Gå til innhold

Kunne mannen din ha gjort dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å smøre mat bare til seg selv på vei ut sammen med barnet, hvis barnet ikke har spist på en stund?

Det har mannen min gjort flere ganger, og jeg blir like sjokka hver gang. Jeg syns det er helt uhørt. For meg er det absolutt viktigste at barnet mitt har spist godt. Om det er dårlig tid får heller jeg gå for lut og kaldt vann.

Jeg blir så irritert når det virker som om det aller viktigste hele tiden er å tilfredsstille egne basalbehov. Når man har barn, kommer de alltid først - tenker i alle fall jeg..

Anonymous poster hash: c196e...65e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal barnet på skolen da eller? Kanskje dere må snakke sammen om hvem som har ansvaret for å smøre skolematen i såfal. Kanskje han tar det for gitt at du har gjort det?

Anonymous poster hash: c12b9...99f
Skrevet

Nei, barnet først.

Anonymous poster hash: 62aa3...a53

Skrevet

Ja, mannen her gjør det. Tok han for det senest idag tidlig, at han setter sine behov foran sin datters. Han blir også sur og lar humøret sitt gå utover henne fordi han har sovet dårlig (ikke hennes feil, hun sov fra 19.00 til 08.15) og han blir sur for alt og ingenting. Skulle tro sånt gikk på instinkt, men han har åpenbart ikke det. Helt logiske ting som å sette henne på do før hun legger seg skjønner han ikke. Hun er tørr på dagtid, men har bleie på natten. Hvis hun står opp på natten fordi hun må tisse så sier han bare at hun skal legge seg igjen og heller tisse i bleia. Da blir jeg oppriktig oppgitt og lurer på hvor dum det går an å bli. 

Anonymous poster hash: ad99e...b86
Skrevet

Ja, mannen her gjør det. Tok han for det senest idag tidlig, at han setter sine behov foran sin datters. Han blir også sur og lar humøret sitt gå utover henne fordi han har sovet dårlig (ikke hennes feil, hun sov fra 19.00 til 08.15) og han blir sur for alt og ingenting. Skulle tro sånt gikk på instinkt, men han har åpenbart ikke det. Helt logiske ting som å sette henne på do før hun legger seg skjønner han ikke. Hun er tørr på dagtid, men har bleie på natten. Hvis hun står opp på natten fordi hun må tisse så sier han bare at hun skal legge seg igjen og heller tisse i bleia. Da blir jeg oppriktig oppgitt og lurer på hvor dum det går an å bli.

Anonymous poster hash: ad99e...b86

OMG, når jeg leser her inne blir jeg innmari glad for at jeg har den mannen jeg har. Føler med dere.

Anonymous poster hash: fcc7b...3f2

Skrevet

Skal barnet på skolen da eller? Kanskje dere må snakke sammen om hvem som har ansvaret for å smøre skolematen i såfal. Kanskje han tar det for gitt at du har gjort det?

De skulle ut på en aktivitet sammen. Han er flink å smøre skolematen.

I min verden er det bare slik at hvis jeg kjenner at jeg er sulten, og jeg skal gjøre noe sammen med barnet mitt - så er ikke tanken som kommer først at JEG er sulten JEG må ha mat. Jeg tenker at jeg er sulten, da er sikkert barnet sulten også kanskje VI må få OSS litt mat før vi går ut.

Neida, her er det viktigste at HAN blir mett.

Jeg syns det er fryktelig korttenkt.

HI

Skrevet

Min er dessverre lik. Fatter det ikke.

Anonymous poster hash: 32db8...c74

Skrevet

Ville ikke falt ham inn.

Anonymous poster hash: 3fe86...0ea
Skrevet

Ville han selvsagt aldri gjort!

Anonymous poster hash: 2bb91...4ef

Skrevet

De gangene mannen min har stått opp med barna, så har de ikke fått frokost før jeg står opp og lager til dem. Barna er under tre år:( Så nå kan jeg aldri sove lenge mer.

Anonymous poster hash: 96409...f51

Skrevet

Det du forteller minne stygt om min eks. Han hadde store vansker med å se andres behov, men ropte høyt ut sine egne. Han sa at det er jeg som var den viktigste i livet hans, ungene var bare unger. Han sa også at hvis jeg og ungene var i livsfare og han bare kunne redde en, da hadde han reddet meg, for meg kunne han ikke leve uten.

