Gå til innhold

Ringer du barnet hver kveld det er hos eksen din?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om det er barnets mor eller far som legger opp til dette. Og om dette dr normalt?

Når barnet er hos far prater ikke mor med barnet. Men når barnet er hos mor, ringer mor hver eneste kveld og får far til å prate med treårigen og lese bok for han i 30-45 minutter.

Hver eneste kveld!

Jeg har også barn fra før, men mener de skal få være med far og hans familie uten at jeg sitter med de i telefonen hver kveld.

Er dette noe de fleste gjør, eller er det bare jeg som er urimelig nå?

Anonymous poster hash: 54af6...ce2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Verken jeg eller far gjør det. Selvfølgelig når det er noe spesielt, eller når han er der ikke lenger perioder enn to netter. Men ellers ikke.

Anonymous poster hash: c0dce...76f

Skrevet

Lurer på om det er barnets mor eller far som legger opp til dette. Og om dette dr normalt?

Når barnet er hos far prater ikke mor med barnet. Men når barnet er hos mor, ringer mor hver eneste kveld og får far til å prate med treårigen og lese bok for han i 30-45 minutter.

Hver eneste kveld!

Jeg har også barn fra før, men mener de skal få være med far og hans familie uten at jeg sitter med de i telefonen hver kveld.

Er dette noe de fleste gjør, eller er det bare jeg som er urimelig nå?

Jeg snakker ikke med far utenom avtale henting/levering og andre konkrete ting. Jeg ringer aldri jentungen, hun skal få lov å bare være der når hun er der. Og forventer det samme andre veien. Men om barnet hadde ønsket  ¨ringe far eller meg er det greit.

Anonymous poster hash: b2838...e9a

Skrevet

Nei, barna ringer hvis de har ønske om det. Enten de er her eller der. Jeg tilrettelegger for det, men ønsket kommer alltid fra barnet/barna.

Men jeg gjenkjenner taktikken til din manns eks. Har også levd sånn, med et spøkelse i bakgrunnen som hadde sine lange klør inn i vårt hjem.

Anonymous poster hash: e8dce...eaa

Skrevet

Jeg ringer aldri når hun er hos far, men det hender frøkna ringer meg for å si god natt før leggetid.

Synes ikke det er greit å ringe barna når de er hos den andre forelderen, da gir man inntrykk av at man savner barnet hvilket i sin tur setter barnet i en vanskelig situasjon fordi det får dårlig samvittighet over at mor/far er ensom.

Skrevet

Barnet ringer meg hver kveld for å si god natt.

Anonymous poster hash: f5ecc...f6a

Skrevet

hvis ungene ringer meg snakker jeg med dem, men jeg ringer aldri dem med mindre det er noe spesielt jeg skal fortelle. 

Skrevet

Ta for eksempel å snu situasjonen:

Ringer du far for barnet og ber far snakke med barnet før natten?

HI

Skrevet

Både far og jeg ringer et par ganger i uken. Altså far ringer når hun er her,og omvendt. Slik har vi alltid gjort det og det funker for oss :)

Skrevet

Nei det ville vært forstyrrende for både far og barn føler jeg. Far ville følt at jeg sjekker opp og barnet ville ikke fått ro til å faktisk nyte tid med far, tror han ville savnet meg ekstra mye om jeg skulle ringe.

Anonymous poster hash: 9108d...4c5
Gjest Antarctica
Skrevet

Ta for eksempel å snu situasjonen:

Ringer du far for barnet og ber far snakke med barnet før natten?

HIAnonymous poster hash: 54af6...ce2

Bare hvis de er ulykkelige og sier at de savner pappa.

Skrevet

Nei.

Har minst mulig kontakt med far.

Anonymous poster hash: d9e7e...406

Skrevet

Her er det ikke vanlig at noen av oss gjør det.

Tror barnefaren hadde blitt sur om jeg ringte han ofte å forlanget at han skulle snakke med sønnen sin på 3 år i telefonen.

Har selv bare opplevd en eneste gang at far har ringt meg når han har hatt samvær,å da var det fordi småen selv hadde sagt at han ville snakke med meg.

Jeg syns det er veldig koselig :)

Selv velger jeg å ikke ringe,for småen er veldig mammadalt å tror det hadde blitt tøffere å ikke få være med meg etter å ha snakket med meg i telefonen.

Anonymous poster hash: 091ff...add
Skrevet

Nei det ville vært forstyrrende for både far og barn føler jeg. Far ville følt at jeg sjekker opp og barnet ville ikke fått ro til å faktisk nyte tid med far, tror han ville savnet meg ekstra mye om jeg skulle ringe.

Anonymous poster hash: 9108d...4c5

Sånn tenker jeg også.

Tror barnefaren hadde blitt irritert fordi han følte at jeg sjekker opp hvordan det går,å tror sønnen min hadde savnet meg ekstra mye om jeg fikk snakke med han i telefonen.

Da hadde han nok ikke vært lett å roe etterpå.

Skrevet

.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...