Gå til innhold

Dere som har konfirmant og ikke bor med barnefaren

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjør dere det iht utgiftene? Bidrar han? Min "kjære" eks nekter å være med å dele på noe som helst, sier at alt er mitt ansvar siden hun bor hos meg og jeg får bidrag ( minstebidrag). Hva er vanlig, og hvordan løser dere andre det? Etter mye om og men har han bestemt seg for å komme i selskapet. Kan jeg kreve at han skal bidra?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Står i loven at barnebidrag dekker jo alt BORTSETT FRA tannregulering, konfirmasjon etc, bare Google det så kommer det opp. Han må

Anonymous poster hash: 7c4f9...b63

Skrevet

Det må han. Er da vel en selvfølge. Mannen min dekket alt til konfirmasjonen til sønnen sin selv om han betaler bidrag. Moren er uføretrygdet så det skulle bare mangle. Det handler om å gjøre noe fint for barnet sitt,ikke kroner og øre.

Anonymous poster hash: 328ab...294

Skrevet

Her betalte mannen halvparten. Tok vare på alt av kvitteringer og sendte inn til NAV, så hjalp de meg med å få barnefar til å betale halvparten. Han SKAL hjelpe til å dekke halvparten. MEN husk!!! å ta vare på kvitteringene til ALT du kjøper inn til konfirmasjonen! :)

Anonymous poster hash: 1092f...f84
Skrevet

Her betalte mannen halvparten. Tok vare på alt av kvitteringer og sendte inn til NAV, så hjalp de meg med å få barnefar til å betale halvparten. Han SKAL hjelpe til å dekke halvparten. MEN husk!!! å ta vare på kvitteringene til ALT du kjøper inn til konfirmasjonen! :)

Skal sies at BF også nektet å betale noe, men ifølge loven er det noe man skal dele på- selv om de betaler bidrag.

Skrevet

Min kjære og eksen hans betalte 50/50, men før festen fant sted, så satt eksen, samboeren hennes og vi ned i lag og ble enige hva kostnadsramme skulle være, og hvor standard skulle ligge. Fordelte samtidig hvem som skulle gjøre hva. Pga god planlegging på forhånd, gikk det strålendes :)

Lykke til!

Anonymous poster hash: 45162...fc7

Gjest Sommerfuggel
Skrevet

Han er vel pliktet til å bidra (med mindre han skal ha separat selskap, tror jeg)?

Les på sidene til nav..

Du kan også spare på kvitteringer på f.eks mat osv og søke nav om å få dekket (noen av) utleggene om du har stram økonomi.

Min eks er veldig enkel å ha med å gjøre her, vi har ett barn sammen, og han betaler seg heller fri. Han vil heller betale mer for å slippe og planlegge :P

Hans eneste jobb er å hjelpe faren min å få på plass bord/stoler, og så ordner mamma og jeg resten ;) Passer alle helt utmerket ;)

Skrevet

Pengene går jo ikke til deg...

Det eksen din sier er dessuten feil, dere skal begge bidra. Men det trenger jo ikke være med en eksakt kronesum.

Jeg får også bidrag i godt monn for min, og der satte vi oss ned mange måneder i forveien og fant ut hvordan det skulle gjøres. Han er allergisk mot praktiske oppgaver, så han lovte å betale hvis jeg bestilte maten, og han booket et lokale han kunne få låne gratis (med dekketøy og oppvaskmaskin). I tillegg hentet han og betalte han for blomstene jeg hadde bestilt. Selv betalte jeg for kurset (det var humanistisk konfirmasjon) og antrekket, og stilte med kaker, duker, servietter og praktiske oppgaver.

Anonymous poster hash: 8a661...3fe

Skrevet

Takk for gode og informative svar😃 dere er heldige dere som kan samarbeide med barnefaren om slike dager. Han forstår ikke at det går ut over datteren vår det han gjør, men han skal ikke stoppe meg fra å lage en fin dag og gi henne et minne for livet! Og hun er glad for at han har bestemt seg for å komme, så da svelger jeg gjerne en hel karavane med kameler og setter opp et blidt ansikt ovenfor han den dagen😃 men NAV skal få et besøk av meg når alt er ferdig😃 igjen, takk for hjelpen😃

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...