Anonym bruker Skrevet 11. april 2015 #1 Skrevet 11. april 2015 Hva gjør man da? Samboeren min kastet meg ut av huset for to uker siden. Jeg har til nå bodd hos en venninne, men måtte flytte ut derfra for noen dager siden. Nå har jeg bodd på en campingplass i tre dager, og jeg er helt tom for penger. Jeg studerer, men har ikke rett på lån eller stipend. Jeg får derfor ikke inn noe. Jeg har ingen familie eller venner som kan hjelpe meg. Hva gjør jeg? Anonymous poster hash: 6ff5d...fb2
Anonym bruker Skrevet 11. april 2015 #2 Skrevet 11. april 2015 Da må du vurdere å slutte på studiene og lete etter jobb. Anonymous poster hash: 3b632...747
Anonym bruker Skrevet 11. april 2015 #3 Skrevet 11. april 2015 Går til nav. Ta med kontoutskrifter, du har krav på hjelp. Fortell at mannen kastet deg ut, du står på bar bakke. https://www.nav.no/no/Person/Flere+tema/Sosiale+tjenester/%C3%98konomisk+st%C3%B8nad+%28%C3%B8konomisk+sosialhjelp%29.87469.cms Anonymous poster hash: cd065...d0b
Mrs Smith Skrevet 11. april 2015 #4 Skrevet 11. april 2015 Hvorfor har du ikke rett på lån og stipend ?
Anonym bruker Skrevet 11. april 2015 #5 Skrevet 11. april 2015 Du får gå på nav å få nødhjelp. Men for videre hjelp utenom det, er det mulig de vil kreve at du avslutter studier og blir arbeidssøker. Anonymous poster hash: 18766...5bf
Kathrine. Skrevet 11. april 2015 #6 Skrevet 11. april 2015 Få deg jobb sjølsagt. Og leit etter billig hybel.
Anonym bruker Skrevet 11. april 2015 #7 Skrevet 11. april 2015 Helt akutt kan du få hjelp fra NAV. Du vil kunne få nødhjelp til mat/daglige utgifter og akutt boligtilbud (dette kan være veldig grunnleggende tilbud en del steder, som f.eks en seng på hospits). På sikt har du nok ikke råd til å studere uten studielån, og må antagelig slutte med det og forsøke å forsørge deg selv. Anonymous poster hash: e6b0c...220
Anonym bruker Skrevet 11. april 2015 #8 Skrevet 11. april 2015 Siden du er her inne har du vel barn også?Hvor er det/de? Hadde du virkelig ikke noe som helst av penger eller verdier her i livet? Hvordan har du klart det? Eide han hus og alt annet? Du kan få akutthjelp på NAV, men ellers må du avslutte studier og finne deg jobb. Anonymous poster hash: 899dd...102
Anonym bruker Skrevet 11. april 2015 #9 Skrevet 11. april 2015 Gå på NAV asap!! Og så må du nok slutte studiene, og finne deg en jobb. Anonymous poster hash: a5638...ca1
Anonym bruker Skrevet 11. april 2015 #10 Skrevet 11. april 2015 Har du barn?? Skaff def jobb asap. Studere er et privilegium du ikke kan prioritere nå. Let etter leilighet du kan leie og få evt start hjelp fra NAV om du ikke har noen annen mulighet. Anonymous poster hash: 204d2...e78
Anonym bruker Skrevet 11. april 2015 #11 Skrevet 11. april 2015 Du får ikke sosialhjelp når du studerer. Du vil nok få nødhjelp nå, med for å få sosialhjelp videre må du være arbeidssøker. Du vil nok sikkert også måtte gå på forskjellige kurs hos NAV hvis du ikke får jobb innen kort tid. Men studiene må du avslutte. Anonymous poster hash: f783f...9c3
Anonym bruker Skrevet 11. april 2015 #13 Skrevet 11. april 2015 Hva gjør man da? Samboeren min kastet meg ut av huset for to uker siden. Jeg har til nå bodd hos en venninne, men måtte flytte ut derfra for noen dager siden. Nå har jeg bodd på en campingplass i tre dager, og jeg er helt tom for penger. Jeg studerer, men har ikke rett på lån eller stipend. Jeg får derfor ikke inn noe. Jeg har ingen familie eller venner som kan hjelpe meg. Hva gjør jeg? Anonymous poster hash: 6ff5d...fb2 Da må du oppsøke sosialkontoret. Dersom de krever at du slutter på studiet, så må du det. Anonymous poster hash: a33b5...eb7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå