Anonym bruker Skrevet 12. april 2015 #1 Skrevet 12. april 2015 Fordeler og ulemper? Hvilken kjønn er enklest i dine øyne? Vesentlige forskjeller mellom gutter og jenter? Anonymous poster hash: 83086...7c2
Anonym bruker Skrevet 12. april 2015 #2 Skrevet 12. april 2015 Jenta er enklest. Hun hører etter, gjør det hun skal, er stort sett blid og sutrer lite. Hun utfordrer, men hun gjør det med ord og ikke med skråk, skrål og tramping. Gutten er mye mer vanskelig. Sutrer mye, lager mye mer støy og skal krangle på det meste. Håper han vokser det av seg. Nummer 3 blir heldigvis ei jente Anonymous poster hash: c6214...175
Anonym bruker Skrevet 12. april 2015 #3 Skrevet 12. april 2015 Jenta er enklest. Hun hører etter, gjør det hun skal, er stort sett blid og sutrer lite. Hun utfordrer, men hun gjør det med ord og ikke med skråk, skrål og tramping.Gutten er mye mer vanskelig. Sutrer mye, lager mye mer støy og skal krangle på det meste. Håper han vokser det av seg. Nummer 3 blir heldigvis ei jente Anonymous poster hash: c6214...175 Heldigvis? Min jente har bare sutra hele veien Anonymous poster hash: 421a0...178
Anonym bruker Skrevet 12. april 2015 #4 Skrevet 12. april 2015 Guttene uten tvil! Ingen diskusjon om påkledning, lite sutring, ingen prinsessenykker... Og er ikke like sta som "dronningen"... Jenta her har temperament som slår guttene langt ned i støvlene. Men er også verdens søteste. Og snart kommer lillesøster... Anonymous poster hash: 65778...b00
Anonym bruker Skrevet 12. april 2015 #5 Skrevet 12. april 2015 Jeg har gutt, venter jente. Veldig spent siden gutten er ekstremt rolig, har sovet natta gjennom fra dag 1 nesten. Tipper det blir annerledes med jenta, ikke bare pga det er jente men fordi jeg var så "heldig" med førstemann. Anonymous poster hash: 83086...7c2
Anonym bruker Skrevet 12. april 2015 #6 Skrevet 12. april 2015 Jenta er enklest. Hun hører etter, gjør det hun skal, er stort sett blid og sutrer lite. Hun utfordrer, men hun gjør det med ord og ikke med skråk, skrål og tramping.Gutten er mye mer vanskelig. Sutrer mye, lager mye mer støy og skal krangle på det meste. Håper han vokser det av seg. Nummer 3 blir heldigvis ei jente Anonymous poster hash: c6214...175 Heldigvis? Min jente har bare sutra hele veien Anonymous poster hash: 421a0...178 Jeg sutrer lite. Kan være at jenta mi tar etter meg og gutten tar etter far. Far kan sutre endel. Anonymous poster hash: c6214...175
Gemini77 Skrevet 12. april 2015 #7 Skrevet 12. april 2015 Gutten min har alltid vært noe enklere men generelt er det lite sutring og vanskeligheter med begge. Men datteren min kan slå seg helt vrang og hjelper ikke å prate fornuft i henne. Sønnen min kan man prate fornuftig med hele tiden.
Mandala Skrevet 12. april 2015 #8 Skrevet 12. april 2015 (endret) Alle er lette og vanskelige på hver sine områder. Jeg er ikke udelt positiv til barn som gjør alt de får beskjed om heller. Det ene stebarnet mitt som er jente er en stor bekymring for meg nettopp fordi hun bare godtar alt, aldri setter seg imot noe, aldri klager etc. Jeg vil gjerne at barn sier meningen sin og blir med på avgjørelser og diskusjone, så fremt man faktisk kan snakke fornuftig sammen og blir enige uten trass og skrål. Endret 12. april 2015 av Mandala
Anonym bruker Skrevet 12. april 2015 #9 Skrevet 12. april 2015 Begge har vært enkle å ha med å gjøre Koser meg veldig med begge to Nå begynner jenta å bli stor og mer følsom. Så tenker vi må ha det i bakhodet i årene som kommer. Anonymous poster hash: e0d0e...2ec
Anonym bruker Skrevet 12. april 2015 #10 Skrevet 12. april 2015 Det har mer med personlighet å gjøre, enn kjønn er min erfaring ihvertfall. Anonymous poster hash: 5ab6c...bc5
Anonym bruker Skrevet 12. april 2015 #11 Skrevet 12. april 2015 Ulempen med forskjellig kjønn er at det kan være vanskelig å velge en fellesaktivitet. Skal du lese en bok for dem nekter gutten å lese om prinsesser og jenta vil ikke høre om dinosaurer. De krangler om hvilken film vi skal se sammen for jenta vil ikke se guttefilm og gutten hater alt som er rosa Fordelen med samme kjønn er at de gjerne deler noen interesser, liker de samme tingene og leker godt sammen. Når det kommer til enkel og vanskelig styres det av personlighet, ikke kjønn. Jeg har 4 barn, to gutter og to jenter. De to som har vært enklest er eldste og nr tre, eldste er gutt og tredje jente, de har veldig lik personlighet. Andre (gutt) og fjerde (jente) er også like av sinn, og mye mer krevende enn de to andre. Mer trass, vilje og drama rundt disse. Den eneste som har vært litt survete av mine er den yngste jenta, men her i huset oppnår man overhodet ingenting med surv så vi har fått plukket det greit av henne. Anonymous poster hash: d27ec...df7
