Gå til innhold

Endelig etter PTSD og depresjon begynner det å lysne.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter en traumatisk fødsel. Operasjoner og uker på sykehus begynner det nå å lysne for meg.

Det har vært en tøff vinter og jeg har nesten ikke sett folk. Har kun tatt meg av min lille. Hun har vært mitt eneste lyspunkt men jeg har ikke klart å nyte henne 100%.

Endelig kjenner jeg varmen spre seg i brystet når hun smiler til meg hver morgen. Jeg klemmer henne inntil meg så ofte jeg kan og er livredd hun har tatt skade av at mamma har vært trist.

Vi har fått tett oppfølging av helsestasjonen og lege og de sier alle at hun er en glad og lykkelig jente som elsker mammaen sin.

Så dere DIB damer, takk til dere. Dere har i perioder vært min eneste kontakt med omverdenen. Det er mye tull her inne men også veldig mye bra. Jeg har lurt på mye rart med det å ha små barn og dere har alltid svart meg og hjulpet meg.

Takk takk.

Nå begynner jeg å bli klar for å komme meg ut og ikke minst trene. Jeg har faktisk spist på meg ti kilo i denne perioden.

Livet begynner å bli fint nå.

Ha en fin dag kjære "venner" ❤️

Anonymous poster hash: a29f2...41f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klarte du å "komme over" ptsd på egenhånd? Må ha vært mildt angrepet da, heldigvis :) jeg sliter med ptsd enda, 2 år etter sykehusinnleggelser. Går til psykolog, men tror ikke jeg kan vli 100% bra. Vi får se :)

Ønsker deg lykke til og et godt liv videre!!!

Anonymous poster hash: e7d24...dcd

Skrevet

Klarte du å "komme over" ptsd på egenhånd? Må ha vært mildt angrepet da, heldigvis :) jeg sliter med ptsd enda, 2 år etter sykehusinnleggelser. Går til psykolog, men tror ikke jeg kan vli 100% bra. Vi får se :)

Ønsker deg lykke til og et godt liv videre!!!

Ikke kjempe alvorlig nei, men alvorlig nok. Har fått samtaleterapi. Har også fått lysbehandling hjemme.

Den sitter fortsatt i altså, begynte med litt egenstudie av mindfullness og har på en måte akseptert alle følelsene mine. Akseptert at jeg er på et vondt sted og at jeg er der er pga opplevelser som har satt seg i kroppen. Jeg ER ikke depresjon men jeg HAR det.

Har fått skryt av psykologen min, han sier jeg er ekstremt tilstede i egen kropp og hode og alt før jeg begynte i terapi hadde jeg akseptert diagnosen og har tillatt meg selv å drive med depresjonen, jeg kjemper ikke mot den.

Det handler om å ta en dag av gangen og tillate meg selv å føle meg redd, svak og også verdiløs.

Og jeg VET at litt lengre frem vil jeg legge det bak meg.

Jeg tror det vil ta mange måneder til før jeg kan si jeg er helt frisk men jeg er nå på et sted der det oftere kommer små glimt av ren lykke.

Vet ikke om du klarer relatere deg til det jeg skriver?

Enkelt sakt, aksepter det du føler, føl det helt ut og beveg deg et museskritt videre.

Skrevet

Ønsker deg lykke til og et godt liv videre!!!Anonymous poster hash: e7d24...dcd

Ikke kjempe alvorlig nei, men alvorlig nok. Har fått samtaleterapi. Har også fått lysbehandling hjemme.

Den sitter fortsatt i altså, begynte med litt egenstudie av mindfullness og har på en måte akseptert alle følelsene mine. Akseptert at jeg er på et vondt sted og at jeg er der er pga opplevelser som har satt seg i kroppen. Jeg ER ikke depresjon men jeg HAR det.

Har fått skryt av psykologen min, han sier jeg er ekstremt tilstede i egen kropp og hode og alt før jeg begynte i terapi hadde jeg akseptert diagnosen og har tillatt meg selv å drive med depresjonen, jeg kjemper ikke mot den.

Det handler om å ta en dag av gangen og tillate meg selv å føle meg redd, svak og også verdiløs.

Jeg tror det vil ta mange måneder til før jeg kan si jeg er helt frisk men jeg er nå på et sted der det oftere kommer små glimt av ren lykke.

Enkelt sakt, aksepter det du føler, føl det helt ut og beveg deg et museskritt videre. Anonymous poster hash: a29f2...41f

Ikke så lett npr man har flashbacks og plutselig begynner å gråte, men jeg og psykologen har en god behandligsmetode som jeg føler jeg har litt nytte av (emdr)

Skrevet

Ønsker deg lykke til og et godt liv videre!!!Anonymous poster hash: e7d24...dcd

Enkelt sakt, aksepter det du føler, føl det helt ut og beveg deg et museskritt videre. Anonymous poster hash: a29f2...41f

Ikke så lett npr man har flashbacks og plutselig begynner å gråte, men jeg og psykologen har en god behandligsmetode som jeg føler jeg har litt nytte av (emdr)

Ja, disse tårene og den plutselige følelsen av å ikke få puste er vond.

Kan være en lukt, sang eller en dialekt som utløser det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...