Gå til innhold

er utrolig sliten for tiden, kroppen fungerer ikke,bli hjemme i morgen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har nå over flere måneder vært kjempe sliten. Tung i kroppen, konstant svimmel, tar fort til tårene osv...er sliten av jobben, mye stress der med delvis sykmeldt kollega, kollega som ikke fungerer optimalt (hun slutter nå 1.mai) og vikarer som ikke kan div på jobben.. jobber på legekontor som helsesekretær.

 

Er veldig glad i jobben min, men nå er det for mye, kjenner på at jeg ikke er like serviceinnstil og blir lei av de samme pasientene som kommer uke etter uke (viser så klart ikke det til de). Er sur og grinete hjemme, går ut over mann og barn.

 

Onsdag som var fikk min pappa hjerteinfarkt, helt ut av det blå. Taklet det veldig fint da, men har i dag kjent på frykten over å ha kunne mistet han, tyr fort til tårene og er helt utmattet. Utrolig trøtt og, har bare lyst til å sove. Jeg er sånn at jeg er den sterke når ting skjer og passer ikke på meg selv, så plutselig kommer det. Sånn var det og når min svigermor tok sitt eget liv for 1,5 år siden.

 

Jeg har ikke værg borte fra jobben på to år, unntak av et par sykt barn dager, men til og med da hadde vi barnevakt av svigerfar for at det ikke skulle gå ut over jobben, dum som jeg er, barnet mitt var sykt.

 

Så nå lurer jeg på om jeg skal bli hjemme i morgen og kontakte lehen, hva hadde du gjort?

 

Takk for at du leste alt dette og gir råd :)

 

Anonymous poster hash: 24b51...151

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli hjemme i morgen! bedre å være hjemme et pardager nå, en å ryke på en lengre sykemelding om noen uker.

 

Anonymous poster hash: ec2d2...6a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke fått hvilt i helga viss du er så sliten? La mannen ta seg av barna og tenk på degselv idag?

 

Syns ikke det er sykemeldingsgrunn åvære trøtt og mye endringer på jobb. Har du gjort noe i ukedagene eller nå i helgen for å slappe av og lade opp?

 

Anonymous poster hash: 42a95...b7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) i helgen har det vært bursdagsselskap og i går var jeg på sykehuset hos pappa, så å slappe av går ikke helt, ikke i ukedagene da det er lekser når man kommer hjem fra jobb og være med barna et par timer før det er leggetid. Pappan gjør sin del han. Men syns det er så synd at det skal gå utover de hjemme at jeg blir sånn av jobben. Hjemmet kan man ikke bli borte fra.

 

Jeg er ikke ei som blir hjemme fra jobb for småting, går på jobb selvom ræva form, med feber og (dumt, ja. Men alt for jobben...) kjenner nå at jeg har fått litt nok. Har utrolig høy terskel for å bli hjemme.

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 24b51...151

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å skrive en ting som første skrev, er jo bedre med et par dager for å hente seg inn enn flere uker med sykemelding....eller?

Hi

 

Anonymous poster hash: 24b51...151

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten går du på jobb, eller bestiller deg en time hos legen. Eller egentlig; du går på jobb, og bestiller time hos legen, og jobber til du skal til legen. Så drøfter du problemstillingen med legen og så vurderer legen om du ev trenger en sykemelding og litt pause for å komme deg ovenpå igjen.

 

Anonymous poster hash: 73629...868

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glemte å skrive en ting som første skrev, er jo bedre med et par dager for å hente seg inn enn flere uker med sykemelding....eller?

Hi

 

Anonymous poster hash: 24b51...151

Jeg er arbeidsgiver og jeg vil helt klart at noen som er i ferd med å bli utslitt tar noen dager sykemelding, fremfor å tyne det enda litt lenger og bli langtidssykemeldt.

 

Anonymous poster hash: 6d49d...09b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold deg hjemme, men bestill også legetime. Få sjekket at det ikke er noe fysisk. 



Anonymous poster hash: c1eb8...120
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli hjemme!!!!! Tro meg, bedre at du tar deg noen dager og kommer deg til hektene, enn at du krasjer totalt og blir sykemeldt i lang lang tid.. (Jeg angrer som en hund)

 

Og gå til legen og sjekk ut alle blodprøver for sikkerhets skyld..

 

Ta vare på deg selv! Jobben din kommer ikke til å takke deg den dagen du går under..

 

Anonymous poster hash: ee36b...407

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar dere:) jeg har i utgangspunktet time hos legen til onsdag som jeg bestilte før påske,nettopp fordi jeg er utslitt. Har måtte vente fordi kollegaen min har vært litt sykmeldt. Det er på en måte kunn denne måndeeden som er en "mulighet" til å hente seg inn da den ene kollegaen våres slutter 1.mai og arbeidsgiverne ikke har rota seg til å lyse ut stillingen og da vil evt min kollega blitt alene og det vil jeg absolutt ikke.

 

Får helt vondt i magen av å tenke på å si ifra til jobben om evt en sykemelding. Men har i hele helgen hatt mye hjertebank og slitt litt med pusten (hatt det for mange år siden og da var det angst, vil ikke dit igjen).

 

Er så greit å få det ut et sted så her kommer alt ut...hehe..er kanskje ikke grunn nok til sykemelding mener mange, men alle de jeg ser av pasienter på jobben som blir sykmeldt for veldig lite (ikke lite for de da) så trur jeg at jeg trenger det, jeg et som sagt aldri borte fra jobb.

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 24b51...151

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå til legen. Jeg hadde det på samme måte som deg. Var sykemeldt 2 uker og fikk hentet meg inn igjen. En venninne som overså signalene og fortsatte ble sykemeldt i 6 mnd og ble kjempe dårlig. Tror det er lurere å ta en kortere pause før det går for langt

 

Anonymous poster hash: 367a2...758

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestemt meg og sendt sms til sjefene om at jeg blir hjemme i morgen, de tok det greit virket det som, på sms da vel og merke...ringer legen i morgen. Vet at jeg ikke blir lenge borte bare jeg får hentet meg inn :)

 

Takk for svar igjen dere. Ha en fin kveld.

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 24b51...151

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har bestemt meg og sendt sms til sjefene om at jeg blir hjemme i morgen, de tok det greit virket det som, på sms da vel og merke...ringer legen i morgen. Vet at jeg ikke blir lenge borte bare jeg får hentet meg inn :)

 

Takk for svar igjen dere. Ha en fin kveld.

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 24b51...151

Bli hjemme, dra til legen og sov ut med god samvittighet! Det høres ikke ut som du har det helt bra om dagen, og selv om det ikke er omgangssyken eller influensa kan man fortsatt være syk! Fungerer du ikke optimalt er det jo noe som ikke er som det skal. Selv er jeg gravid og har presset meg på jobb i ukesvis til tross for at jeg er trøtt som en dupp.. Jeg vet ikke hvor lenge til det holder, men gjør som deg og biter tenna sammen så lenge det går! Når det ikke går lenger kjenner man det, og da skal man ikke ha dårlig samvittighet for å høre på kroppen!

 

Anonymous poster hash: 833c1...56d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som om dette er noe som gradvis har blitt verre for nå å "eksplodere". Man skal ikke kimse av dette, psyken kan påvirke det fysiske. Veldig fint at du skal til legen og få luftet hodet.

 

God bedring!

 

Been there, done that, og livsgleden/energien kom tilbake:)

 

Anonymous poster hash: 8a3d2...61c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det dere :) trenger å få luftet hodet litt kjenner jeg. Har historie med fødselsdepresjoner så kjenner tegnene, på noe, igjen og vil ikke gå inn i en depresjon, det unner jeg ingen.

 

Hi

 

Ha en fin kveld :)

 

Anonymous poster hash: 24b51...151

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

løsningen din er:

du betaler leie til ham. 

han betaler leie for bruk av dine møbler, samt lønn på 50% av din tid når du gjør husarbeid, lager mat til fellesskapet og tar deg mer enn 50% av barna. 

er hans hus noe man skal betale for å ha glede av (uten å kunne kjøpe seg inn i), får du sette verdi på det du bidrar med og kreve 50% dekket. 

 

Anonymkode: 717b7...c71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

løsningen din er:

du betaler leie til ham. 

han betaler leie for bruk av dine møbler, samt lønn på 50% av din tid når du gjør husarbeid, lager mat til fellesskapet og tar deg mer enn 50% av barna. 

er hans hus noe man skal betale for å ha glede av (uten å kunne kjøpe seg inn i), får du sette verdi på det du bidrar med og kreve 50% dekket. 

 

Anonymkode: 717b7...c71

Hvordan klarte du å havne i en tråd fra 2015???

Anonymkode: a613a...b56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

løsningen din er:

du betaler leie til ham. 

han betaler leie for bruk av dine møbler, samt lønn på 50% av din tid når du gjør husarbeid, lager mat til fellesskapet og tar deg mer enn 50% av barna. 

er hans hus noe man skal betale for å ha glede av (uten å kunne kjøpe seg inn i), får du sette verdi på det du bidrar med og kreve 50% dekket. 

 

Anonymkode: 717b7...c71

Hva var vitsen med å dra opp en nesten 3 år gammel tråd?

Anonymkode: f3093...372

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det som deg. Er så sliten at jeg føler jeg skal kollapse snart, altså ikke knekke sammen i gråt, men kollapse fysisk. Jeg gråter lett, er sliten, irritabel, kvalm osv. Jeg ba om en fridag i morgen og sa at jeg har ikke mer å gå på så jeg håper jeg får hentet meg litt inn igjen i morgen, selvom jeg tviler på at det er gjort på en dag, men jeg må prøve før jeg ender opp i veggen

Anonymkode: 5e319...37b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...