skinnfilla Skrevet 12. april 2015 #12 Skrevet 12. april 2015 Jeg har to jenter, ene har hele tiden vært "enkel" , sov da hun var baby, blid, lett å ha med å gjøre. Veldig aktiv. Den andre sov omtrent aldri, er veldig hissig, stormer av gårde, tramper og roper. Men hun er og veldig blid og søt og utrolig kosete. Tror det går mer på personlighet enn kjønn.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2015 #13 Skrevet 12. april 2015 Jenta er enklest. Hun hører etter, gjør det hun skal, er stort sett blid og sutrer lite. Hun utfordrer, men hun gjør det med ord og ikke med skråk, skrål og tramping.Gutten er mye mer vanskelig. Sutrer mye, lager mye mer støy og skal krangle på det meste. Håper han vokser det av seg. Nummer 3 blir heldigvis ei jente Anonymous poster hash: c6214...175 Heldigvis? Min jente har bare sutra hele veien Anonymous poster hash: 421a0...178 Jeg sutrer lite. Kan være at jenta mi tar etter meg og gutten tar etter far. Far kan sutre endel. Anonymous poster hash: c6214...175 Ingen av oss sutrer, tror heller det bare er personligheten til barna, ikke kjønnet, som avgjør. Anonymous poster hash: 421a0...178
Anonym bruker Skrevet 12. april 2015 #14 Skrevet 12. april 2015 Gutter er helt klart enklest. Ingen drama Anonymous poster hash: 98722...e15
Anonym bruker Skrevet 12. april 2015 #15 Skrevet 12. april 2015 Har en gutt og jente. De er nå 8 år og 14 år. Jeg har vel fått verdens enkleste gutt, kan ikke fatte og forstå at et barn kan oppføre seg så bra, og være så lett å ha med å gjøre. Jenta har vært i motsatt ende. Hun har og ADD, så er kanskje ikke så rart. Men begge barna er snille og omsorgsfulle. Så veldig stolt over begge to. Anonymous poster hash: 9011a...2e2
Anonym bruker Skrevet 12. april 2015 #16 Skrevet 12. april 2015 Har tre gutter og en jente og guttene er mye enklere å håndtere enn jenta, en også der er det jo så klart forskjeller. Ene gutten min er superenkel, men kan være litt sutrete av seg. Andre gutten kan gå i vranglås, men er veldig rolig og grei ellers. Tredje gutten er veldig dramatisk og har mye temperament, men ting får fort over. Jenta vår er mest energisk, samtidig som hun er dramatisk og ikke tar beskjeder, derfor finner vi henne mest utfordrende. Ellers så synes jeg helt klart det er enklere med to av ulikt kjønn enn to av likt kjønn. Her er de to eldste guttene tett i alder, og det har bare vært krangling da de var små fordi de ville ha det samme hele tiden. De to neste er også tett i alder, men av ulikt kjønn, og de krangler nesten aldri. Anonymous poster hash: c33ab...740
Anonym bruker Skrevet 12. april 2015 #17 Skrevet 12. april 2015 Gutter er helt klart enklest. Ingen drama Anonymous poster hash: 98722...e15 Jeg har to jenter som det ikke er noe drama rundt, mens gutten på 11 som er på full fart inn i puberteten er det så mye drama rundt at jeg vet ikke om jeg skal le eller grine.. Han HAAAAAAAATER, han har verdens verste familie, søsken som ødelegger livet hans, det er ingen vits å leve når man har så slemme søsken, vi må hate han som kjefter på han osv osv osv. Men det er heldigvis ikke hver dag vi har sånne utbrudd da, det er når han føler verden går han imot, han er utrolig sårbar for tiden. Han tar alt i verste mening og tåler ingenting. Tror det har mer med personlighet enn kjønn å gjøre. Anonymous poster hash: d27ec...df7
SuperFries Skrevet 12. april 2015 #18 Skrevet 12. april 2015 Gutten er 100 ganger mer enkel enn jenta! 😁
Anonym bruker Skrevet 12. april 2015 #19 Skrevet 12. april 2015 Jente - Stort sett enkel og har vært enkel å oppdra. Men kan sutre mer om noe går henne i mot. Er svært ansvarlig og flink, men trenger mye mer bekreftelse på at hun er det. Er rolig og elsker å sitte i ro å pusle eller perle, kan sitte leeenge på fanget til mamma eller pappa, og er en tålmodig sjel, Gutten - ekstremt viljesterk, og blir rasende om han ikke får det som han vil. Han er veldig aktiv og må alltid passes, får blåkuler daglig. Har null tålmodighet, og ting tar lang tid å lære. Veldig flink og leke og finne på ting alene, men man må som sagt følge med konstant slik han ikke klatrer i toppen av bokhylla eller lignende. Han er aldri langsint eller sutrete, men kan få raseriutbrudd. Anonymous poster hash: eb8f8...16b
Anonym bruker Skrevet 12. april 2015 #20 Skrevet 12. april 2015 Gutten er den enkleste. Han hører på alt, fantastisk gutt jenta er herlig men sta sta esel 😂 gutt er lettest Anonymous poster hash: cdd0d...b94
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå