Gå til innhold

Jeg har de mest uhygeniske svigerforeldrene

Anbefalte innlegg

Skrevet

De vasker sjelden hendene før matlaging og aldri før de skal spise. Når datteren vår var baby og liten vasket svigermor henne i ansiktet med kjøkkenkluten som hun bruker over alt. 

De er også sånn som kommer på besøk selvom de er syke. 

Nå skal vi ha baby igjen og jeg tenker på de første dagene på sykehuset.. hva har det å si for babyen å bli holdt og tatt på av folk som ikke bryr seg om hygiene? 

Anonymous poster hash: 6b440...88d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Babyen har bare godt av litt bakterier. Regner med at de ikke dytter fingrene inn i munnen på babyen?

Anonymous poster hash: 6ece8...64e
Skrevet

man kan si til folk at de skal vaske hendene før de tar i baby. Bare si det på en litt fin måte :)

Anonymous poster hash: c3a65...ae1
Skrevet

Jo finger i munnen kan fort skje. Skjedde sist da datteren vår var baby, er jo så morsomt med sugerefleksen. 

Jaja, hvis en nyfødt baby har godt av bakterier er det vel ikke noe å tenke på. 

Skrevet

Jo finger i munnen kan fort skje. Skjedde sist da datteren vår var baby, er jo så morsomt med sugerefleksen. 

Jaja, hvis en nyfødt baby har godt av bakterier er det vel ikke noe å tenke på. 

Den har iallefall ikke godt av en steril tilværelse. Det er faktisk sånn at vi trenger bakterier både til fordøyelse og immunforsvar. 

Skrevet

Jo finger i munnen kan fort skje. Skjedde sist da datteren vår var baby, er jo så morsomt med sugerefleksen.  Jaja, hvis en nyfødt baby har godt av bakterier er det vel ikke noe å tenke på. Anonymous poster hash: 6b440...88d

Den har iallefall ikke godt av en steril tilværelse. Det er faktisk sånn at vi trenger bakterier både til fordøyelse og immunforsvar.  Anonymous poster hash: 6ece8...64e

Det finnes jo en mellomting da. Man tar vel ikke å vasker en baby i ansiktet med en kjøkkenklut ?! Det er både ekkelt, uforsvarlig og uhygenisk.

Jeg hadde helt klart sagt ifra!

Anonymous poster hash: f5885...314

Skrevet

Jo finger i munnen kan fort skje. Skjedde sist da datteren vår var baby, er jo så morsomt med sugerefleksen.  Jaja, hvis en nyfødt baby har godt av bakterier er det vel ikke noe å tenke på. Anonymous poster hash: 6b440...88d

Den har iallefall ikke godt av en steril tilværelse. Det er faktisk sånn at vi trenger bakterier både til fordøyelse og immunforsvar.  Anonymous poster hash: 6ece8...64e

Det finnes jo en mellomting da. Man tar vel ikke å vasker en baby i ansiktet med en kjøkkenklut ?! Det er både ekkelt, uforsvarlig og uhygenisk.

Jeg hadde helt klart sagt ifra!

Anonymous poster hash: f5885...314

Det med kjøkkenkluten var ikke spørsmålet her(for her hadde svaret helt klart vært nei).

Spørsmålet var om de kunne komme på besøk etter fødselen på sykehuset. 

Skrevet

Men når man kommer på besøk på sykehuset, så har jo de fleste mennesker sist vasket seg før de drar hjemmefra. Etter dette har de tatt i flere ting man får bakterier fra.

Og regner med at de har en grei hygiene ellers, vasker hender før de lager mat, dusjer daglig.

Og vi har godt av bakterier, det bør ikke være for sterilt. Da får vi ikke bra immunforsvar.

Anonymous poster hash: 20de8...716
Skrevet

Bare be de enkelt og greit å vaske / sprite seg når de besøker dere. Dette henger jo lett tilgjengelig på veggen inne på rommet, gangen og egentlig overalt på sykehusene.

Skrevet

Men når man kommer på besøk på sykehuset, så har jo de fleste mennesker sist vasket seg før de drar hjemmefra. Etter dette har de tatt i flere ting man får bakterier fra.

Og regner med at de har en grei hygiene ellers, vasker hender før de lager mat, dusjer daglig.

Og vi har godt av bakterier, det bør ikke være for sterilt. Da får vi ikke bra immunforsvar.

Anonymous poster hash: 20de8...716

Skrev jo at de ikke vasker hendene før matlaging. De har ikke normal hygiene nei. De er desverre også noe alkoholiserte og glemmer nok innimellom å dusje og sånt.. 

Skrevet

På barselavdelingen her henger det info om viktigheten av håndvask, disse henger ved alle inngangsdører. Det er på samme sted satt opp flasker til spritdesinfeksjon, og oppfordring til å bruke disse. Du kan jo henvise til disse. På et sykehus skal man ikke tenke at det tåles litt bakterier og at babyens immunforsvar skal trenes opp. Det kan være andre som har sykdommer der en ny infeksjon blir en stor belastning.

Skrevet

Hadde bedt de vaske hendene først ja! Hver gang vi er på besøk hos mine svigers så får alle magekrampe og akutt diaré. En liten stund etter middagen så må begge barna på do, og jeg blir ofte dårlig resten av kvelden. Det ser ikke ut hverken på badet eller kjøkkenet. Det blir sjeldnere og sjeldnere besøk for å si det sånn..

Anonymous poster hash: 6c2cc...fdd

Skrevet

Hadde bedt de vaske hendene først ja! Hver gang vi er på besøk hos mine svigers så får alle magekrampe og akutt diaré. En liten stund etter middagen så må begge barna på do, og jeg blir ofte dårlig resten av kvelden. Det ser ikke ut hverken på badet eller kjøkkenet. Det blir sjeldnere og sjeldnere besøk for å si det sånn..

Anonymous poster hash: 6c2cc...fdd

Hushygienen, spesielt på bad/do er så vanvittig heslig til min svigerfar også. Så ille at jeg nekter å være der så lenge at vi må på do. Sist gang måtte sønnen min på do likevel, og jeg fulgte ham for å hjelpe ham med å ikke borti noe. Han vasker også koppene for hånd, i lunkent vann, gjerrig på varmvannet :-O

Anonymous poster hash: ef200...e27

Skrevet

Det er forskjell på bakterier og bakterier. Alle babyer bombarderes med mikroorganismer fra de passerer fødselskanalen og resten av livet. Familiens og husets normalflora er fint for baby å eksponeres for, og er heller ikke til å unngå.

Sykdomsfremkallende patogener skal man være mere forsiktige med -alt det vi møter når vi beveger oss ut i det offentlige rom, på håndtak, toaletter, kortmaskiner osv. For babyer, vel å merke. Alle vi andre tåler disse fint, også å bli syke av dem.

De første månedene i babyens liv er sårbare. Små, uskyldige infeksjoner for voksne, kan bli alvorlige for et spebarn. Herpes, feks, som veldig mange har og som er ekstremt virulent, kan være fatalt for et spedbarn.

I en gammel kjøkkenklut er det utmerket grobunn for mange mikroorganismer. Som er potensielt farlige for babyer. Det samme under fingerneglene våre.

Du bestemmer, HI! Ikke la dem ta seg til rette, tør å si nei, eller fjerne hånden/kluten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...