Anonym bruker Skrevet 12. april 2015 #1 Skrevet 12. april 2015 Og sover en halvtime på dagen i barnehagen.. Er ikke dette litt for lite søvn? Hjemme sover hun ikke på dagen, og sover fulle tolv timer om natta. Bhg mener hun kommer til å bli for sliten..:/ Anonymous poster hash: 877ec...c96
Anonym bruker Skrevet 12. april 2015 #2 Skrevet 12. april 2015 Virker hun våken og opplagt da? Og blid? Barn har forskjellig behov for søvn de også. Min på 3,5 år sover ikke mer enn maks 11 timer i døgnet, ofte mindre også. Og det er nok for han. Sover ikke på dagen såfremt vi ikke er på lengre kjøreruter. Anonymous poster hash: 0ea8a...3c4
Mamma_til_2 Skrevet 12. april 2015 #3 Skrevet 12. april 2015 Her er det omvendt min på 3.5 år sover gjerne litt midt på dagen hjemme i helger og ferie legger seg da ca 20.00 og sover til kl 8. I ukene så er hun oppe kl 7 og legger seg kl 19.30.ca. Men hvorfor legger du ikke barnet tidligere enn kl 22?
Anonym bruker Skrevet 12. april 2015 #4 Skrevet 12. april 2015 Hæ? Altså, i uka så sover hun kl 2200-0630 og en halvtime i barnehagen, mens i helga sover hun 12 timer om natta og ingenting om dagen? Dersom problemet er å få henne til å sovne om kvelden i uka så er det kanskje på tide å slutte å sove om dagen? Det hjalp iallfall hos oss. Synes det er lenge for en på 3,5 å være oppe til kl 22 om kvelden. Vår har leggetid kl 1830, og skal helst sove innen kl 19. Hun har ikke sovet i barnehagen siden hun var 2,5 år. Anonymous poster hash: 776bd...7d9
Anonym bruker Skrevet 12. april 2015 #5 Skrevet 12. april 2015 Joda, jeg ønsker å slutte med dagsovinga hennes, men barnehagen mener at det er altfor tidlig, og at hun kommer til å bli så trøtt og vanskelig å ha med å gjøre. Mitt første barn, så jeg er liksom ikke helt komfortabel med å overkjøre bhgansatte, selv om de var ferdig utdannet ifjor.. HI Anonymous poster hash: 877ec...c96
Anonym bruker Skrevet 12. april 2015 #6 Skrevet 12. april 2015 Dette er deres avgjørelse som foreldre. Det er godt mulig at hun blir litt grinete i starten, men på sikt tror jeg søvnen blir mer stabil og at det blir bedre for alle parter. Det var vår første gang også, men jeg opplevde at barnehagen samarbeidet godt. Når hun ikke sovner før kl 22 om kvelden så må hun jo være ganske trøtt om morgenen? I tillegg må det være litt slitsomt for dere å ikke få litt av kvelden for dere selv. Anonymous poster hash: 776bd...7d9
Krumelur Skrevet 12. april 2015 #7 Skrevet 12. april 2015 Det er din avgjørelse, ikke barnehagens. De færreste 3,5-åringer sover vel på dagen?
skinnfilla Skrevet 12. april 2015 #8 Skrevet 12. april 2015 Joda, jeg ønsker å slutte med dagsovinga hennes, men barnehagen mener at det er altfor tidlig, og at hun kommer til å bli så trøtt og vanskelig å ha med å gjøre. Mitt første barn, så jeg er liksom ikke helt komfortabel med å overkjøre bhgansatte, selv om de var ferdig utdannet ifjor.. HIAnonymous poster hash: 877ec...c96 Det er da opp til deg når hun skal slutte å sove på dagtid! Mine kuttet dagdupp ved ca 2 årsalderen . Minste var bare 18 mnd. Gidder ikke ha de oppe hele kvelden! De sov fra 19-07 , litt sure og grinete de første dagene men det gikk seg fort til.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2015 #9 Skrevet 12. april 2015 Her var det slutt på dagsovinga når hun var 2.5. Om hun sover på dagen så er hun håpløs å få til å sove på kvelden. Leggetid her er 19.00 og hun sovner som regel innen 30 minutter og sover til 07-09 neste morgen. Anonymous poster hash: a0980...1b4
Anonym bruker Skrevet 12. april 2015 #10 Skrevet 12. april 2015 De fleste 3,5 åringer sover ikke i barnehagen, de fleste slutter med det rundt 2,5-3 års alder. Min datter fyller 4 år i mai og har ikke sovet i bhgen siden på denne tiden ifjor. Yngste fyller tre i november og sover i bhgen men tenker hun slutter i løpet av sommeren/ høsten når hun skal over på stor avdeling. Om dere ikke ønsker hun skal sove i bhgen er det dere som bestemmer dette, særlig når barnet er så stor. Hilsen ped.leder i bhg på 15. året Anonymous poster hash: cf20e...7ed
Anonym bruker Skrevet 12. april 2015 #11 Skrevet 12. april 2015 Stakkars barn! Du må kutte dagsoving i bhg umiddelbart! Ikke vær så usikker på deg selv, kvinn deg opp! Anonymous poster hash: 0e1b4...434
Hjertefru Skrevet 12. april 2015 #12 Skrevet 12. april 2015 Ingen av barna mine har hatt behov for lur 3,5 år gamle. Ta det opp med barnehagen. Hadde vært interessant å visst om de andre 3- åringene i barnehagen også sover?
Anonym bruker Skrevet 13. april 2015 #13 Skrevet 13. april 2015 Jess, oppkvinnende å lese.. skal snakke med Bhg om det idag. Barnet mitt har behov for mer søvn enn vanlig, og i tillegg har jeg rådført meg mye med barnehagen angående endel ting, fordi pedlederen er fantastisk flink. However, tror jeg denne rådføringen min har ført til at de tror jeg er fryktelig usikker på mitt eget barn og i det siste har den ene assistenten også begynt å komme med råd, men disse er rimelig dårlige.. Ikke skjønner jeg logikken hennes heller, hvorfor først bruke 15-30 min på å få henne til å sovne, for deretter å la henne sove i 30 min, også bruke nye 30 min på å få henne til å våkne igjen? Jeg synes det høres forferdelig ut, men assistenten mente hun absolutt trengte det.. Hi Anonymous poster hash: 877ec...c96
Gjest Skrevet 13. april 2015 #14 Skrevet 13. april 2015 Hadde en slik runde med barnehagen i høst. Selv om jeg er en 4barns mamma, men alikevel så hoverte de ovenfor meg arvingen skulle sove. Jeg hadde et helvete her hjemme hver kveld til nærmere kl 23.00 om kvelden. Jeg bestemmer og ungen sluttet å sove i kindern og nå sover han 12 til 14 timer om natten. Lykke til hi.
Anonym bruker Skrevet 13. april 2015 #15 Skrevet 13. april 2015 Merkelig at de mener en 3,5-åring trenger å sove på dagen når hun sover 12 timer om natten ellers. Min gutt sluttet å sove på dagen da han var nesten 3, og han sov kun 10 timer om natten hvis han ikke sov på dagen. (9 timer om natten med en halvtimes dagdupp.) Likevel var de som jobbet i bhg enige i at han skulle slutte, og samarbeidet så godt de kunne om å få det til. I en overgangsperiode lot de ham sove litt hvis han var heeelt utslitt når sovetiden kom (etter avtale med oss), men stort sett jobbet de for å holde ham våken og regnet med at trøttheten kom til å gå over når han ble vant til de nye rutinene. Det gjorde den selvsagt, og i mellomtiden fikk han ekstra mye kos, oppmerksomhet og aktivisering. Han var for øvrig den på avdelingen som var eldst når han sluttet med dagduppen. Anonymous poster hash: d5fa7...4de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå