Gå til innhold

Noen som har vært på PREP kurs?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen har det veldig fint, men kan brake sammen når jeg føler meg oversett, overkjørt osv. Da stanger vi hodet mot veggen fordi han har vanskelig for å sette ord på følelser. Jeg presser han veldig for å få han til å prate, noe som hjelper fint lite. Nå har han foreslått at vi søker hjelp, fordi han trenger hjelp til å sette ord på ting.

Nå har vi ingen spesifikke problemer og vi har det veldig fint i hverdagen. Disse diskusjonene dukker opp som regel 1-2 ganger i året. Men da blir det så alvorlig at vi kan unngå å prate med hverandre på 14. dager. Eller helt til jeg gir meg. Det tar på, å jeg får onde tanker om at han vil forlate oss osv. Vanskelig å ordne opp i noe når den andre ikke klarer å prate ut.

Så jeg tenker kanskje at et PREP-kurs som går over en weekend vil passe oss? Vi elsker å reise bort i helgene bare vi to for å kose oss. Ser de har disse kursene på Holmsbu.

Noen som har erfaring?

Anonymous poster hash: beddb...9bc
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjempebra kurs! Anbefaler det til alle, uansett om de har problemer eller ikke.

Anonymous poster hash: c7fd0...1f3

Skrevet

Så fint å høre :)

Var det kun gruppetimer eller individuelle også, på det du har vært på?

HI

Anonymous poster hash: beddb...9bc
Skrevet

Det var mange par som satt sammen på en slags forelesning så var det paroppgaver. Jeg trodde vi hadde kpmmunikasjonsproblemer, men her var det volden som var det store problemet. Men kurset var likevel bra!

Anonymous poster hash: c7fd0...1f3

Skrevet

Vi har vært på Ekteskaps dialog-kurs. Det er vel samme greiene, bare litt mer religiøst. Vi er overhode ikke religiøse, men det gjorde oss ikke så mye at det ble litt snakk om Gud osv.

Dette er i utgangspunktet mye billigere. (300kr for hele weekenden) men så vil de jo at folk skal bidra med en sum for at det skal kunne fortsette.

Vi var på dette selv om vi ikke hadde problemer, og merker vel nå at vi er flinkere til å snakke sammen når det oppstår noe.

Anbefaler alle par å gå på par/Ekteskaps-kurs :)

Anonymous poster hash: d6b03...72e

Skrevet

Vært på både prep 1 og oppfølgningskurset.

Selve kurset foregår som en slahs forelesning med overivrige instruktører.

Jeg synes det er drit kjedelig og føler meg ganske dum i slike sammensetninger. Man blir jo tvunget til å snakke om bestemte tema.

Men hvert av kursene får meg alltid til å briste på et punkt og ting som ellers har vært tiet kommer fram. Så noe bra fører det med seg.

Jeg blir egentlig bare med for en gratis hotellhelg uten barn (jobben hans betaler pga høy skillsmissestatistikk i bransjen) med servert mat.

Anonymous poster hash: 09b35...a40

Skrevet

Ja det er et veldig bra kurs for de som har overfladiske problemer i forholdet. Man får verktøy til å bruke i kommunikasjonen med hverandre.

Desverre stikker våre problemer en del dypere så dette kurset gjorde det egentlig ikke noe bedre.

Men alle parene vi møttes der hadde et godt forhold fra før og var det for en barnefri helg og for å lære å kommunisere bedre i forholdet. Tilbakemeldingen alle Ga var at de var godt fornøyde med kurset.

Anonymous poster hash: d7904...098

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...