Gå til innhold

Dere som skriver master...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lyst å ta master selv og lurer på hvor mye dere er på høgskolen/universitet på obligatorisk forelesning. Er det store forskjeller? Er hele det siste semesteret satt av til masteroppgaven? Noe mer dere vil fortelle om det?

Anonymous poster hash: 56217...d06

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har lyst å ta master selv og lurer på hvor mye dere er på høgskolen/universitet på obligatorisk forelesning. Er det store forskjeller? Er hele det siste semesteret satt av til masteroppgaven? Noe mer dere vil fortelle om det?

Anonymous poster hash: 56217...d06

Har tatt det på deltid over 3år på universitetet. 2 samlinger av to dager per semester.

Oppg hele siste året. Slike ting kommer Ann på hva slags studie man velger.

Har du lyst å ta en master så vil jeg anbefale det 😊 det er kjempe gøy! Synes det har vært lettere og høyere enn bachelor studiet.

Anonymous poster hash: 994c3...8b2

Skrevet

Første året hadde jeg ca 8 timer i uken med forelesning, siste året har jeg hatt 2 timer.

Men:

Jeg har levert fire 20-siders oppgaver, gitt presentasjoner underveis, hatt 4 eksamener, gjennomført en studie med det det innebærer av litteratursøk, datainnsamling og analyse, og leverer en oppgave på oppunder 200 sider om to måneder.

så selv om det er lite obligatorisk undervisning, kan det være en vanvittig arbeidsmengde!

Skrevet

Det er lite obligatorisk på masterstudiet hvor jeg går.

Men, det er eksamner og arb.krav sånn må henge med i svingene.

Det er veldig gøy da:)

Skrevet

Mener å huske at det var ca 20t med forelesninger pr uke på siving. Itillegg var det obligatoriske innleveringer hver uke i flere fag. Det var store forskjeller i arbeidsmengde fra semester til semester. Siste halvåret var det kun masteroppgave, ingen forelesninger.

Anonymous poster hash: 5731d...5a4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...