Anonym bruker Skrevet 12. april 2015 #1 Skrevet 12. april 2015 Hvor lang tid går det før det skal virke? Har vært veldig trøtt og sliten og legen mente det var det som gjorde det. Tok blodprøver og det stemte. Har brukt de i to uker, men syns jeg fortsatt er trøtt... Ekstra sliten i dag, helt uten grunn...:/ Anonymous poster hash: 29144...472
HvittHus Skrevet 12. april 2015 #2 Skrevet 12. april 2015 Kommer an på hvor stor mangelen er, og hvor høy styrke du har på tilskuddet.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2015 #3 Skrevet 12. april 2015 Jeg hadde d-vitamin på 9, og legen satte meg på 1600 IE d-vitamin daglig, gikk vell en ca 2 mnd før jeg begynte å komme ovenpå igjen. Hadde gradert sykemelding i 1,5 mnd pga dette. Anonymous poster hash: 2f2f7...fc4
Anonym bruker Skrevet 12. april 2015 #4 Skrevet 12. april 2015 Jeg fikk beskjed om å sjekke nivået på nytt etter noen måneder. Det kan t tid før du merker bedring. Anonymous poster hash: 5be17...e49
Gjest Syltebærtyttetøy Skrevet 12. april 2015 #5 Skrevet 12. april 2015 Jeg hadde d-vitamin på 9, og legen satte meg på 1600 IE d-vitamin daglig, gikk vell en ca 2 mnd før jeg begynte å komme ovenpå igjen. Hadde gradert sykemelding i 1,5 mnd pga dette. Anonymous poster hash: 2f2f7...fc4 Nei, gi deg a? 9 også bare 1600ie? Jeg tar 10.000ie daglig nå og merket enorm forskjell etter en uke, mine nivåer var på 13, om jeg husker riktig. Skal ta 10.000ie i en mnd for så å ta kontrollprøver av d3 og k2, om nivåene er forhøyet med ønsket effekt da så skal jeg ta 5000ie. Fikk en anbefaling av legen på 800ie daglig, men så fikk jeg flotte tips av HvittHus, dobbeltsjekket med en spesialist og han anbefalte den høye dosen jeg tar nå. (Dro til privat lege )
Anonym bruker Skrevet 12. april 2015 #6 Skrevet 12. april 2015 Jeg hadde d-vitamin på 9, og legen satte meg på 1600 IE d-vitamin daglig, gikk vell en ca 2 mnd før jeg begynte å komme ovenpå igjen. Hadde gradert sykemelding i 1,5 mnd pga dette. Anonymous poster hash: 2f2f7...fc4 Nei, gi deg a? 9 også bare 1600ie? Jeg tar 10.000ie daglig nå og merket enorm forskjell etter en uke, mine nivåer var på 13, om jeg husker riktig. Skal ta 10.000ie i en mnd for så å ta kontrollprøver av d3 og k2, om nivåene er forhøyet med ønsket effekt da så skal jeg ta 5000ie. Fikk en anbefaling av legen på 800ie daglig, men så fikk jeg flotte tips av HvittHus, dobbeltsjekket med en spesialist og han anbefalte den høye dosen jeg tar nå. (Dro til privat lege ) Ja, men så visste legen min at vi ikke brukte prevensjon selv om vi ikke prøvde aktivt å bli gravide da pga at jeg var såpass slapp så han ville ikke gi store doser siden det kan være farlig ved en evt. graviditet. Så da ble det en liten dose over lengre tid. Anonymous poster hash: 2f2f7...fc4
Anonym bruker Skrevet 12. april 2015 #7 Skrevet 12. april 2015 Hadde iallfall ikke så lavt nivå som 9! Men husker ikke hva det var! Fikk bare brev fra legen med anbefaling om å ta tran... Siden jeg kaster opp igjen det prøver jeg nå tabletter det står 20 i styrke på... Spurte på apoteket og jeg skulle ta en om dagen... Så det er iallfall ikke alvorlig lavt som hos dere! Men hva om jeg tar to av de tablettene en periode da? Er virkelig plagsomt trøtt... Vil ikke ha det sånn! Anonymous poster hash: 29144...472
Anonym bruker Skrevet 12. april 2015 #8 Skrevet 12. april 2015 Du må huske å ta d-vit om kvelden, for man blir trøtt av å ta tilskuddet også! Anonymous poster hash: e25ca...3df
Anonym bruker Skrevet 12. april 2015 #9 Skrevet 12. april 2015 Ja, men så visste legen min at vi ikke brukte prevensjon selv om vi ikke prøvde aktivt å bli gravide da pga at jeg var såpass slapp så han ville ikke gi store doser siden det kan være farlig ved en evt. graviditet. Så da ble det en liten dose over lengre tid. Anonymous poster hash: 2f2f7...fc4 Spurte du legen din om kilder til akkurat den doseringen og svangerskap? Ikke helt sikker på at han har rett. Og om han har rett så vil det være langt bedre for deg og fremtidig baby at du får opp lagrene før du blir gravid! Bruk kondom en måned eller to om du er i tvil og få opp verdiene dine før du blir gravid!!! Anonymous poster hash: e59ca...8da
HvittHus Skrevet 12. april 2015 #10 Skrevet 12. april 2015 (endret) Jeg kjenner jeg blir alvorlig provosert av disse tran-legene. Tran kan i beste fall hindre mangelen din i å bli verre. Skal du bli bedre av tran, kommer du til å måtte innta så mye at du gulper tran døgnet rundt. 800 ie er bedre enn ingenting, men skal du litt fort opp i verdier, må du nok enda høyere. I tillegg bør du sitte ute i sola nå framover. Vi er vel omtrent der i april hvor sola begynner å lage d-vitamin. Såfremt du ikke bor i nord da. :-) Endret 12. april 2015 av HvittHus
Anonym bruker Skrevet 12. april 2015 #11 Skrevet 12. april 2015 Her tar jeg og 10 000 ie da jeg er i mangel. Da kjenner jeg stor bedring på 2 uker. Tar man bare tilskudd av den daglige dosen man trenger, så øker jo ikke verdien. Man må ta store mengder for å øke verdien. Det de selger på apoteket er lave verdier. Selv bestiller jeg alt sånn fra England. Anonymous poster hash: d0d15...a85
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå