Anonym bruker Skrevet 13. april 2015 #1 Skrevet 13. april 2015 Hei, vet mange sliter med blodtrykkfall når de er gravide, men jeg har en litt mer ekstrem versjon der jeg kan få anfall mens jeg ligger(og sover noen ganger) og sitter. Det kommer uten forvarsel og så hardt at jeg blir totalt slått ut(ikke sånn typisk litt svimmel når jeg reiser meg) og så blir jeg bare liggende apatisk et døgn eller to. (Første gangen det skjedde ble jeg hentet av ambulanse da kroppen min ikke responderte, kunne bare bevege blikket og klemme med hånden, resten av dødt). Jeg har ingen historikk med dette og det startet så og si dagen jeg ble gravid. Det kom en del i starten, forsvant litt og har nå kommet tilbake for fullt. Er det flere som har slitt med dette? Er det noe jeg kan ta eller må jeg bare leve med det til jeg føder? Sånn som det er nå så kan det se ut som det bærer mot gradert sykemelding da jeg allerede har hatt noen anfall på jobben og jeg blir skikkelig dårlig med kvalme, mister all kroppsvarme og er redd for å svime av på bussen hjem. Det hjelper altså ikke med lakris og koffein som med vanlig kjerringråd.. Erfaringer? Anonymous poster hash: 3b941...b3a
Gjest Syltebærtyttetøy Skrevet 13. april 2015 #2 Skrevet 13. april 2015 Dette har jeg ikke erfaring med, men jeg håper du er til utredning hos legen!? Høres skummelt ut og en sykmelding (ikke bare gradert) er absolutt på sin plass! Klem til deg, alt man skal oppleve i en graviditet! :/
Anonym bruker Skrevet 13. april 2015 #3 Skrevet 13. april 2015 Er vel ikke bra for barnet heller med mye koffein. Jeg har aldri hatt så kraftige fall men å drikke mye vann hjelper meg, og være i bevgelese. Ikke for mye bevegelse, men heller ikke stå lenge helt i ro. Men siden du har vært innlagt på sykehuset så må du vel ha pratet med en lege? Dette er ikke normalt men de må vel vite om de kan gjøre noe for deg, eller er det ingenting å gjøre? Tror ikke at jeg hadde turt å være på jobb i det hele tatt om jeg hadde dette. Anonymous poster hash: 495c3...61e
Anonym bruker Skrevet 13. april 2015 #4 Skrevet 13. april 2015 Da ambulansen hentet meg så var alt ok både ekg, blodprøver etc. Jeg er ellers i topp fysisk form uten noen plager, jogger jevnt og har masse overskudd og energi. Både lege og JM synes selvsagt det er merkelig at jeg får så harde anfall og ikke noe problem å få sykemelding i forbindelse med anfallene, men nå som de plutselig har blitt hyppigere og det skjer mens jeg er på jobb så stiller det seg litt annerledes enn noen få anfall her og der. Jeg har googlet og sjekket og det er liksom ikke noe kur slik jeg forstår det, annet enn å ta det med ro når anfallene oppstår Anonymous poster hash: 3b941...b3a
Anonym bruker Skrevet 13. april 2015 #5 Skrevet 13. april 2015 Jeg hadde det aldri så ekstremt som deg, fikk det som regel om jeg hadde spist mye, eller ikke spist. Kunne heller ikke jobbe (etter at jeg besvimte sammen med en pasient der jeg jobbet.. Endte med at pasienten måtte ringe i alarmen for meg.. Pinlig! ) Var og slått ut lenge etter på.. Det som hjalp var å spise litt og litt, passe på at jeg hadde passe temperatur, ikke ble sliten. Men legene må jo sjekke ut mer på deg da.. Anonymous poster hash: 5ab80...539
Anonym bruker Skrevet 13. april 2015 #6 Skrevet 13. april 2015 Jeg hadde det aldri så ekstremt som deg, fikk det som regel om jeg hadde spist mye, eller ikke spist. Kunne heller ikke jobbe (etter at jeg besvimte sammen med en pasient der jeg jobbet.. Endte med at pasienten måtte ringe i alarmen for meg.. Pinlig! ) Var og slått ut lenge etter på.. Det som hjalp var å spise litt og litt, passe på at jeg hadde passe temperatur, ikke ble sliten. Men legene må jo sjekke ut mer på deg da.. Anonymous poster hash: 5ab80...539 Det høres mer ut som blodsukkerdropp? Det har ikke noe med mat og drikke å gjøre at blodtrykket faller... Som sagt så er alle andre verdier, inkludert blodsukkeret mitt, perfekt. Jeg er i knall form og mangler ingenting. Det er det som er så frustrerende.... Anonymous poster hash: 3b941...b3a
