bIomstre Skrevet 11. april 2015 #1 Skrevet 11. april 2015 I anledning svigermors 70-års dag skal jeg lage min første fotobok. Alle tips Ifm dette mottas gjerne! Tenker å lage fra første barnebarn og til nå. Hvordan bør den organiseres? Tenkte å avvike fra tradisjonelt album i kronologisk rekkefølge. Noen artige ideer? Praktiske tips for å komme igjennom med minst mulig frustrasjon? Har konto hos Eurofoto, men vet du om noe som er sabla mye bedre, rop ut På forhånd, takker og bukker.
Kathrine. Skrevet 11. april 2015 #2 Skrevet 11. april 2015 Japan photo er god. Har laga ei fotobok til svigermor. Ho har 4 barnebarn. Mine 2 pluss 2 søskenbarn (også søsken). Første side hadde eg 4 babybilder. Deretter tok eg eine sida til mine barn og den andre sida til søskenbarna. Og valgte bilder i samme tema. Slik at sidene blei litt like. På hytta. Ute i båt. I fornøyelsespark. På badeferie. Bursdagsfeiringer. Ilag med svigers. På siste sida tok eg et bilde av kvart søskenpar. Blei veldig fin bok.
Keiserpingvin Skrevet 11. april 2015 #3 Skrevet 11. april 2015 (endret) Vi har brukt fotoknudsen. Veldig greit. Kan velge mellom flere typer ferdige oppsett eller lage helt selv. Legge til og fjerne sider etter behov. Legge til pynt, bling, clip art osv på sidene ettersom man vil. Bildene lastes opp alfabetisk og legges automatisk til i albumet (dette ser fryktelig rotete ut og MÅ endres på hvis ikke blir resultatet skrekkelig), men rekkefølgen kan enkelt endres ved å bytte om på bildene som du føler for. Jeg har gruppert mine innefor samme året, men litt hulter til bulter ettersom hva som passer sammen, f.eks om jeg fokuserer på en person så kan det være bilder fra alle fire årstider på samme side. Men spesielle merkedager blir gjerne poengtert og får egne sider, som bursdager, julaften, 17. mai osv. Lager fotobok hvert år, og barna har fått hver sin egen fra sitt første leveår. Skriver litt anekdoter og småhistorier ved siden av noen av bildene, det blir veldig koselig å bla tilbake i noen år etterpå, når mye av de små tingene har gått i glemmeboka Har du noen veldig fine bilder er det stas med et helsidebilde innimellom. Landskapsbilder fra kjente og kjære områder kan gjerne brukes som bakgrunn for andre bilder. Vi har f.eks hytte med nydelig utsikt, og et flott bilde av den i bakgrunnen for bilder med peiskos og kaballegging synes jeg er fint. Liker at det er forskjellige størrelse på bildene, forskjellige rammer uthever enkelte bilder og skaper liv på sidene. Endret 11. april 2015 av Keiserpingvin
Anonym bruker Skrevet 11. april 2015 #4 Skrevet 11. april 2015 Det geniale med fotoknudsen er at alle som har konto der kan dele bilder. Så jeg og søsteren min deler bildene våre med hverandre, da har jeg tilgang på hennes bilder og hun på mine. Når vi da skal lage en felles fotobok til noen av familiens gamle så har vi tilgang til alle bildene... Jeg foretrekker å lage boken selv så jeg velger vekk de ferdige oppsettene. Bøkene blir veldig fine. Anonymous poster hash: 86dc5...e1a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå