Anonym bruker Skrevet 12. april 2015 #1 Skrevet 12. april 2015 Når begynte dere med fluortabletter og hva anbefales til små barn?.Sliter med å få pusset tennene skikkelig om kveldene til min gutt. Anonymous poster hash: 78927...9c9
Anonym bruker Skrevet 12. april 2015 #2 Skrevet 12. april 2015 Samme med min 1 åring, kniper igjen og er vrang HVER kveld. Jeg stapper inn børsten men blir jo ikke grundigste når jeg ikke ser noe .. Bruker fluor. Etter anbefaling av helsesøster pga det Har virkelig prøvd ALT men har bare bestem seg for at hun hater tannpuss Anonymous poster hash: 6c2ea...d61
Anonym bruker Skrevet 12. april 2015 #3 Skrevet 12. april 2015 Vi har "slåss" oss gjennom tannpuss et års tid. Hyl, skrik, holding og dårlig puss. Nå er hun litt over 2 år, og tannpuss går som en drøm. Forhåpentligvis går det bedre hos dere etterhvert også. Bruker Flux med banansmak, laveste styrke. Anonymous poster hash: fc672...fbf
Anonym bruker Skrevet 12. april 2015 #4 Skrevet 12. april 2015 Så vidt som jeg har fått med meg, så er det vel ikke anbefalt med fluortabletter til små barn, men at man heller skal bruke fluortannkrem to ganger daglig. Små unger svelger jo vanligvis tannkremen og så kan visst før mye fluor gi varige flekker på tenner. Her var det på samme måte med nesten tvangspussing ved 1 år, nå er hun 3 år og gaper høyt når tennene skal pusses. Vi sang mye pusse-sanger, fant noen apper med tannpuss-nedteller som vi spilte av, hun pusset våre tenner mens vi pusset hennes. Gikk bare bedre og bedre, og nå er det hun som tar initiativ til å pusse tennene. Anonymous poster hash: d6c6f...bcb
Anonym bruker Skrevet 12. april 2015 #5 Skrevet 12. april 2015 Så vidt som jeg har fått med meg, så er det vel ikke anbefalt med fluortabletter til små barn, men at man heller skal bruke fluortannkrem to ganger daglig. Små unger svelger jo vanligvis tannkremen og så kan visst før mye fluor gi varige flekker på tenner. Her var det på samme måte med nesten tvangspussing ved 1 år, nå er hun 3 år og gaper høyt når tennene skal pusses. Vi sang mye pusse-sanger, fant noen apper med tannpuss-nedteller som vi spilte av, hun pusset våre tenner mens vi pusset hennes. Gikk bare bedre og bedre, og nå er det hun som tar initiativ til å pusse tennene. Anonymous poster hash: d6c6f...bcb Jøss, var helsesøster som anbefalte det her? Har forøvrig prøvd alt du nevner siden hun fikk tenner i 3/4 år til ingen nytte.. Men kaaaan være pga nye tenner som kommer stadig vekk Anonymous poster hash: 6c2ea...d61
Anonym bruker Skrevet 12. april 2015 #6 Skrevet 12. april 2015 Min var hos tannlegen da hun var 2.5. Tannlegen sa ingenting negativt om at hun fikk fluortabletter. Vi brukte tabletten som belønning for tannpuss. Hjalp en del i den verste fasen. Nå er hun 3 og pussing går stort sett strålende. Anonymous poster hash: b59a2...4aa
Anonym bruker Skrevet 12. april 2015 #7 Skrevet 12. april 2015 Vi forhandler ikke om tannpussen, her SKAL tennene pusses og premien er å få lese akkurat hvilken bok de ønsker seg og synge yndlingssangene sine i senga etterpå. Dette har fungert godt. Vi gir ikke fluortabletter. Denne fluoren svelges ned i kroppen, og fluor er faktisk et giftstoff. Den eneste fordelen den gir er direkte på tennene. Derfor pusser vi, og øver tidlig på å spytte i vasken. Anonymous poster hash: b9631...5f3
Vårfrue Skrevet 12. april 2015 #8 Skrevet 12. april 2015 Så vidt som jeg har fått med meg, så er det vel ikke anbefalt med fluortabletter til små barn, men at man heller skal bruke fluortannkrem to ganger daglig. Små unger svelger jo vanligvis tannkremen og så kan visst før mye fluor gi varige flekker på tenner. Her var det på samme måte med nesten tvangspussing ved 1 år, nå er hun 3 år og gaper høyt når tennene skal pusses. Vi sang mye pusse-sanger, fant noen apper med tannpuss-nedteller som vi spilte av, hun pusset våre tenner mens vi pusset hennes. Gikk bare bedre og bedre, og nå er det hun som tar initiativ til å pusse tennene. Anonymous poster hash: d6c6f...bcb Jøss, var helsesøster som anbefalte det her? Har forøvrig prøvd alt du nevner siden hun fikk tenner i 3/4 år til ingen nytte.. Men kaaaan være pga nye tenner som kommer stadig vekk Anonymous poster hash: 6c2ea...d61 Snakket med helsesøster ja, men hun kom med råd noe ala at vi bare måtte få pusset tennene hennes uansett, og at barn ble vant til å pusse etterhvert, var ikke noe mer håndfaste råd enn det vi fikk. Det med fluortabletter har jeg lest på flere ulike nettsider, er bare å google det (dental flourose heter de flekkene førskolebarn kan få). Nå ville ikke vi være nødt til å tvinge opp munnen hennes for å få pusset tennene, siden vi da tenkte at hun ville få negative assosiasjoner til tannpuss så vi bestemte oss for å prøve å gjøre tannpussen til noe artig. Nå gaper hun opp, og vi pusser tennene hennes godt mens vi synger en sang hun får velge før hun spytter i vasken.
Vårfrue Skrevet 12. april 2015 #9 Skrevet 12. april 2015 Så vidt som jeg har fått med meg, så er det vel ikke anbefalt med fluortabletter til små barn, men at man heller skal bruke fluortannkrem to ganger daglig. Små unger svelger jo vanligvis tannkremen og så kan visst før mye fluor gi varige flekker på tenner. Her var det på samme måte med nesten tvangspussing ved 1 år, nå er hun 3 år og gaper høyt når tennene skal pusses. Vi sang mye pusse-sanger, fant noen apper med tannpuss-nedteller som vi spilte av, hun pusset våre tenner mens vi pusset hennes. Gikk bare bedre og bedre, og nå er det hun som tar initiativ til å pusse tennene. Anonymous poster hash: d6c6f...bcb Jøss, var helsesøster som anbefalte det her? Har forøvrig prøvd alt du nevner siden hun fikk tenner i 3/4 år til ingen nytte.. Men kaaaan være pga nye tenner som kommer stadig vekk Anonymous poster hash: 6c2ea...d61 Snakket med helsesøster ja, men hun kom med råd noe ala at vi bare måtte få pusset tennene hennes uansett, og at barn ble vant til å pusse etterhvert, var ikke noe mer håndfaste råd enn det vi fikk. Det med fluortabletter har jeg lest på flere ulike nettsider, er bare å google det (dental flourose heter de flekkene førskolebarn kan få). Nå ville ikke vi være nødt til å tvinge opp munnen hennes for å få pusset tennene, siden vi da tenkte at hun ville få negative assosiasjoner til tannpuss så vi bestemte oss for å prøve å gjøre tannpussen til noe artig. Nå gaper hun opp, og vi pusser tennene hennes godt mens vi synger en sang hun får velge før hun spytter i vasken. Ops, glemte visst anonymknappen.
februarprins2013 Skrevet 13. april 2015 #10 Skrevet 13. april 2015 skal ikke ha det før de er over 3 år
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå