Gå til innhold

Kan man avlyse et salg på FB?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har egentlig solgt en bilstol på Facebook nå. Pga junior må bytte stol til større. Men det setet han nå skulle bruke etter sin søster fant vi ut i går kveld er ødelagt, så vi står da uten setet. Og det setet jeg da har solgt på Facebook skal leverast til kjøper i dag. (Det er ikke betalt ennå).

Hva hadde dere sagt? Eller reagert hvis en person selger dere noe og ombestemmer seg?

Jeg har ikke samvittighet til å gjøre det dessverre. Så må nok på en butikk og kjøpe nytt sete i dag..

Jeg ønsker ikke svar av de som skal diskutere kjøp og salg av brukte bilseter..

Det setet jeg skal selge er 1 år gammelt og kostet 4900 nytt. Så ønsker jo selvfølgelig å få igjen noen kroner for det. Bare synd vi ikke prøvde det andre setet i bilen før jeg la ut setet for salg..

Anonymous poster hash: fd6c8...2a9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Strengt tatt er det vel slik at når du har gjort skeiftlig avtale om et kjøp, så kan kjøper kreve deg for mellomlegget av hva det vil koste å kjøpe nytt i stedet for brukt. 

Anonymous poster hash: 42a31...fc2
Skrevet

Du må jo uansett bytte sete. Så enten kan du spørre kjøper om å utsette levering noen dager, eller så må du handle nytt i dag.

Skrevet

Knaksje du kan høre med kjøper om det er ok om dere eks leverer om en ukes tid eller noe? De har sikkert et annet sete de bruker nå i mens, hvis barnet en gang er født

Anonymous poster hash: 45450...9d3
Skrevet

Jeg hadde ikke nølt ett sekund med å ombestemme meg å beholde det selv.

Du kan jo ta en hvit løgn å si at du oppdaget nå at setet du skal selge var litt ødelagt.

Anonymous poster hash: 5f905...147
Skrevet

Opplevd å få et kjøp kanselert fordi srlger fant noen som henta noen timer før.

Er fremdeles drit forbanna på den tufsen. Et ja er et ja.

Men dette dreier seg om en laaangt dyrere ting

Anonymous poster hash: 76be4...e0e

Skrevet

Jeg hadde skaffet nytt sete i dag om jeg hadde mulighet. Viss ikke hadde jeg hørt med kjøper om vi kunne utsette leveringen noen dager pga. det ødelagte setet.

Skrevet

Vi skal bytte til et sete i samme vektklasse, men annet merke da det setet vi har har blitt for smalt for gutten vår. Vi selger 0-18 kilo, og må da kjøpe et 9-18 kilo nå

De har et slik sete fra før vet jeg, så de skal ha det til bil nr 2.

Men jeg får dårlig samvittighet bare å tenke på at jeg burde ha avlyst salget. (Evt utsette det). Men jeg vet at jeg hadde sikkert blitt sur selv om noen hadde gjort d mot meg.

Jeg må nok bare krype til korset og kjøpe nytt sete..

Takk for svar.

Skrevet

En avtale er i utgangspunktet juridisk bindende. Men om jeg hadde vært kjøperen så hadde jeg ikke giddet å lage problemer av det hvis du kansellerte salget. Det beste er imidlertid å forklare situasjonen og spørre om det er greit å droppe det, evt. utsette det hvis det løser problemet for din del.

Anonymous poster hash: bb649...f8a
Skrevet

Avlys salget. Blir for dumt at du selv må kjøpe en nytt sete i dag. Send en melding om at andre setet deres dessverre gikk i stykker og du trenger sete selv.

Du ser aldri de her igjen uansett, slike ting kan oppstå

Anonymous poster hash: e8b3d...ff9

Skrevet

Jeg handler mye brukt, og blir sur om noen brått kansellerer salg osv. MEN, uforutsette ting kan skje, og hadde noen spurt meg pent om vi kunne utsette handelen et par dager pga det som nå har skjedd hos deg hadde jeg hatt full forståelse. Synes du fint kan prøve deg på den uten å få dårlig samvittighet. Med mindre jeg satt uten sete selv..

Anonymous poster hash: 7c56c...c4f

Skrevet

Hvis du uansett må kjøpe nytt sete, er det vel like greit å bare få gjort det i dag? Så slipper du og å få solgt det andre på nytt?

Skrevet

Hvis du uansett må kjøpe nytt sete, er det vel like greit å bare få gjort det i dag? Så slipper du og å få solgt det andre på nytt?

Det er det jeg tenker også. Det var bare ikke med i beregninga på pengene våre akkurat nå. Det setet vi selger skulle i utgangspunktet passe til han er 4 år. Men med lange barn så er det ikke alle seter som passer så lenge. Men sitter og titter etter sete nå, så får vi se hva vi ender opp med.

Skrevet

Kan han bruke setet eller ikke? Om han kan bruke det, så behold det, fortell at det andre var ødelagt, eller lyv å si at du klarte å skade det når du skulle ta det ut, eller oppdaget en skade.. Er å kaste ut penger a vinduet om du selger det, men må kjøpe ett nytt sete i samme vektklasse allikevel.

Er det sånn at han må bruke det til dere kjøper større sete, så spør om dere heller kan møtes i morgen, for det kom noe i veien i dag, evt at dere møtes ikeld etter at dere har kjøpt nytt.

Anonymous poster hash: 383fc...fe1
Skrevet

Utsett levering! Fortell sannheten, kjøp nytt sete så fort du får sjansen, og lever så setet til kjøperen. Synes ikke kjøperen det er ok å vente, er det hn som avbryter salget, ikke du.

Anonymous poster hash: b364f...47d
Skrevet

Jeg ville spurt om å få utsatt det ja

Anonymous poster hash: f2a65...0b4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...