Og nå er det ei heldig dame fra....som har overtatt dritten. Huff, stakkar henne.

Anonymous poster hash: ead4d...6e6

Skrevet

Og igjen lurer jeg på hvor dere finner disse sjarmklumpene hen.

Min mann kunne aldri ha gjort det, for å svare på spørsmålet. Han er voksen og ansvarlig og fullt i stand til å ta sitt ansvar som pappa.

Skrevet

Han er en fantastisk far på alle andre måter, og det er ingen tvil om at han forguder barnet. Men han ser ut til å glemme andres behov når hans egne melder seg. 

HI

Gjest Antarctica
Skrevet

De skulle ut på en aktivitet sammen. Han er flink å smøre skolematen.

I min verden er det bare slik at hvis jeg kjenner at jeg er sulten, og jeg skal gjøre noe sammen med barnet mitt - så er ikke tanken som kommer først at JEG er sulten JEG må ha mat. Jeg tenker at jeg er sulten, da er sikkert barnet sulten også kanskje VI må få OSS litt mat før vi går ut.

Neida, her er det viktigste at HAN blir mett.

Jeg syns det er fryktelig korttenkt.

HI

Manglende empati.

Noen menn burde ikke ha familie, de er rett og slett for egoistiske.

Skrevet

Jeg blir helt lamslått.

Samboeren min, dvs at barna han bor med ikke er hans. Han gir ALLTID barna og meg mat før han selv tar en smule.

Her er det noen menn som må snakkes med..

Skrevet

Min mann smurte mat til storebror fordi han sa han var sulten. Gutten på 9 mndr gråt veldig da jeg kom hjem etter å ha vært med eldste på fotballcup. Det var 6 timer siden jeg dro, og gutten hadde kun fått vann i koppen sin.

Jeg ble sint og sa at gutten måtte da få mat han også!! Han mente at det var min jobb siden jeg fortsatt ammet(han spiste både grøt og brød) , han kunne da ikke vite når gutten var sulten. 😳

Han ble leksert opp den gang.

Siden den gang har alle tre barna vært med meg på ALT.

Om jeg mot formodning må bort uten barna, henger jeg et skjema over når barna skal spise.

Anonymous poster hash: 89e6c...422

Skrevet

Det har skjedd her også, men da fikk han tydelig beskjed. Jeg skulle sove lenge og han skulle være sammen med tvillingene på 9 mnd og eldste som da var fire år. Ganske heavy, men jeg tenkte at hvis jeg klarer det, så klarer vel han det. Kl 9.30 kom han og vekket meg og sa at alle var skikkelig sutrete og at jeg måtte hjelpe til. Jeg spratt opp og spurte: Har du skiftet bleie? Har de fått mat? Har de sovet første lur? Svaret var nei! Han hadde imidlertid kost seg med egg og bacon. Jeg ble så sinna at det aldri har gjentatt seg.

Anonymous poster hash: 649e6...eda

Skrevet

Jeg tar mannen i lignende ting hver eneste helg. Jeg har barnet hver morgen og det er stort sett jeg som står for bekledning og mat i hverdagen.

Vi har felles lunsj i helgen. Vi har en sovedag hver. Min er i dag. Han syslet med et eller annet jeg aldri fikk med meg, mens jeg styrte og ordnet med mat. Jeg la to skiver på hver tallerken. Da jeg var ferdig med eggene, var både mannen og barnet på plass i stolene, men det var kun mannens skiver som hadde smør og mannens glass som hadde drikke. Ungen satt å knasket på nakne brødskiver. 

Jeg har opplevd ham kutte brødskiver til bare seg selv også, under felles lunsj. Jeg kniper hardt på det hver gang, som om jeg er mora hans, men det går ikke inn. Han gjør opp for seg der og da, men sier at han ikke tenker på det når det skjer.

Anonymous poster hash: 2f74d...cb3
Skrevet

Jøss, det tror jeg ikke hadde falt han inn engang.

Skrevet

JA

Mannen min gjør sånt ofte!!

Han er en stor egoist som ikke evner å se andres behov..

Glede meg til å flytte for meg selv..

Anonymous poster hash: 8e0cf...ca0

Skrevet

Nei, jeg har heldigvis en mann med både empati, omsorgsevne og omgang i hodet.

Anonymous poster hash: 601ab...251

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...