 24 dagene etter behov (selv om dette altså ikke er etter avtalen).

Husk at helgen også teller med når du teller egenmeldingsdager.

Anonymous poster hash: 9103b...296

Skrevet

Ved en IA bedrift kan du bruke inntil 8 dager etterhverandre (eller i løpet av en egenmeldingsperiode på 16 dager). Men enkelte bedrifter praktiserer at man kan fordele alle 24 dagene etter behov (selv om dette altså ikke er etter avtalen).

Husk at helgen også teller med når du teller egenmeldingsdager.

Anonymous poster hash: 9103b...296

Men leser du om IA avtalen på deres sider så står det bare inntil 24 dager på en tolvmånedersperiode, med maks 8 dager sammenhengende. Dvs bruker du en dag har du i teorien 23 igjen... Bruker du åtte har du 16 igjen i løpet av kalenderåret...

Gjest Jigglewiggle
Skrevet

Dobbelposting fjernet fra tråden.

Jigglewiggle

Brukermoderator

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...