Gå til innhold

Datteren min skal hete Charlie!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes dere?

Anonymous poster hash: 6f7f1...1f2

Videoannonse
Annonse
Gjest Antarctica
Skrevet

At du skal gi henne et jentenavn i stedet.

Skrevet

Hvorfor??

Anonymous poster hash: f979c...2fe

Skrevet

Hva med Charlotte? Så kan dere bruke Charlie som kallenavn :) kjenner også en som heter Charlene som blir kalt Charlie.

Skrevet

Lykke til med det :-)

Anonymous poster hash: 264bb...bd7

Skrevet

Utrolig søtt. Kan kanskje bruke som kallenavn eller forkortelse istedenfor? jeg synes iallefall Charlie er kjempe søtt:)

Skrevet

Jeg synes ei jente fortjener et jentenavn.

Anonymous poster hash: ea95c...864

Skrevet

Det er jo et vanlig jentenavn. Kjenner flere i Sverige som heter det. Typisk norsk å være etterstrebersk.

Anonymous poster hash: 6f7f1...1f2

Skrevet

Syntes det var fint jeg. Selv om det er et guttete navn noen steder, hva så? Jeg syntes det er stilig! På jenter også! :)

Gjest Antarctica
Skrevet

Nei, det er altså IKKE et "vanlig jentenavn".

Hvis barnet bor et sted der det er et vanlig jentenavn, så er det selvsagt OK; men det landet finnes ikke. Charlie er et guttenavn, kallenavn for Charles.

Skrevet

Lykke til, Charlie!

:P

Men sånn uansett... Jeg klarer ikke bli fortrolig med Charlie som et jentenavn. Synes rett og slett det er grusomt på ei jente.

Anonymous poster hash: 9d2b4...c85
Skrevet

nydligt navn,har lyst å kalle sønnen min for det :) veit det kan brukes på begge kjønn

Anonymous poster hash: c45c5...d9e
Skrevet

Reagerer som de fleste på at det er jo et typisk guttenavn. Men..... så tenker jeg litt videre..... og finner ut at hvis man uttaler Charlie som *sjarlie* med e, likelydende som andre navn med ie tilslutt, eks Natalie, så blir Charlie veldig feminimt og fint :-)

Vet om noen som har ei jente med Charlotte som andre fornavn, og de kaller henne Charlie, med den opprinnelige engelske uttalen. Synes ikke det er så dumt jeg.

Anonymous poster hash: 7d0cc...da1

Skrevet

Uttales det "Tcharli" eller "Karli"?

Anonymous poster hash: 173e4...c87

Gjest Antarctica
Skrevet

Sjal i E. Nei, det ble ikke noe bedre, beklager.

Skrevet

Reagerer som de fleste på at det er jo et typisk guttenavn. Men..... så tenker jeg litt videre..... og finner ut at hvis man uttaler Charlie som *sjarlie* med e, likelydende som andre navn med ie tilslutt, eks Natalie, så blir Charlie veldig feminimt og fint :-)

Vet om noen som har ei jente med Charlotte som andre fornavn, og de kaller henne Charlie, med den opprinnelige engelske uttalen. Synes ikke det er så dumt jeg.

Med trykk på siste stavelse? Tuller du? Det høres ut som en talefeil!

Anonymous poster hash: d69ea...263

Skrevet

Neida, ikke trykk på e, men mer på i'en. Som *sjarliie*.

Skrevet

Neida, ikke trykk på e, men mer på i'en. Som *sjarliie*.

Jeg vet ikke hvordan du uttaler Nathalie. Jeg uttaler det med trykk på NathAlie, ikke Nathaliiie.

Skrevet

Mannen min har et jentenavn. I Norge er det et sjeldent navn som er for gutter, men i USA/England er det skikkelig jente-jente navn. Mannen min synes IKKE det er kult når han drar på sine jobbreiser og folk kniser når han presenterer seg.. 

Anonymous poster hash: 7f121...c00
Skrevet

Elsker det! Vår på vår liste av jente navn, men kjenner så mange som har brukt det allerede at det ikke ble aktuelt :)

Skrevet

Flott navn. Overse hva A4 hønsa her inne skriver.

Anonymous poster hash: 49539...a6a

Skrevet

Nei, det er altså IKKE et "vanlig jentenavn".

Og så? Hvorfor skal man alltid være så himla "vanlig" her til lands? Vanlige mennesker kjeder meg, spesielt de som mener at alle andre også skal være vanlige. Kjerringer! De kule er ikke vanlige, Charlie kommer garantert til å bli ei kul jente, go for it!

Anonymous poster hash: 23b3d...66a

Skrevet

Dritkult! Go for it!

Anonymous poster hash: c7db7...912

Skrevet

Jeg synes det er fint. Bare en vanesak, så jeg tipper de fleste ville vennet seg til det ganske raskt. 

Anonymous poster hash: 3cfec...fc3
Skrevet

Er ikke noe krise, folk blir vant til alt, og jeg har ikke noe i mot at man velger annerledes -tvert om. Og Charlie er litt søtt. Men helt ærlig, hvis jeg tenker at mine foreldre kalte meg det, ville jeg ikke vært så glad. Alle som leser navnet i alle sammenhenger gjennom livet vil tro du er gutt (med mindre dere gir et feminint fornavn nummer to). Personlig ville jeg foretrukket å hete Charlotte og ha Charlie som kallenavn. Men det er deres valg, forteller bare min mening siden du spør:)

Anonymous poster hash: 192f2...df6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...