Gå til innhold

Nen som jobber i barnevernet her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis dere mottar melding om vold i hjemmet, mot mor, ikke barn, hva gjør dere da? Hva er mulige utveier?

Og hva hvis meldingen kommer fra mor selv, hva skjer da?

Anonymous poster hash: eaa04...0dd
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytt.

Anonymous poster hash: 630ad...984

Skrevet

Dytt.

Anonymous poster hash: 630ad...984

Takk for dytt:)

Dytter en gang til, håper veldig på svar.

Skrevet

Er det du med venninna som ble banka av mannen og forlot huset mens mannen var igjen i huset med babyen?

Skrevet

Hei. Jeg jobber ikke i bv men med vold i nære relasjoner.

Det som skjer er at mor og barn blir tatt ut av hjemmet,og saken vil gå sin gang i rettsapparatet.

Dersom mor ikke vil flytte,må barne flytte uansett.

Graden og type vold vil avgjøre hvilken form for samvær far får,i den grad han får noe samvær.

Mor kan fint kontakte bv for hjelp.

Anonymous poster hash: 844b8...542

Skrevet

Jeg jobber i barnevernet. Ved vårt kontor snakker vi først med mor. Så snakker vi med far. Kontakter også politiet, dersom far er anmeldt eller volden har vært grov / langvarig. Kort fortalt så ender det ofte med at mor må ta noen valg . De 2 valgene mor ofte får er at hun må velge: Far eller barna.

Barn som vokser opp med vold i hjemmet lider større psykisk overlast enn barn som selv blir fysisk mishandlet. Det kan gi barn store skader og traumer å være vitne til vold i hjemmet.

Anonymous poster hash: ebf72...443
Skrevet

Tusen takk for svar.

Nei, det er ikke jeg med venninna.

Skrevet

Jeg er hun med venninna som blir slått av mannen. Godt å høre at mor får valg og får beholde barnet. Bv sa til meg at om mor velger å leve med vold og utsetter barnet for fare uten å søke hjelp kan hun også miste barnet. Så om du blir slått av mannen din ville jeg absolutt fått hjelp før noen andre ser dette å melder inn.

Anonymous poster hash: fed72...e77

Skrevet

Jeg er hun med venninna som blir slått av mannen. Godt å høre at mor får valg og får beholde barnet. Bv sa til meg at om mor velger å leve med vold og utsetter barnet for fare uten å søke hjelp kan hun også miste barnet. Så om du blir slått av mannen din ville jeg absolutt fått hjelp før noen andre ser dette å melder inn.

Hva skjer i din sak?

Anonymous poster hash: 853a8...a88

Skrevet

Hva skjer i din sak?

Anonymous poster hash: 853a8...a88

Det lurer jeg på også. Fint hvis du har lyst til å dele.

Hi.

Skrevet

Dytt

Skrevet

Det finnes ikke noe "dette gjelder i alle saker"-svar. Det gjøres individuelle vurderinger.

Dersom volden er noe som har pågått over tid, er det sannsynlig at barnet/barna har fått det med seg. Det er minst like skadelig som å være utsatt for vold mot seg selv. Barneverntjenesten vil være opptatt av at barna ikke skal oppleve dette, og hvordan man kan sikre det. Ofte ved at voldsutøver flytter ut eller mor/barn flytter ut.

Anonymous poster hash: 856fa...3d0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...