Anonym bruker Skrevet 13. april 2015 #7 Skrevet 13. april 2015 Jeg har og googlet da jeg i perioder har en del blodtrykksfall, uten å være gravid. Og det er ikke noe å gjøre egentlig har jeg skjønt. Da du får hyppigere blodtrykksfall så ville jeg spurt om en 100% sykemelding og håpe på at det roer seg så du kan jobbe igjen, eller være sykemeldt frem til permisjonen starter. Dette er jo bare midlertidig, du er ikke gravid i flere år til, så er ikke noe å få dårlig samvittighet for. Mange gravide blir sykemeldt av forskjellige grunner. Som gravid så sleit jeg en stund med lavt blodtrykk og blodtrykksfall men det gikk over, så kanskje det går over for deg og. Jeg var allerede sykemeldt pga kraftige bekkensmerter. Men husker at det var litt intenst, måtte ligge en del for bare å sitte kunne gjøre meg svimmel. Men hadde ikke så kraftige blodtrykksfall som du har. Håper du blir kvitt det snart Anonymous poster hash: 495c3...61e
Anonym bruker Skrevet 13. april 2015 #8 Skrevet 13. april 2015 Jeg hadde det aldri så ekstremt som deg, fikk det som regel om jeg hadde spist mye, eller ikke spist. Kunne heller ikke jobbe (etter at jeg besvimte sammen med en pasient der jeg jobbet.. Endte med at pasienten måtte ringe i alarmen for meg.. Pinlig! ) Var og slått ut lenge etter på.. Det som hjalp var å spise litt og litt, passe på at jeg hadde passe temperatur, ikke ble sliten. Men legene må jo sjekke ut mer på deg da.. Anonymous poster hash: 5ab80...539 Det høres mer ut som blodsukkerdropp? Det har ikke noe med mat og drikke å gjøre at blodtrykket faller... Som sagt så er alle andre verdier, inkludert blodsukkeret mitt, perfekt. Jeg er i knall form og mangler ingenting. Det er det som er så frustrerende....Anonymous poster hash: 3b941...b3a Drikke kan påvirke blodtrykket, om man drikker for mye eller lite. Men ja det kan ha vært blodsukkeret. Anonymous poster hash: 495c3...61e
Anonym bruker Skrevet 13. april 2015 #9 Skrevet 13. april 2015 Jeg hadde det aldri så ekstremt som deg, fikk det som regel om jeg hadde spist mye, eller ikke spist. Kunne heller ikke jobbe (etter at jeg besvimte sammen med en pasient der jeg jobbet.. Endte med at pasienten måtte ringe i alarmen for meg.. Pinlig! ) Var og slått ut lenge etter på.. Det som hjalp var å spise litt og litt, passe på at jeg hadde passe temperatur, ikke ble sliten. Men legene må jo sjekke ut mer på deg da.. Anonymous poster hash: 5ab80...539 Det høres mer ut som blodsukkerdropp? Det har ikke noe med mat og drikke å gjøre at blodtrykket faller... Som sagt så er alle andre verdier, inkludert blodsukkeret mitt, perfekt. Jeg er i knall form og mangler ingenting. Det er det som er så frustrerende....Anonymous poster hash: 3b941...b3a Drikke kan påvirke blodtrykket, om man drikker for mye eller lite. Men ja det kan ha vært blodsukkeret. Anonymous poster hash: 495c3...61e Ja, dehydrering eller ubalanse i væske kan forårsake fall, men det er ikke mitt problem da jeg som sagt er i perfekt form og drikker mine 4 liter per døgn og alle verdier er som de skal Anonymous poster hash: 3b941...b3a
Anonym bruker Skrevet 13. april 2015 #10 Skrevet 13. april 2015 Jeg har og googlet da jeg i perioder har en del blodtrykksfall, uten å være gravid. Og det er ikke noe å gjøre egentlig har jeg skjønt. Da du får hyppigere blodtrykksfall så ville jeg spurt om en 100% sykemelding og håpe på at det roer seg så du kan jobbe igjen, eller være sykemeldt frem til permisjonen starter. Dette er jo bare midlertidig, du er ikke gravid i flere år til, så er ikke noe å få dårlig samvittighet for. Mange gravide blir sykemeldt av forskjellige grunner. Som gravid så sleit jeg en stund med lavt blodtrykk og blodtrykksfall men det gikk over, så kanskje det går over for deg og. Jeg var allerede sykemeldt pga kraftige bekkensmerter. Men husker at det var litt intenst, måtte ligge en del for bare å sitte kunne gjøre meg svimmel. Men hadde ikke så kraftige blodtrykksfall som du har. Håper du blir kvitt det snart Anonymous poster hash: 495c3...61e Jeg kommer til å klikke ved 100% sykemelding(!!!) Som sagt så er formen superbra utenom anfallene. Løper masse, går turer, har masse overskudd og energi. Det er bare disse fordømte anfallene som ofte slår meg ut et døgn eller to. Det var derfor jeg tenkte gradert sykemelding for da kan jeg jobbe 100%, men gå tidligere om et anfall oppstår eller holde meg hjemme fremfor å renne ned døren til legen hver gang jeg får et anfall(siden det har skjedd såpass ofte de siste ukene). Anonymous poster hash: 3b941...b3a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå