Gå til innhold

Sosionom/barnevernspedagog eller lærer ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klarer virkelig ikke bestemme meg for hvem av disse utdanningene jeg skal velge.

Kan dere vær så snill komme med erfaringer ? :)

Hva vil dere anbefale ?

Anonymous poster hash: ac896...ebe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

'Hvilke av disse utdaningene.....'

Lærer er nok utelukket ;)

Anonymous poster hash: 173eb...5a2

Skrevet

Jeg er sosionom, skulle gjerne vært lærer i stedet.

Skrevet

Jeg er sosionom. Synes utdannelsen er fantastisk lærerik og utfordrende!! Anbefales! Men skulle jeg tatt utdannelse i dag, hadde jeg valgt vernepleier eller sykepleier. Det er fordi jeg mangler medisinkompetansen, så sykepleiere og vernepleiere går inn og snapper de  "fine" jobbene forann nesa på meg :( 

Medisinkompetansen er gull!!!!

Skrevet

Jeg er sosionom og jobber I barneverntjenesten. Skulle jeg valgt om ikægjen ville jeg blitt barnevernpedagog. Super jobb! :)

Anonymous poster hash: 1eaa7...257

Skrevet

Jeg er sosionom, skulle gjerne vært lærer i stedet.

Hvorfor ville du heller valgt lærer ?:)

Skrevet

Fordi jeg savner å jobbe direkte med barn og tror jeg hadde stortrivdes i første trinnene på barneskolen. Har flere i omgangskretsen som er lærere og de stortrives. Dessuten underviser jeg grupper av og til på kveldstid. Og jeg synes det er så gøy å se når opplegget fungerer og barna utvikler seg.

Skrevet

Fordi jeg savner å jobbe direkte med barn og tror jeg hadde stortrivdes i første trinnene på barneskolen. Har flere i omgangskretsen som er lærere og de stortrives. Dessuten underviser jeg grupper av og til på kveldstid. Og jeg synes det er så gøy å se når opplegget fungerer og barna utvikler seg.

Tusen takk for svar :) hvordan jobber du nå?

Skrevet

Tusen takk for svar :) hvordan jobber du nå?

Har jobbet i sosialtjenesten/ NAV hele tiden siden jeg ble ferdig utdannet. Nå jobber jeg med flyktninger, spennende til tider det, men savner som sagt å jobbe med barna! Er litt lei av pengefokus og rett og slett oppfølging av voksne mennesker. Så derforhar jeg begynt å studere nå.

Men hvilket valg man skal ta tror jeg hver og en må kjenne på, da jeg valgte utdannelse var det aldri aktuelt med lærerutdanning. Så selv om jeg tenker nå at jeg hadde trivdes så var det ikke helt feil valg jeg tok den gang. Men man forandrer seg jo også i løpet av livet!

Håper du finner ut av hva som passer best for deg!!

Skrevet

Jeg er sosionom. Synes utdannelsen er fantastisk lærerik og utfordrende!! Anbefales! Men skulle jeg tatt utdannelse i dag, hadde jeg valgt vernepleier eller sykepleier. Det er fordi jeg mangler medisinkompetansen, så sykepleiere og vernepleiere går inn og snapper de "fine" jobbene forann nesa på meg :(

Hvilke jobber( stillingstitler) er det? Jeg er på jobb leting, og jeg finner mange stillinger der sosionomutdannelse er å foretrekke... Jeg kunne nemmelig tenkt meg jobb innen det området.. Jeg er sykepleier.

Anonymous poster hash: a18a7...672

Skrevet

Jeg ville valgt vernepleierutdanning. Da kan man få så og si alle stillinger en sosionom kan ha, pluss man har medisinkompetanse som åpner mange flere dører.

Anonymous poster hash: 4a4d2...96a

Skrevet

Jeg er sosionom. Synes utdannelsen er fantastisk lærerik og utfordrende!! Anbefales! Men skulle jeg tatt utdannelse i dag, hadde jeg valgt vernepleier eller sykepleier. Det er fordi jeg mangler medisinkompetansen, så sykepleiere og vernepleiere går inn og snapper de "fine" jobbene forann nesa på meg :(

Hvilke jobber( stillingstitler) er det? Jeg er på jobb leting, og jeg finner mange stillinger der sosionomutdannelse er å foretrekke... Jeg kunne nemmelig tenkt meg jobb innen det området.. Jeg er sykepleier.

Anonymous poster hash: a18a7...672

Miljøterapeut står det ofte i stillingsbeskrivelsene... eks i rus og psykiatri - nettopp der jeg kunne tenkt meg å jobbe :) Men der er det jo mye medisiner, så sykepleiere og vernepleiere pleier få jobbene her jeg bor. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...