Anonym bruker Skrevet 12. april 2015 #1 Skrevet 12. april 2015 Jeg er helt i mot! Det er så unødvendig. Men mannen mener en øl eller to går.. Evig diskusjon! Er jeg helt på bærtur? Vet jo at du mister ikke hodet av en øl eller ett glass vin,men hvorfor? Så, tar du ett glass og en kjøretur eller bare en del av gangen? Gjelder alle kjøretøy! Kjører på sykehus hvis noen får hjerteinfarkt og jeg har drukket ett glass,men det er det eneste som får meg bak rattet i "ruspåvirket" tilstand. Håper på svar! Anonymous poster hash: c5bd9...403
Anonym bruker Skrevet 12. april 2015 #4 Skrevet 12. april 2015 Må gjerne prøve. Blir det kontroll så er det gjort. Samme om det skjer en ulykke, ligger tynt an da. Du har rett, mannen ikke. Jeg er singel og dumpet en fyr fordi han hadde samme holdninger som mannen din. Sier ikke du skal gjøre det, var flere grunner også, men av samme sjanger. Anonymous poster hash: 47703...5dc
Anonym bruker Skrevet 12. april 2015 #5 Skrevet 12. april 2015 0,2 er ganske lite altså.. Hvorfor ta sjansen? Anonymous poster hash: 5fcfe...118
Anonym bruker Skrevet 12. april 2015 #6 Skrevet 12. april 2015 Jeg synes ett glass er innafor. Men siden det er over grensen i Norge og ulovlig, hadde jeg kkke gjort det. I mange andre land er grensen litt høyere slik at et glass går fint. Når man f.eks har vært på middagsbesøk og tatt seg et glass vin til maten, vil ikke det påvirke kjøreevnene etterpå. Men som sagt så holder jeg meg til lovene i landet. Jeg hadde dog ikke drukket mer enn ett glass selv om det var lovlig. Anonymous poster hash: bbc50...262
Anonym bruker Skrevet 12. april 2015 #8 Skrevet 12. april 2015 Nulltoleranse! Hvordan skal man ellers leve opp mot nullvisjonen?! Anonymous poster hash: 1a7d0...90b
Mamma_til_2 Skrevet 12. april 2015 #9 Skrevet 12. april 2015 Han kan ikke lengre ta en "styrepils" siden han da vill få over 0.2 i promille.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2015 #11 Skrevet 12. april 2015 I Danmark er 1 øl innafor,men her nei. Anonymous poster hash: a196b...31d
Anonym bruker Skrevet 13. april 2015 #14 Skrevet 13. april 2015 Alkohol eller andre stoffer som påvirker årvåkenheten, i kroppen = ingen bilkjøring. Anonymous poster hash: 5b177...52b
Anonym bruker Skrevet 13. april 2015 #15 Skrevet 13. april 2015 Det er vel ikke subjektive meninger innen dette, loven sier at det er fyllekjøring etter en slurk med alkohol. Får håpe mannen din ikke kjører på noen etter den ene ølen da, for det kommer til å gi en hard straff om så skulle skje. Uansvarlig type. Anonymous poster hash: 188b2...51e
Anonym bruker Skrevet 13. april 2015 #16 Skrevet 13. april 2015 Så lenge du er innenfor loven må det være lov å ta en øl og kjøre noen timer etterpå. Anonymous poster hash: df630...de0
Anonym bruker Skrevet 13. april 2015 #17 Skrevet 13. april 2015 Jeg er så gammel at jeg husker 0,5 grensa. Da var det ikke uvanlig at folk tok en halvliter og kjørte bil. Jeg har også bodd i flere europeiske land med enda høyere grense, 0,8, der det er helt uproblematisk å ta et glass og kjøre videre. Jeg gjør ikke dette selv, er tross alt redd for sertifikatet mitt. Men ser ikke på det som fyllekjøring. Jeg vet også T det er minimalt det påvirker både kropp, hode og sikkerhet. Så nei, jeg ser ikke på det som fyllekjøring. Man er da ikke full. Tenker at grensa til fyllekjøring er 0,8. Man er ikke blitt fullere på en pils fordi om loven er endra, vi responderer likt, dvs minimalt på 0,2 i promille. Man er ikke full. Anonymous poster hash: 5c8e9...a32
Puppen og lillemor Skrevet 13. april 2015 #18 Skrevet 13. april 2015 det som loven til enhver tiden sier er fyllekjøring.. i Norge er det promillegrense på 0,2 så her drikker jeg ikke i det hele tatt hvis jeg skal kjøre! I england, hvor mye er mye, er grensen 0,8 så der kan jeg fint ta et glass vin og kjøre etterpå
Elsker livet Skrevet 13. april 2015 #19 Skrevet 13. april 2015 Her er det loven som gjelder. Står en i fare for å få bot om en blir stoppet, er det fyllekjøring.
valkyrien Skrevet 13. april 2015 #20 Skrevet 13. april 2015 Er man over promillegrensa så er det fyllekjøring. Ville ikke drukket noe og så kjørt planlagt, men om det hadde skjedd noe etter et glass vin/en øl så hadde jeg nok gjort det hvis jeg hadde følt meg klar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå