Gå til innhold

Hjelp! Hvordan ta skjermbilde og finne det igjen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må ta et skjermbilde og legge dette inn i et annet dokument.... aldri gjort det før.

Noen som kan gi amatøren en hjelpende hånd? :)

Anonymous poster hash: 835c8...86f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

ctrl + print screen for skjermbildet, ctrl + v for å lime inn i dokumentet.

Anonymous poster hash: 888a7...d0a
Skrevet

ctrl + print screen for skjermbildet, ctrl + v for å lime inn i dokumentet.

TAKK! :D

Hva var vel livet før dib ;)

Skrevet

Fungerer ikke likevel :(

Kan det være at bildene er beskyttet på et vis? Det er snakk om MR-bilder. Jeg må ha en second opinion og skal i den forbindelse sende bilde.

Skrevet

bildene er vel neppe beskyttet for skjemdump :-)  men når du gjør en print screen vil bildekvaliteten foringes - dårligere oppløsning på bildene.

du kan jo forsøke om du får gjort en ctrl + print screen og en ctrl +v i paint programmet?

Skrevet

På pcen hjemme må jeg trykke fn-knappen og prt sc. På jobb tror jeg jeg har print screen-knapp der man ikke må bruke noen annen tast i tillegg. Litt forskjellig fra maskin til maskin!

Skrevet

bildene er vel neppe beskyttet for skjemdump :-)  men når du gjør en print screen vil bildekvaliteten foringes - dårligere oppløsning på bildene.

du kan jo forsøke om du får gjort en ctrl + print screen og en ctrl +v i paint programmet?

Forstod ikke helt hva du mente, men det du skrev her fikk meg til å prøve litt forskjellig, og plutselig så fikk jeg det til. Måtte gå om et annet dokument først, men fikk det i hvert fall til til slutt. Så TAKK igjen! :D

Skrevet

På pcen hjemme må jeg trykke fn-knappen og prt sc. På jobb tror jeg jeg har print screen-knapp der man ikke må bruke noen annen tast i tillegg. Litt forskjellig fra maskin til maskin!

Jeg prøvde først bare prt.sc, men det fungerte ikke. Men fikk det altså til på et vis inne i programmet.

Hva er fn-knappen?

(Jada... jeg er amatør på dette ;) )

Skrevet

Jeg prøvde først bare prt.sc, men det fungerte ikke. Men fikk det altså til på et vis inne i programmet.

Hva er fn-knappen?

Null problem så lenge du fikk det til :-) fn-knappen er en av kommandoknappene. Det står fn inne i en firkant, og når du holder den inne sammen med en av knappene på den øverste raden, skjer det som står inni firkanten. Hmm, ikke supert forklart..

Skrevet

Hva er fn-knappen?

Null problem så lenge du fikk det til :-) fn-knappen er en av kommandoknappene. Det står fn inne i en firkant, og når du holder den inne sammen med en av knappene på den øverste raden, skjer det som står inni firkanten. Hmm, ikke supert forklart..

Det var bra nok forklart :) Nå vet jeg i hvert fall at det er en fn-knapp og at den kan brukes med prt.sc på noen maskiner :)

Ha-ha... må bare le av meg selv og uvitenheten. Data interesserer meg egentlig ikke, bare jeg kan nok til å greie meg. Men innser jo at det er en fordel å kunne litt mer innimellom ;)

Er så kjekt å ha dere damene her inne jeg kan spørre - lærer stadig mer :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...